Stærk Tobabadook: Film i december.

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Geografisk sted: Din mor

Re: Stærk Tobabadook: Film i december.

#51 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 22 dec 2014 13:41

Nogen, der har fået se Winter Sleep, iø.? Jim Potte er skyld i, at jeg nu er kommet i tvivl om, om jeg vil se den: "Det kræver simpelthen et andet mentalt beredskab at se en film, der varer 196 minutter uden en eneste biljagt, kønsakt eller noget, der bare ligner".

:cry:
secondtoughestintheinfant skrev:Alt, hvad Myggen skriver, er sandt.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#52 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 22 dec 2014 13:50

Skriver han virkelig det? Det giver ingen mening, selv ikke for Jim Potte. Winter Sleep er totalt konventionel og domestic på en måde hele Politiken-segmentet kan forholde sig til. Hvis man var i det spydige hjørne, kunne man endda kalde den Ceylans Susanne Bier-film.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Geografisk sted: Din mor

#53 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 22 dec 2014 13:58

Ikke blot skriver det; indleder sin anmeldelse med det: http://politiken.dk/kultur/filmogtv/fil ... mt-filmet/
secondtoughestintheinfant skrev:Alt, hvad Myggen skriver, er sandt.

Brugeravatar
ruthner
Geografisk sted: progress

#54 Indlæg af ruthner » 22 dec 2014 23:22

INGEN KØNSAKTER!!??

Brugeravatar
Gregor XIII
Kontakt:

#55 Indlæg af Gregor XIII » 29 dec 2014 22:42

Nu har jeg set Winter Sleep. Der er da både bildramatik, børnejagt og geværskud, og alt det er endda i traileren. Ellers var det en rigtig, rigtig god film om velgørenhed, godt og ondt, kunstens rolle, alt muligt. Rent visuelt er den egentlig ret så anderledes end de tidligere, er den ikke? Mere 'billig' digitalt look (selvom jeg ikke aner hvordan den er optaget. Men den så digital ud...), færre bravura-kamera-ture. På et tidspunkt, der hvor samtalerne begyndte at køre lidt i ring, fik jeg en idé om, at det måske nærmest var som en gigantudgave af de der Hong Sang-soo film der ikke er alt for komplekst konstruerede. Men så kørte den videre ud af nogle andre spor. Jeg skal have tænkt noget mere over den, forhåbentlig snart se den igen, tror jeg.

Jeg fik også set Tabu i cinneren i går aftes. Den ved jeg ikke helt hvordan jeg har det med. Der var supergode ting i - monologen i den roterende resteaurant, musikscenerne (med Ramones, for at gøre det hele mærkeligere...) - men det virker måske lidt som om Gomes tror han gør noget smartere med Murnau's Tabu end han egentlig gør. Han præsenterer kolonialismen som Portugisisk myte, nærmest, og viser at det ikke fungerede. Men han får stadigvæk præsenteret det som om det kun er Portugals problem og interessant for Portugal, så det... Det hele er jo drøm, erindring, skønmaleri, myte, så det giver mening. Men der er for få lakuner, tror jeg, hvor det skurrer, hvor virkeligheden trænger sig ind, hvilket ofte er det mest interessante i den her type film.

Jeg har også set Pernilla Augusts Svinalängorna (som åbenbart ikke har nogen dansk titel) samt Dazed and Confused på mit nye store fjernsyn. Det fungerer sgu ret godt. DVR er virkelig en fantastisk opfindelse, optog Dazed and Confused, Zvyagintsev's The Banishment, Petzold's Barbara og Woody Allen's Mig og Moneterne den her weekend. Så er der film til de næste par dage.
Grundet Gregor XIII er vi alle fortabte

Kronoper!

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#56 Indlæg af La Mouche » 29 dec 2014 22:45

ja, Zvyagintsev's "Elena" kommer også på DR K imorgen nat.

Brugeravatar
Gregor XIII
Kontakt:

#57 Indlæg af Gregor XIII » 29 dec 2014 23:00

Jep, den er også allerede planlagt. Så burde det være til at se dem inden Leviathan har premiere. Ikke at jeg er venligt stillet overfor den nye Leviathan, det irriterer mig at skulle sige 'nej, den der dokumentar' hver gang jeg vil snakke om fiskefilmen.

Kronoper!

Brugeravatar
La Mouche
Kontakt:

#58 Indlæg af La Mouche » 29 dec 2014 23:56

Tiden er måske også løbet lidt fra Philip Glass soundtracks i art movies? Nå, vi må se....

Brugeravatar
Gregor XIII
Kontakt:

#59 Indlæg af Gregor XIII » 30 dec 2014 00:37

Reggio's Visitors var ihf ikke rigtig vellykket. Men omvendt var Glass-soundtracket så klart det bedste ved den, så det.

Kronoper!

Brugeravatar
La Mouche
Kontakt:

#60 Indlæg af La Mouche » 30 dec 2014 17:18

Hvad er det for en model tv du har fået? Jeg er stadig glad for mit 42 tommer Sony. Det er nede i 4.000 kr i Fona nu. Man får meget for pengene synes jeg, harddisk recorder og smart tv og Youtube og DR app.

Besvar