#BlackTransLivesMatters - Film vinter 15-16

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Gregor XIII
Kontakt:

#BlackTransLivesMatters - Film vinter 15-16

#1 Indlæg af Gregor XIII » 09 dec 2015 22:57

Dette blot en service-reminder om at årets amerikanske film, Tangerine, har premiere i morgen.

Og så har jeg set Louder Than Bombs som er ret så skuffende. Et stort tilbagslag for norsk film.
Grundet Gregor XIII er vi alle fortabte

Kronoper!

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

Re: #BlackTransLivesMatters - Film vinter 15-16

#2 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 10 dec 2015 08:03

:o Fandme en skam, den ikke er god, når nu norsk film jo ellers hidtil har styret verden. Jeg går bare og venter på, at mit Cinematek viser Aurora på søndag. Det bliver et suverænt gensyn. Derudover får jeg ikke set en skid, fordi jeg læser Mark Mazower og Thomas Pynchon i stedet. Sådan er der så meget.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
wipf
Geografisk sted: 22

#3 Indlæg af wipf » 10 dec 2015 08:59

I må meget gerne anbefale mig nogle norske film...

Brugeravatar
Gregor XIII
Kontakt:

#4 Indlæg af Gregor XIII » 10 dec 2015 09:59

Reprise
Oslo 31. August
Blind
Kvinder i for Store Herreskjorter

De minder alle sammen om hinanden, så det er en bølge, og det er derfor at norsk film styrer verden. Men så gode er de så heller ikke. Nu er det islandsk film som styrer verden. Måske sker der noget i Estland?

http://kronoper.dk/louder-than-bombs/

Kronoper!

Brugeravatar
eini

#5 Indlæg af eini » 10 dec 2015 14:07

Jeg er meget enig i din anmeldelse af Louder Than Bombs, Gregor. Mislykket og underligt bedaget film, som burde have holdt sig til Devin Druid-karakteren, da det tydeligvis var den eneste, Trier forstod/interesserede sig tilstrækkeligt for. Huppert-karakteren er decideret pinlig. Og filmen er kedelig at se på. Men tisse-scenen er god! Bortset fra, at de burde have klippet ud af den før. Det irriterede mig virkelig, at de ikke gjorde det.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
Denning

#6 Indlæg af Denning » 10 dec 2015 14:38

Jeg genså It altså Det onde for nylig for første gang siden jeg så den alene hjemme som 11/12-årig. Den film havde en nærmest mytologisk status for mig, fordi den var så sygt uhyggelig dengang. Ved gensyn må jeg konstatere at den formentlig har det dårligste manuskript i filmhistorien. Jeg kan nærmest ikke fatte, hvor elendig den var, og så var den freaking 3 timer lang. Er der andre der har set den for rimelig nylig? Ren ren lort. Svingningers manusforfattere bør næsten se den bare fordi den er et studium udi, hvor mange ting man kan gøre galt i én film.
No regrets.

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#7 Indlæg af La Mouche » 10 dec 2015 14:43

Cary Fukunaga ("Sin Nombre", "True Detective") skulle have lavet en genindspilning af IT, han ville sikkert kunne have lavet en god film, desværre faldt det fra hinanden.

http://variety.com/2015/film/news/cary- ... 201584416/

tricked med at få det til at fungere, ville vel først og fremmest være at børnene skulle være lige så velinstruerede som i den bedre Stephen King filmatisering "Stand By Me".

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#8 Indlæg af La Mouche » 10 dec 2015 15:04

Billede

Så Wild Tales på blu-ray igår, den er også kommet på Filmstriben gratis her til morgen. Overvurderet - de første par historier er meget sjove, men smilet stivner lidt undervejs.

Brugeravatar
Gregor XIII
Kontakt:

#9 Indlæg af Gregor XIII » 10 dec 2015 16:09

eini skrev:Jeg er meget enig i din anmeldelse af Louder Than Bombs, Gregor. Mislykket og underligt bedaget film, som burde have holdt sig til Devin Druid-karakteren, da det tydeligvis var den eneste, Trier forstod/interesserede sig tilstrækkeligt for. Huppert-karakteren er decideret pinlig. Og filmen er kedelig at se på. Men tisse-scenen er god! Bortset fra, at de burde have klippet ud af den før. Det irriterede mig virkelig, at de ikke gjorde det.
Den der tisse-scene. Der er et eller andet ved den, som er rigtig fint, men det er lidt svært at få hånd om. Det er som om tis falder lidt uden for mit sædvanlige metafor-net. Men noget med at han som den eneste accepterer at hun er et menneske med alt hvad der hører til, i stedet for en drøm? Hvordan havde du det med, at det var hendes stemme han brugte til voiceover? Det var også overraskende lavet, men jeg ved ikke helt hvordan det passer ind.

Åbenbart så kulminerer bog-udgaven af It (SPOILER) med at de små børn har et gangbang. Skulle være den særeste scene Stephen King har skrevet. Men det er ikke med i nogle af filmene, mærkværdigt nok.

Kronoper!

Brugeravatar
eini

#10 Indlæg af eini » 10 dec 2015 16:14

Jeg synes ikke, voice-overen med hendes stemme fungerede. Det var (endnu) et irriterende kunstigt greb. Måske hvis filmen havde været centreret kun om ham, havde det været anderledes. Uanset hvad skulle det have været meget mere gennemarbejdet og tænkt på en helt anden måde, tror jeg. Det var også abre en meget flad voice-over.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Besvar