#BlackTransLivesMatters - Film vinter 15-16

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Dr. Faustroll

Re: #BlackTransLivesMatters - Film vinter 15-16

#221 Indlæg af Dr. Faustroll » 29 feb 2016 14:09

Vildt nok at smide en sådan kavalkade på fladen og så ditche Prinsesse Mononoke. Er den for lang til dagens kids?

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#222 Indlæg af La Mouche » 29 feb 2016 14:10

Der er afhuggede lemmer og den slags i den, mon ikke det er det der diskvalificerer den?

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#223 Indlæg af La Mouche » 01 mar 2016 00:35

Billede

Er gået igang med Seijun Suzuki boxen, som jeg fandt billigt

Billede

"Tokyo Drifter" - det er stort set umuligt for min hjerne at følge Yakuza-plottet, men 1960er designet og farverne er to die for.... sangene er også gode... og der er nogle Godard-agtige jump-cuts. På et tidspunkt går der nærmest Dirch Passer folkekomedie i den i en scene med nogle dansepiger. trist at det ikke er Criterion blu-rayen, for filmen kunne godt vinde ved at være grafisk perfekt at se på. Men stadig... interessant :)

Billede

Brugeravatar
Enola Gay
Geografisk sted: På stenene

#224 Indlæg af Enola Gay » 01 mar 2016 16:30

THE WITCH

Billede

Fremragende instruktoerdebut. Feministisk kampskrift. Pisse fed.
Nietzsche in the sheets, Schopenhauer in the streets.

Brugeravatar
DeathPosture
Geografisk sted: 9 kilo bongmix

#225 Indlæg af DeathPosture » 02 mar 2016 10:00

La Mouche skrev:Der er afhuggede lemmer og den slags i den, mon ikke det er det der diskvalificerer den?
Den har tidligere været vist på DR Ultra, så det er næppe afhuggede lemmer der er problemet. Nausicäa er heller ikke på listen. På Facebook spekuleres der i, at det kan skyldes manglende rettigheder.
...mit liv har altid været fuld af lort, først griselort og nu hønselort. [Lasse Basse, december 2018]

Brugeravatar
Fuzz Pig
Geografisk sted: Progland

#227 Indlæg af Fuzz Pig » 03 mar 2016 12:25

dreambydream skrev:er det værd at kaste sig over diabel og on the silver globe ?
Jeg så On the Silver Globe for en uges tid siden, og det er en af de mest sindssyge film, jeg har set - på både godt og ondt. Den føles ekstremt lang og hård, selvom den "kun" varer 160 minutter, og så er den proppet til randen med ekstensive filosofisk-poetiske monologer og manisk overspillede skuespillerpræstationer, der gjorde, at jeg måtte holde pause flere gange undervejs. Alligevel var den sært fascinerende, og den sidste times tid var især værd at vente på. At filmens produktion blev stoppet af det kommunistiske styre, og at den derfor først blev færdiggjort 10 år senere, føjer selvfølgelig også noget til historien, og de manglende scener er så bare blevet erstattet med fast-forward-gadebilleder med voiceover af Zulawski, fordi kulisser og kostumer var blevet brændt. Det giver nogle ret abrupte skift. I det hele taget var det noget af en mindfuck-oplevelse, og den minder på sin vis om både Solaris og Planet of the Apes. Der var lidt for meget arthouse-gokkeri til min smag, men nu hvor jeg har fået den lidt på afstand, er jeg rigtig glad for, at jeg har set den, for jeg tror vitterligt ikke, at jeg har set en lignende film før. Jeg er heller ikke i tvivl om, at jeg aldrig skal se den igen.

Og så er der bare nogle sindssyge billeder med i den.

Billede

Billede

Billede Billede

Billede Billede

NSFW (lidt gore):
Spoiler:
Billede
Billede

Brugeravatar
miegas

#228 Indlæg af miegas » 03 mar 2016 13:13

Fuzz Pig skrev:jeg måtte holde pause flere gange undervejs.
Jeg har en veninde, som ellers sværger til den slags film, som fortalte mig, at hun måtte gøre det samme.
Nu begynder jeg så små at håbe, andre vil benytte lejligheden til at se filmen. Måske vi kan få fastsat, om det er et overset mesterværk eller en ufærdiggjort katastrofe.
cancelled

Brugeravatar
Fuzz Pig
Geografisk sted: Progland

#229 Indlæg af Fuzz Pig » 03 mar 2016 14:05

Ja, jeg vil sgu egentlig også gerne høre, hvad andre har at sige til den. Det er sådan en film, der for manges vedkommende nok balancerer på en knivsæg mellem de to poler.

Brugeravatar
qbert
Geografisk sted: På vej op af pyramiden

#230 Indlæg af qbert » 03 mar 2016 14:41

Det ser spændende ud. Den må jeg se.

Din beskrivelse minder lidt om film som Its hard to be god og Beyond the black rainbow som ikke er særlig "gode" og alt alt for lange men er så egensindige at der er noget fascinerende over dem.

Billede
Billede

Soundtracket til Beyond the black rainbow er faktisk ret godt passer lige til uhyggelig musik tråden:

Edit: ok jeg er ikke sikker på jeg har det samme soundtrack. Det er lidt for meget trommer på og der mangler nogle spooky film samples. Jeg prøver lige at finde en bedre version...

Besvar