podcasts/radio anbefalinger

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

Re: podcasts/radio anbefalinger

#101 Indlæg af Ungfugl » 28 maj 2018 11:32

Er begyndt at høre 'All Inclusive', hvor Simon Jul stener rundt på Kreta. Det er selvfølgelig grineren.
http://www.radio24syv.dk/programmer/all-inclusive

Brugeravatar
Frcaheal

#102 Indlæg af Frcaheal » 28 maj 2018 12:13

Herligt lille program. Perfekt sammen med et glas kølig retsina i køkkenet under madlavning.
Nå, men så sælger vi egern.

Brugeravatar
Jimmi Jazz
Geografisk sted: Nbro

#103 Indlæg af Jimmi Jazz » 28 maj 2018 13:51

Det er et hæsligt program.
kenk skrev:Jaja, den er god med jer og Bathory.

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#104 Indlæg af Jonas » 28 maj 2018 14:23

Guderne vil vide, at jeg har haft mine forbehold over for Sam Harris, men jeg må sige, at hans Waking Up-podcast er absolut hæderlig. Gode, lange samtaler med folk som David Benatar, Eliezer Yudkowsky og Mark Lilla.
»Jeg har aldrig krænket nogen«

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#105 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 28 maj 2018 15:05

E9. Særligt Douglas Murray-samtalen var god (men nu elsker jeg også Douglas Murray), og det samme var den med Yuval Harari. Og så har Harris verdens uden sammenligning bedste podcaststemme.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

#106 Indlæg af eini » 30 jun 2018 13:51

Den venstrepopulistiske podcast Chapo Traphouse er blevet kæmpestor i USA.

Jeg kan godt lide deres perfide og nemme men virkelig sjove takedowns, her af Ben Shapiros roman True Allegiance:

Jordan Petersons 12 Rules for Life:

Edit: Jo mere jeg hører af programmet, jo mindre bryder jeg mig om det. Den der selvretfærdige skamløse personfokuserede mobning som venstrefløjsfolk mestrer, bliver ikke mere charmerende af at udføres af amerikanere. Men noget af det er meget lol, f.eks. når de impersonater Elon Musk.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#107 Indlæg af Ungfugl » 20 aug 2018 17:05

Jeg hører BBCs 'The Assassination' om mordet på Benazir Bhutto - Pakistans tidligere premierminister. Det er bl.a. interessant at høre, hvordan hun i 80erne advarede om, at man ville styrke religiøse ekstremister i Pakistan og Afghanistan ved at væbne dem i kampen mod Sovjet, da de invaderede Afghanistan. http://www.bbc.co.uk/programmes/p05r6cgx
Produktionen er rimelig old school, men ham der har lavet den, er sgu en champ.

Er også begyndt på Slow Burns ny sæson om Lewinsky-sagen.. er ikke sikker på, jeg kommer til at høre det hele, men anbefaler virkelig første sæson om Watergate!
Senest rettet af Ungfugl 22 aug 2018 17:04, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

#108 Indlæg af Jensth » 20 aug 2018 17:57

eini skrev:
30 jun 2018 13:51
Jeg kan godt lide deres perfide og nemme men virkelig sjove takedowns, her af Ben Shapiros roman True Allegiance

....

Edit: Jo mere jeg hører af programmet, jo mindre bryder jeg mig om det. Den der selvretfærdige skamløse personfokuserede mobning som venstrefløjsfolk mestrer, bliver ikke mere charmerende af at udføres af amerikanere.
Det er virkelig sjovt når latterliggørelsen virker berettiget. Ben Shapiro virker til at være en forsmået narrøv, selvom han dog er forholdsvis skarp debattør. Hvis han havde Milo's bøsse-antics ville han næsten være til at holde ud. Jeg får lidt lyst til at læse bogen, bare 4 da lulz.

Jeg var begyndt at høre 24/7's serie "Get me Sanjay Shah!". Mange af deres dokumentarserier sætter altså en kedelig rekord for hvor meget man kan spilde menneskers tid med ligegyldigt snak. Det er taleradio, når det er allerværst. 4 afsnit inde er vi ikke nået længere end til en super overfladisk opridsning af sagen og endeløse lommefilosofiske betragtninger om rejser, lufthavne og hoteller. Søvndyssende mumlerier på baggrund af ambient støj fra diverse locations i "jagten på Sanjay Shah!" Så ved man ligesom godt at der ikke rigtig kom noget som helst substantielt ud af den ekskursion. En gang populistisk lefleri af værste skuffe.

Min opfattelse af 24/7 er at de har en guldfugl i Kirsten Birgit og nogle få andre gode udsendelser. Cordua & Steno behandler de aktuelle politiske emner på en dejlig levende facon. Især Cordua synes jeg er rigtig god, og er gode til at vælge indsigtsfulde kommentatorer.

Det Røde Felt kan være godt nogle gange. F.eks en glimrende behandling af misæren med Nord Stream 2 i sidste uge, men første time ligeledes for en uge siden var tåkrummende pinlig. Det handlede om den nye mulighed for at få borgerforslag op i folketinget. To unge mennesker blev interviewet om et forslag om kvotesystem på forbrug (CO2). Tanken er jo god nok, men hvor ville det være dejligt om dem som kommer frem med disse ting, udviste bare en lille smule seriøsitet. Det er helt utroligt at man vil stille sig op offentligt og argumentere SÅ elendigt for en faktisk rigtig god sag. Tåkrummende! Hvem har også fået den ide at lytterne skal involveres.

Tibetpapirerne var egentlig også en OK interessant gennemgang af Tibetsagen, bare alt for høj tendens til motivforskning fra den ene værts side. Altså, der er da god baggrund for at motivforske siden alt peger på et kæmpe cover-up fra myndighedernes side, men det kaster desværre en lidt useriøs skygge over programmet.

Brugeravatar
PerH

#109 Indlæg af PerH » 22 aug 2018 16:45

Har du lyttet til 24syv Dokumentar for nyligt? De har bragt virkelig mange gode dokumentarer den seneste tid, synes jeg.

For eksempel "Jeg er din Gud"(som er fremragende), "Stop mens legen er god", "Chemsex - mellem engle og dæmoner" og "Den Sjette Masseuddøen"(som vist ligger som selvstændig podcast) bare for at nævne nogle stykker.

(Disclaimer: Arbejder selv på 24syv, men har ikke noget at gøre med de ovenstående eksempler)

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#110 Indlæg af Jallan » 26 aug 2018 20:26

Findes der overhovedet nogen gode podcasts om musik? :sad: Vil vildt gerne finde noget, hvor folk bare nørder igennem, og anbefaler nogle fede ting. Det jeg har hørt har været alt for dudebro, alt. rock til min smag. Skal da have sådan noget som det Distingvisten og GOAT lavede fx.
secondtoughestintheinfant skrev:LANGLEY

Besvar