LN: Februar - Read before you think

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: LN: Februar - Read before you think

#51 Indlæg af PeterEllermann » 23 feb 2015 20:29

mbj skrev:Jeg deler sgu også din sympati med Hassan, Fisker thomas, men nu går det altså helt galt for ham https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Så er far vissen!
Frugtprovokatøren.

Brugeravatar
Fellow Yonder

#52 Indlæg af Fellow Yonder » 24 feb 2015 01:09

Rubæks Bøger på Jægersborggade flytter biksen til Sydhavnen og holder i den anledning flytteudsalg. Mange gode ting, bestem selv prisen. På torsdag klokken 12.00
åh.

Brugeravatar
tårer
Geografisk sted: concrete desert
Kontakt:

#53 Indlæg af tårer » 24 feb 2015 22:07

I tråd med tråden vil jeg gerne udbede Jonas om en Top 10 Bøger Yahya Hassan bør læse. Altså, come on, der er ret mange mennesker (inklusive jeg) som er endnu mere blæste og bøvsede end Hassan. Verden har brug for din liste, Jonas.

Hvordan lærer man f.eks. at lave et arkimedisk punkt? Og hvordan bliver man chefideolog? Og hvordan får man Jacob Mcmama til at være på det andet hold?
"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

Brugeravatar
Jonas
Spotify: masshaste
Geografisk sted: Vejen

#54 Indlæg af Jonas » 25 feb 2015 10:08

Nu læser Yahya Hassan jo ikke bøger, men han bør starte med Verden som vilje og forestilling, så vil stien være lagt.
HIL ANTIFA

Brugeravatar
Denning

#55 Indlæg af Denning » 25 feb 2015 10:32

:mrgreen:
No regrets.

Brugeravatar
Jonas

#56 Indlæg af Jonas » 25 feb 2015 12:31

Ved nærmere eftertanke må han også godt læse Carl Schmitts Det politiskes begreb og misantropens selvhjælpsbog Den selvforsynende have af John Seymour. Og Niels Lyhne. Så bør han være rustet til at finde ud af resten på egen hånd. Det virker som om, han har en eller anden sag at gå op i. Det skal han holde op med. Mindre Che, mere Stalin.

EDIT: Og Anti-Ødipus, når han bliver gammel nok til ikke at læse den som en humanismeapologi.
HIL ANTIFA

Brugeravatar
tårer
Geografisk sted: concrete desert
Kontakt:

#57 Indlæg af tårer » 26 feb 2015 03:15

Super.

Billede
"Zuckerberg grandson of david rockefeller,Bill Clinton is other Rockefeller,Angela merkel is daughter of hitler thats why she is a Rotschild.10 famiilies control the world,they are in everything and have all the gold metal"

Brugeravatar
Jonas

#58 Indlæg af Jonas » 26 feb 2015 06:06

Tak
HIL ANTIFA

Brugeravatar
Kimer
- inaktiv -

#59 Indlæg af Kimer » 26 feb 2015 09:03

Billede

Brugeravatar
palesaint

#60 Indlæg af palesaint » 26 feb 2015 23:48

Fellow Yonder skrev:Rubæks Bøger på Jægersborggade flytter biksen til Sydhavnen og holder i den anledning flytteudsalg. Mange gode ting, bestem selv prisen. På torsdag klokken 12.00
Tak for tippet. George Brandes-serien komplet for fem kroner pr. bind var et kup. Plus en masse andre småting, hvor Peter Stein Larsens Digtets krystal virker til at være en fin opsummering af danske poetikker siden 1980.

Jeg kan i øvrigt selv anbefale Kleins boghandels udsalg, hvor de har adskillige Vandkunsten-titler i kataloget samt to af Klaus Høecks mursten til en halvtredser pr. styk. Den ene er en af min favoritter, Hjem, som jeg i hvert fald vil anbefale Leapfrog at få fingrene i, hvis han har råd efter den heftige investering forleden. Jeg erindrer i hvert fald et eller andet om, at vi har diskuteret Høeck herinde på et tidspunkt.

Jeg har travlt og styrtlæser i flere forskellige bøger i de her dage men holder mig hovedsageligt til Fredrik Nybergs Hur låter dikten? At bli ved II med henblik på et emne til en opgave.
Nuanceret had og den venlige læsning.

Besvar