#Jesuismagiccard

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: μεταξὺ τρηχέης τε και λεπρῆς ἀκτῆς

Re: #Jesuismagiccard

#371 Indlæg af Antimatter » 04 sep 2019 11:51

Det bliver så godt.
It is in the elevation of all mankind to the rank of princes and princesses in a fairy kingdom, and not in the degradation of all classes to the level of the sordid, that I see the future happiness of the world

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#372 Indlæg af Jallan » 04 sep 2019 12:30

Magic har vel også været dødt stort set siden Modern Horizons udkom. I hvert fald for mig. Glæder mig mest af alt bare til at spille Innistrad flashback drafts til halloween. Det format er så :crazy: -fedt.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Antimatter

#373 Indlæg af Antimatter » 04 sep 2019 12:42

Det har det da ihvertfald ikke. Coreset var en succes i både standard og draft.Alle elsker coreset draft. Metaet i standard har været i konstant udvikling indtil nu. Da alle troede formatet var løst kom der lige et wonky Kethis deck og ownede det hele. Modern er spændende, legacy er spændende. Vintage not so much. Hvad mangler du? Jeg har sagt det før: Vi lever i magics guldalder og det er bare med at nyde det.
It is in the elevation of all mankind to the rank of princes and princesses in a fairy kingdom, and not in the degradation of all classes to the level of the sordid, that I see the future happiness of the world

Brugeravatar
Jallan

#374 Indlæg af Jallan » 04 sep 2019 13:00

Som du efterhånden burde vide er jeg totalt ligeglad med constructed formater. Coresettet var simpelthen røvsygt. Et af de kedeligste formater jeg har spillet i helt vildt lang tid.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Antimatter

#375 Indlæg af Antimatter » 04 sep 2019 13:06

Alle andre elsker coreset draft. Hvad vil du overhovedet have??

Brugeravatar
Jallan

#376 Indlæg af Jallan » 04 sep 2019 13:09

Noget der er sjovere end coreset draft. Modern Horizons var konge, men jeg synes metaet gjorde det lidt usjovt at drafte efter et stykke tid.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Antimatter

#377 Indlæg af Antimatter » 04 sep 2019 13:11

Jeg mener gameplaymæssigt. Hvad var problemet med coreset? Det er et klassisk grindy limited format med masser af interaktion og få bomber. God removal, synergier. Ikke super innovativt bare en solid gang limited med alt det fans af formatet forventer.

Brugeravatar
Jallan

#378 Indlæg af Jallan » 04 sep 2019 13:46

Jeg synes ikke at design-temaerne var interessante nok.
  • Elementals var super lineært og for tydeligt den bedste arketype i forskellige kombinationer. Når det var åbent var det rimelig on rails, men hvis du fik gode pick 1, 2, 3 og det ikke var, så det var bare RIP.
  • Hvid var unplayable
  • Der var mange kort, der var dårlige udenfor en lifegain arketype, men ingen lifegain arketype
  • Farverne havde en utrolig basic gameplan (det var jo et core set)
  • Der var mange kort der i kategorien næsten unplayable/unplayable
  • Gameplayet var ikke specielt interessant: Spil creatures, slå creatures ihjel. Hvis du er Grøn/Blå har du sick synergier, hvis du er Hvid/Rød har du ikke
Når jeg sammenligner med de formater jeg bedst kan lide, så har de meget dybere synergier og mange flere viable arketyper. Coreset 2020 var vel sådan et klassisk C sæt. Det var fint nok, og sjovt da kortene var nye, men blev super hurtigt gammelt.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Antimatter

#379 Indlæg af Antimatter » 04 sep 2019 14:22

Adventure mekanikken ser fed ud. Indbyggede 2 for 1s. Billede Så jeg får mit bedste creature tilbage og et evasion creature oven i. Det er god value i limited. Det er enten en lidt overcosted raise dead, en god flier i et aggrodeck eller en Gravedigger med flying der ikke kan blocke, og du vælger selv.
Senest rettet af Antimatter 04 sep 2019 14:28, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Antimatter

#380 Indlæg af Antimatter » 04 sep 2019 14:26

Billede

Besvar