podcasts/radio anbefalinger

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

Re: podcasts/radio anbefalinger

#171 Indlæg af Hr. Oberheim » 24 jul 2020 14:19

Nu har jeg tidligere her på sitet plæderet for at Beyonce er vildt overvurderet, samt at det var dybt pinligt (og, ærligt talt, diskvalificerende), da Roskildes 'metal'-booker på et tidspunkt vurderede at Beyonce ville være det største han kunne forestille sig (samtidig med at rockbands klinisk er fjernet fra den gode smags tjeneste).

Dette fine podcast hiver tæppet væk under den overvurderede überkommercielle gimpe (via deres slagtning af Destiny's Child - i to dele!). Stor nydelse at lytte til:

https://www.yfbspod.com/

Brugeravatar
Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

#172 Indlæg af Hr. Oberheim » 24 jul 2020 14:33

Kinky Robot skrev:
26 maj 2020 09:47
Ungfugl skrev:
26 maj 2020 09:27
00void nævnte den i en anden tråd, men vil også lige slå et slag for den her: http://crooked.com/podcast-series/wind-of-change/
Et par radiofolk undersøger, hvorvidt CIA havde hånden dybt oppe i numserne på The Scorpions, da de skrev 'Wind of Change' kort inden murens fald. Og at den var medvirkende til, at muren faldt. Langt ude teori, men ikke såååå langt ude, når man hører podcasten.
Jeg kan også anbefale Wind of Change. I hvert fald bare for at høre interviews med coke manageren over dem alle, Doc MacGee, og den altid bundhæderlige Klaus Meine.
Har også nydt det - til dels. Jeg synes det trak lidt i langdrag til tider, og jeg tænker umiddelbart at deres hyping har plantet den sandhed i en dels folks hoveder, at det er en sand historie. Det lader til at konklusionen var at det IKKE var sandt, og så synes jeg journalisten burde sige det sådan, og grave mere i hvorfor dette rygte er opstået? Han antydede at han måske var blevet brugt, og det synes jeg han burde bruge mere tid på, i stedet for at lade den hænge i afslutningen. Synes ikke han tager sit ansvar helt alvorligt nok.

Noget af det fede ved podcastet er, at det fint redegør for hvor betydningsfuld rocken har været for folk fra den tid. Det lader for mig til at de helt unge generationer ikke forstår dette afspekt ved rockhistorien godt nok, og at det for en +40 som mig til tider er ret mystisk at høre hvordan de unge opfatter rocken som genre, samt ikke mindst hvad den har betydet for folk, historisk.

Edit: Tager den lige i opløbet: NEJ, jeg er ikke Scorpions fan, og Wind of Change hang folk langt ud af halsen, dengang, men effekten er i hvert fald beskrevet fint i podcastet.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#173 Indlæg af Tonic Satan » 31 jul 2020 12:18

Kæft, de år. To af mine brødre var nede til Waters-koncerten ved Muren, og Wind of Change blev spillet konfuckingstant over alt.

Nå, i ly af coronaen har Dan Carlin fået lavet endnu et afsnit i Supernova In The East-føljetonen. Nu om slagene ved Midway og i Koralhavet. Lige så fremragende som det andet hidtil.
yesoffense skrev:
27 nov 2019 13:41
jeg vasker trods alt ikke hitler.

Brugeravatar
Oxymoron

#174 Indlæg af Oxymoron » 02 aug 2020 10:53

Hvis man elskede Wind of Change, hvad skal man så høre? Jeg ved sgu ikke, hvad man kalder den slags, men den minder meget om S-Town, Mystery Show osv. God fortælling om langt ude-emne med interviews med skøre mennesker. Hvad er der ellers?

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#175 Indlæg af Ungfugl » 02 aug 2020 13:28

Har du hørt 'The Butterfly Effect'? Nok den podcast der har fornøjet mig mest sammen med 'S-Town'.

Brugeravatar
PerH

#176 Indlæg af PerH » 03 sep 2020 18:22

Issa Mahmoud Jeppesen har haft besøg af Lars Løkke i Slotsholmen. Det er et helt forrygende interview. Var flad af grin flere gange. Kæmpe plus for et langt politisk interview.

https://www.dr.dk/radio/p1/slotsholmen/ ... 2020-09-03

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#177 Indlæg af Ungfugl » 04 sep 2020 12:05

Kæft, hvor er Lars Løkke nederen. Den måde han lige lægger ud med at forsøge at sætte sådan en ung journalist på plads på til at begynde med, er godt nok til grin. Og jeg kan godt nok heller ikke opfatte ham som andet end et komplet magtsygt - grænsende til vanvittigt - menneske efter sådan en performance der. Men godt interview, ja!

Brugeravatar
Dan Dare
Geografisk sted: Funkytown
Kontakt:

#178 Indlæg af Dan Dare » 17 okt 2020 11:43

Hvis man godt kan lide René Fredensborg og hans selviscenesættelse vil jeg anbefale podcasten “En gonzo siger goodbye”. Handler om Fredensborg og Anders Christiansen, der skal planlægge Fredensborgs store farvelshow, når han skal sige farvel til mediebranchen. Indtil videre 3 afsnit. Jeg liker og loller.
I'm a good citizen, I'm a good father, I recycle and I masturbate. And I'm proud of it.
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.
Hygger også lige med budding

Besvar