#Jesuismagiccard

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Post Reply
Denning

Re: #Jesuismagiccard

#41 Post by Denning » 08.03.2015 13:36:53

Heh, man kan godt se at du har været væk fra spillet i lang tid. Creatures er bare sygt meget bedre nu end de var da du spillede. Dem der er postet er ikke rigtig over kurven ift. gennemsnittet de sidste par år. Omvendt er removal blevet absurd elendigt.

Reach of shadows er fx et decideret god removal spell i dag (4B destroy target creature that's one or more colors), og den er jo en joke sammenlignet med fx Doomblade, der blev printet common for 4-5 år siden.
No regrets.

Denning

#42 Post by Denning » 08.03.2015 13:39:36

Den vildeste spoiler der er blevet offentliggjort i denne uge er ikke fra Dragons of Tarkir, men fra Magic Origins, der bliver det sidste core set nogensinde:

Image

Det er satme et vildt kort. Alting er bare perfekt. Art, flavor, mechanic, power level. Hvis de andre flip planeswalkere bliver ligeså seje bliver det et pænt konge set.
No regrets.

Antimatter

#43 Post by Antimatter » 13.03.2015 22:22:06

Siden hvornår er de begyndt at trykke nye kort i coresættene? Men fedt design, ja. Jeg tripper over kombopotentialet i det her kort lige nu:

Image

Mit førstehåndsindtryk er at det er semibroken. Måske ikke i standard, men prøv at spille det i et format med heftig manaacceleration og adgang til de bedste instants og sorcerys i spillet. Du kan sætte modstanderen skakmat turen efter den er kommet i spil. Jeg ved ikke, hvad den bedste enabler er, men forestil dig f.eks at du spiller den tur 3 efter du har spillet en Birds of Paradise tur 1, og et af de utallige kort der giver dig lov til at discarde fra din hånd eller putte kort fra dit bibliotek i din graveyard 2- Du fjerner den her:

Image

Angrib med Living Lore som en 6/6er i tur fire, og sacrifice den. Tap dig ud for mana. Selvom du spiller Time Spiral fra exile får du stadig lov at untappe op til 6 lande. BAM, generer alt fra 8 mana op til 14, hvis du har smidt sådan noget som Summer Bloom. bland din graveyard og hånd ind i dit bibliotek og træk 7 kort. Som jeg forstår kortet og reglerne resolver det mens du stadig er i din combatphase, så hvis du vil have fuld udbytte af den kombination, skal du bruge din mana til at spille instants eller kort med flash, som f.eks en Bogardan Hellkite, inden din combat phase er slut, men selv uden det vil det i praksis betyde at du har fået en tur foræret, fordi du får mulighed for at bruge alle dine lande to gange i den tur og trækker en ny hånd med 7 kort.

Først tænkte jeg at potentialet blev opvejet af at den bare er vanilla. Så er det sværere at give modstanderen skade og aktivere effekten, men så gik op for mig, at der bare står "damage in combat" :shock: Jeg troede det var når den gav stadig til modstanderen. Jeg synes det virker ALT for nemt, at aktivere så kraftfuld en effekt, der giver dig lov til at kaste en hvilken som helst instant eller sorcery i spillet og den er virkeligt billig at smide. Altså, hvis modstanderen ikke har noget removal kan det meget hurtigt blive gg. Den bliver også nemt mere beefy end det meste blå har adgang til for 3U. Det virker meget nemt at generere en 6/6 eller noget endnu større. Spændende kombination af en hidsig comboenabler og et beatdownkort.

Jallan, der er en ting omkring det kort jeg ikke helt forstår. I teksten står der bare "you may cast", men ikke hvor længe. Betyder det at man skal resolve den instant eller sorcery med det samme eller er det i virkeligheden resten af spillet? Altså, jeg går ud fra det er det første, men jeg er ikke heeeelt sikker. Ved du det?
Last edited by Antimatter on 14.03.2015 00:13:05, edited 2 times in total.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Antimatter

#44 Post by Antimatter » 14.03.2015 00:03:25

Image

For det første: Massbounce er en uhyre sjælden effekt og kort der bouncer mere end et creature er generelt dyre. Her får man en solid 3/3er, en mulighed for at bounce en fandens masse weenies OG: Mulighed for at masseudrydde modstanderens tokens. Effekten er ikke obligatorisk, så kortet er ren upside. Et meget stærkt kort i et kontroldeck, men også i aggro. Det sker så tit med aggrodeck, at modstanderen stabiliserer boardet når han er på 1-7 liv og man bare mangler det sidste angreb. I sådan en deadlock er det lige hvad man mangler til at skabe en overtalssituation igen.

Jeg kan nemt se den vinde spil i limited helt af sig selv,hvis du sacrificer en wall eller et andet ligegyldigt commonkort som Rotting Mastodon. Så meget impact!! :o Bouncer lige alle dine creatures hehe, ses :wink:

Dyrk også det fede artwork, der pisser totalt på lore. Hvorfor skal en naga necromancer være blå??? :ugeek:
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Antimatter

#45 Post by Antimatter » 14.03.2015 00:42:03

Andre kort jeg godt kan lide:

Image

Kun i limited. Burde den ikke være uncommon?

Image

Igen, common?? Solid krop, evasion og mulighed for at trække to kort.

Image

Læs, hvad jeg skrev om commonkort lidt længere oppe.

Sættet virker generelt stærkere end Fate Reforged. Ihvertfald til limited.

Denning

#46 Post by Denning » 14.03.2015 12:07:26

Antimatter wrote:Siden hvornår er de begyndt at trykke nye kort i coresættene? Men fedt design, ja. Jeg tripper over kombopotentialet i det her kort lige nu:

Image

Mit førstehåndsindtryk er at det er semibroken. Måske ikke i standard, men prøv at spille det i et format med heftig manaacceleration og adgang til de bedste instants og sorcerys i spillet. Du kan sætte modstanderen skakmat turen efter den er kommet i spil. Jeg ved ikke, hvad den bedste enabler er, men forestil dig f.eks at du spiller den tur 3 efter du har spillet en Birds of Paradise tur 1, og et af de utallige kort der giver dig lov til at discarde fra din hånd eller putte kort fra dit bibliotek i din graveyard 2- Du fjerner den her:

Image

Angrib med Living Lore som en 6/6er i tur fire, og sacrifice den. Tap dig ud for mana. Selvom du spiller Time Spiral fra exile får du stadig lov at untappe op til 6 lande. BAM, generer alt fra 8 mana op til 14, hvis du har smidt sådan noget som Summer Bloom. bland din graveyard og hånd ind i dit bibliotek og træk 7 kort. Som jeg forstår kortet og reglerne resolver det mens du stadig er i din combatphase, så hvis du vil have fuld udbytte af den kombination, skal du bruge din mana til at spille instants eller kort med flash, som f.eks en Bogardan Hellkite, inden din combat phase er slut, men selv uden det vil det i praksis betyde at du har fået en tur foræret, fordi du får mulighed for at bruge alle dine lande to gange i den tur og trækker en ny hånd med 7 kort.

Først tænkte jeg at potentialet blev opvejet af at den bare er vanilla. Så er det sværere at give modstanderen skade og aktivere effekten, men så gik op for mig, at der bare står "damage in combat" :shock: Jeg troede det var når den gav stadig til modstanderen. Jeg synes det virker ALT for nemt, at aktivere så kraftfuld en effekt, der giver dig lov til at kaste en hvilken som helst instant eller sorcery i spillet og den er virkeligt billig at smide. Altså, hvis modstanderen ikke har noget removal kan det meget hurtigt blive gg. Den bliver også nemt mere beefy end det meste blå har adgang til for 3U. Det virker meget nemt at generere en 6/6 eller noget endnu større. Spændende kombination af en hidsig comboenabler og et beatdownkort.

Jallan, der er en ting omkring det kort jeg ikke helt forstår. I teksten står der bare "you may cast", men ikke hvor længe. Betyder det at man skal resolve den instant eller sorcery med det samme eller er det i virkeligheden resten af spillet? Altså, jeg går ud fra det er det første, men jeg er ikke heeeelt sikker. Ved du det?
Antimatter <3 Jeg elsker virkelig din entusiuasme, men du trænger godt nok til lige at indhente en del ting. Først: Når du gør combatskade med Living Lore går der en trigger på stacken, som du kan vælge at bruge. Hvis du går videre til næste fase går den trigger af stacken, og så kan du ikke kaste dit kort længere. Dernæst: Den combo du snakker om, er altså HELT ude og skide. Det eneste format, hvor Time Spiral er legal er Legacy, og hvis du skal spille et vanilla 4 drop på tur 4 og SÅ angribe med det, for at få lov at kaste time spiral, så er dine chancer rimeligt dårlige. Hvis du spiller combo i Legacy skal du have vundet på tur 4. Her er et legacy combo deck: http://www.mtgtop8.com/event?e=9346&f=LE. Hvis du spiller et creature på t4, skal det ikke være en 6/6 vanilla, så skal det være fx:

Image

Profaner of the dead er selvfølgelig super god i limited, men for det første skal du ikke putte Rotting Mastodon i dit deck, for det andet så er mass bounce ikke såååå sjældent :)

Image

Image

Image

Til gengæld er de common kort du poster rigtig solide, og ja - sættet virker stærkere end FRF, hvor rares var absurd gode, og commons generelt ekstremt svage. Men man har jo ikke spiller FRF som stand-alone set. Man har spillet FRF-Khans-Khans og nu spiller mans så Dragons-Dragons-FRF.
No regrets.

Antimatter

#47 Post by Antimatter » 15.03.2015 01:56:46

Jeg kommer pludselig i tanke om noget. Til prerelease på Urzas Destiny i Goblin Gate var der en fyr der åbnede masticore i foil og begyndte at græde af lykke.

Denning

#48 Post by Denning » 15.03.2015 22:41:39

Haha. Det minder mig om denne video:

Spoiler:
Lige åbne et er kort, der er omkring 125.000kr værd.
No regrets.

Broder Salsa

#49 Post by Broder Salsa » 16.03.2015 09:51:27

Den her tråd <3

Josti

#50 Post by Josti » 16.03.2015 15:25:31

Ja, det er fantastisk. Jeg har lige læst de to sidste sider, og jeg fatter ikke en brik.
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Post Reply