Stærk Tobabadook: Film i december.

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
El Douche
Geografisk sted: NV

Stærk Tobabadook: Film i december.

#1 Indlæg af El Douche » 11 dec 2014 11:53

Billede
Nogen der har set denne her? Den ser spændende ud, og det skulle være en ordenlig gyser. Sådan, med gys og karakterudvikling, ikke bare jumpscares.

Brugeravatar
Magiske Mads
Geografisk sted: Chapel of Ghouls

Re: Stærk Tobabadook: Film i december.

#2 Indlæg af Magiske Mads » 11 dec 2014 12:41

Yes manner, den er klart værd at give en chance. Et pænt stykke over middel synes jeg, godt skruet sammen og indimellem virkelig effektiv, men også meget efter bogen/klicheerne. 4/6 med andre ord.
A Pandora's Box of Freudian Depravity

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#3 Indlæg af La Mouche » 11 dec 2014 13:05

Billede

den vestjyske varulvefilm kan lejes online nu. tæt på at være en remake af "Ginger Snaps". Flotte billeder, værd at se, men klart lidt for ufokuseret debutfilmsagtig ind imellem. Synd de har valgt skuespillere der taler rigsdansk.

Brugeravatar
Fuzz Pig
Geografisk sted: Progland

#4 Indlæg af Fuzz Pig » 11 dec 2014 14:42

The Babadook har gode sekvenser, bæres stærkt frem af Essie Davis' skuespil og har for en gangs skyld noget dybde i karaktererne, men ender desværre med at være en ret run-of-the-mill horror præget af klassiske klichéer. Det er nok en 3/6 for mit vedkommende, men den er værd at se. Jeg glæder mig helt klart også til at se, hvad Jennifer Kent laver i fremtiden. Man kan også tjekke hendes kortfilm Monster ud her (men det bør man måske først gøre efter man har set The Babadook).

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#5 Indlæg af Ungfugl » 11 dec 2014 23:12

I november var jeg i Guatemala, og så i den forbindelse dokumentaren 'I Will Be Murdered':
Billede

Andre, der har set den?
Den er god, en fuldstændig absurd historie, og samtidig et meget godt billede på et virkelig underligt (og dejligt) land.

Brugeravatar
Magiske Mads
Geografisk sted: Chapel of Ghouls

#6 Indlæg af Magiske Mads » 12 dec 2014 07:19

Fuzz Pig skrev:The Babadook har gode sekvenser, bæres stærkt frem af Essie Davis' skuespil og har for en gangs skyld noget dybde i karaktererne, men ender desværre med at være en ret run-of-the-mill horror præget af klassiske klichéer. Det er nok en 3/6 for mit vedkommende, men den er værd at se. Jeg glæder mig helt klart også til at se, hvad Jennifer Kent laver i fremtiden. Man kan også tjekke hendes kortfilm Monster ud her (men det bør man måske først gøre efter man har set The Babadook).
Tak for linket. Man havde jo godt set at filmen bliver udsat for massiv hype af Fangoria og lign. for tiden, men at Friedkin sammenligner den med Psycho, Alien og Diabolique er alligevel langt ude.
La Mouche skrev:Når dyrene drømmer
Det er da umådeligt trist at Nordisk Film åbenbart tror så lidt på filmen, at den ikke bliver udgivet på blu-ray, kun DVD og on-demand. Det kan de sgu stikke op i deres kolde isbjørnerøvhul.
A Pandora's Box of Freudian Depravity

Brugeravatar
Kimer
- inaktiv -

#7 Indlæg af Kimer » 12 dec 2014 10:13

Jeg har fået set de to første Hobitten-film. De er godt nok sløje

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Geografisk sted: Din mor

#8 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 12 dec 2014 11:01

Billede

#blastfromthepast
secondtoughestintheinfant skrev:Alt, hvad Myggen skriver, er sandt.

Brugeravatar
La Mouche
Kontakt:

#9 Indlæg af La Mouche » 12 dec 2014 13:00

Magiske Mads skrev:
La Mouche skrev:Når dyrene drømmer
Det er da umådeligt trist at Nordisk Film åbenbart tror så lidt på filmen, at den ikke bliver udgivet på blu-ray, kun DVD og on-demand. Det kan de sgu stikke op i deres kolde isbjørnerøvhul.
er blu ray ikke lidt døende herhjemme? Nymphmaniac Directors Cut kom jo heller ikke ud. brugt-butikkerne siger også der ikke rigtigt er salg i det når jeg spørger.

Brugeravatar
La Mouche
Kontakt:

#10 Indlæg af La Mouche » 12 dec 2014 13:08

det nye Blockbuster er i øvrigt i luften

https://blockbuster.dk/

Indtil videre dog kun med hovedparten i minimal HD, 8mbit i 720p - de siger de vil lanceret blu-ray kvalitet 1080p engang til næste år.

Besvar