#Jesuismagiccard

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
andreassyr
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

Re: #Jesuismagiccard

#51 Indlæg af andreassyr » 16 mar 2015 16:02

Det er lidt samme oplevelse som at forsøge at afkode en russisk hjemmeside.
Spot On

Brugeravatar
Antimatter

#52 Indlæg af Antimatter » 29 mar 2015 15:15

Nu er Antimatter på Cockatrice og han vinder. Spiller du derinde, Denning?
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Antimatter

#53 Indlæg af Antimatter » 29 mar 2015 17:17

De får så meget Jonna derinde. Draftede UW tempo med rødt splash for Sarkhans Rage,Pyrotechnics (pick 3 :o), Bathe In Dragonfire og Outpost Siege. Draftede 2x Ojutai's Summons, 2 Stratus Dancer, hvor den ene var pick 6 :shock: Aven Sunstriker, 2x zephyr scribe, der også kom omkring pick 7. Pick 4 mistfire adept. Jeg har en mistanke om at der er mange uduelige spillere derinde, når så mange gode kort kommer så sent. Jeg havde også 2 Write Into Being, der kandiderer til at være et yndlingskort. At aktivere prowess og fylde din creature kurve med det samme kort, der tilmed hjælper dig med at sætte dine næste drawsteps op. Det er virkeligt et undervurderet kort. Folk fatter ikke, hvor meget det kan.

Slammede T2: Stratus Dancer, T3: Silumgar Spell-Eater som morph, T4: Mistfire Adept, T5 og 6 pass med mana åben til at counter hans bomber med SSE. Så han havde en Silumgar i spillet før. T:7 Pyrotechnics sweeper 3 af hans creatures T8: Ojutai's Summons og så var det ved at være gg 8)
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
Denning

#54 Indlæg af Denning » 30 mar 2015 12:00

Nej, synes ikke det er kompetetivt nok. Sidst jeg spillede derinde gik jeg 3-0 11 drafts i træk. Jeg tager mig til takke med wizards elendige online klient, selvom det koster.
No regrets.

Brugeravatar
Antimatter

#55 Indlæg af Antimatter » 30 mar 2015 13:34

Hvor meget koster det, hvis man kun regner med at spille limited? Jeg forestiller mig også, at jeg snart bliver træt af at vinde på Cockatrice. Den eneste der har slået mig indtil videre var en fyr der havde "draftet" et deck fyldt med elder dragons og ramp spells :D Jeg spurgte om jeg måtte se hans deck og sideboard efter kampen og han var sådan "of course, mate" og efter kampen var han sådan "oh, sry, gotta go now. See you later!" :?

Brugeravatar
Antimatter

#56 Indlæg af Antimatter » 30 mar 2015 13:39

Det er fandeme fedt at cheate i magic card på internettet. Så kører det for en.

Brugeravatar
Denning

#57 Indlæg af Denning » 30 mar 2015 17:54

Antimatter skrev:Hvor meget koster det, hvis man kun regner med at spille limited? Jeg forestiller mig også, at jeg snart bliver træt af at vinde på Cockatrice. Den eneste der har slået mig indtil videre var en fyr der havde "draftet" et deck fyldt med elder dragons og ramp spells :D Jeg spurgte om jeg måtte se hans deck og sideboard efter kampen og han var sådan "of course, mate" og efter kampen var han sådan "oh, sry, gotta go now. See you later!" :?
Det kommer an på, hvor meget du spiller og hvor god du er. Jeg ville gerne komme det nærmere, men det betyder bare ekstremt meget. En draft koster 14$ + gebyr, hvis du køber produkterne af wizards, men det gør man ikke. Der er sådan en slags økonomi med event tickets (der svarer til 1$) og bots. Hvis du fx skulle oprette en bruger i dag vil jeg råde dig til at gå på mtgotickets.com og købe de tickets du vurderer du skal bruge. Fx 50 tickets til at starte med.

Du kan så købe boosters af bots, og derved kommer en draft til at koste omkring 12 tickets/dollars. Du kan så i øvrigt regne med, alt efter sættet selvfølgelig, at få en lille procentdel retur, hvis du sælger kortene bagefter. Der er selvfølgelig langt mellem gode value kort, men det sker jo at man åbner en planeswalker og draften er gratis. Gennemsnitligt kommer en draft vel ned på omkring 10 tickets eller sådan noget. Der er tre forskellige sværhedsgrader: Swiss (præmiestruktur, hvor du vinder booster = antal sejre), som også er den eneste, hvor man spiller alle kampene. Det er helt klart der man skal starte. De to andre er single elimination og hhv. 4-3-2-2 og 8-4. Der er bred enighed om at value er dårligst i 4-3-2-2, men det giver alligevel god mening at prøve det af før man går til 8-4, hvis man synes swiss bliver for nemt. Inden du går amok og opretter en klient skal du lige være opmærksom på, at pre-release på dragons of tarkir først er d. 3 april. Der er altid forsinkelse online. Anyway, jeg håber det har givet dig en idé om, hvor meget det koster at spille limited.

Jeg kan godt gå infinite i ret lange perioder, men hvis du gerne vil spille sygt meget og ikke er over gennemsnittet god er det ikke urealistisk at brænde 1500kr af på en måned. Så du ved... træd varsomt. Hvis man spiller Swiss får man selvfølgelig langt mere value for sine penge, end ved Single Elimination, fordi man altid spiller alle sine kampe.
No regrets.

Brugeravatar
Antimatter

#58 Indlæg af Antimatter » 30 mar 2015 18:22

1500 kr om måneden på magic?! For saaatan. Håber aldrig jeg kommer så langt ud. Hvor højt er niveauet derinde? Dengang det var i beta var jeg pænt over middel, og vandt over 50% af de borde jeg spillede. Planen må være at gå mere eller mindre infinite. Hvor meget skal man vinde for at holde den kørende på den måde? Nu skal jeg lige catche op og bootcampe med nogle flere noobs inde på Cockatrice, før jeg smider penge efter magic online.

Brugeravatar
Denning

#59 Indlæg af Denning » 30 mar 2015 19:15

Du skal nok ikke satse på at gå infinite. Niveauet er jo ret forskelligt. Swiss er måske omkring middel, 4-3-2-2 er over middel, 8-4 er folk decideret gode rundt om hele bordet. Ratingsystemet er ligesom skak (kan ikke huske, hvad det hedder), og hvis du spiller 8-4 skal du vel have en rating på mellem 1850-1900 for at gå infinite. Tror ikke der er mange pro's der konsistent ligger over 1850. De fleste rigtig gode spillere ligger på mellem 1800-1850. 1900 er en absurd god rating, særligt i limited, og det har jeg kun breaket en gang.

Jeg skriver bare det med de 1500kr, fordi du virker som om du er ret meget oppe og køre, og hvis du bare går ind heads first og begynder at spille 8-4 med en forventning om, at du kan holde niveau tilsvarende til Cockatrice får du dig nok en grim overraskelse, så kan der ret hurtigt ryge sådan et beløb. Hvis du taber runde et af en 8-4 har den måske taget dig 40 minutter. Hvis du spiller i 2-3 timer og vinder én af de drafts har du brugt ca. 5x12$ = 60$ på en dag, minus din win og dine kort, så nok omkring 45$. 45$ x 30 = 8100kr. Så du skal ikke spille mere end ca. 5. del af det antal drafts eller 2.5 gange så meget og dobbelt så godt for at bruge 1500kr.

Jeg ved ikke, hvordan din tendens til afhængighed osv. er, men du skrev bare tidligere, at hvis du begyndte at spille magic ville det opsluge alt din tid... Så du ved, jeg prøver bare at give dig en velment heads up. Det er altså et time og money-sink man skal have under kontrol.

edit: Men altså, du virker god, så med lidt træning kan du da helt sikkert godt spille en del uden at bruge absurde mængder penge. Jeg tror bare ikke du skal lave en bruger med en forventning om at gå infinite, og jeg vil virkelig råde dig til at starte med swiss indtil du har en følelse for, hvor du ligger niveaumæssigt, og for klienten i øvrigt, der jo som bekendt er totalt til grin.
No regrets.

Brugeravatar
Antimatter

#60 Indlæg af Antimatter » 12 apr 2015 16:29

Så kom dagen, hvor man ragequittede sit første spil. Så blev man en af dem :? Det er vist tid til en pause.

Besvar