Tråden om anime

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Post Reply
Antimatter

Re: Tråden om anime

#61 Post by Antimatter » 09.01.2018 23:38:17

Jeg har set de første fire afsnit af den gamle Berserk serie. Bliver det bedre senere? Giver den CCCc indtil videre.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

PinkThrone

#62 Post by PinkThrone » 10.01.2018 00:06:06

Antimatter wrote:Jeg har set de første fire afsnit af den gamle Berserk serie. Bliver det bedre senere? Giver den CCCc indtil videre.
Jeg synes den holder hele vejen igennem, så det er svært at sige, men umiddelbart ja. Episode 6 er hvor serien begynder at vise sit sande ansigt som low fantasy.

Kinky Robot

#63 Post by Kinky Robot » 10.01.2018 11:00:27

PinkThrone wrote:Mere Kawajiri ville være godt. Han har ikke instrueret noget siden Highlander i 2007. Wikipedia snakker, uden kilde, om en Ninja Scroll 2 af ham, så måske det er derfor han er helt forsvundet. Jeg kan dog egentlig bedre lide Cyber City.

Der er faktisk mange gamle titler der bliver pustet liv i for tiden. Parasyte og JoJo har vi haft i et stykke tid, og der kommer snart mere Fist of the Blue Sky (North Star prequel) og Legend of the Galactic Heroes.

Min største drøm vil dog altid være en ordentlig Berserk serie. Den fra de to sidste år tæller ikke.
Håber da at Ninja Scroll 2 ser dagens lys. Hvad med en serie som Genocyber? Digger du den? Jeg ved godt at den får lidt røg på diverse sider, men jeg hylder den for dens balls. Jeg har ikke noget imod at det bliver lidt udpenslet. Bad taste? Måske. Men det er der sgu så meget der er inden for anime/manga.

Mht. Fist of the North Star/Blue Sky så udgiver SEGA snart det DEFINITIVE FotNS spil. Det skulle eftersigende minde meget om deres Yakuza serie da det er det samme studio der har lavet det. Håber virkeligt meget at det får en release i vesten.

Jeg må tilstå at jeg faktisk ikke har dyrket Berserk! særligt meget. Jeg gik lidt død i mangaen af en eller anden grund. Burde jeg tage den op igen? Jojo er fucking konge btw. Helt klart en af mine yndlings serier of all time.
¯\(ツ)/¯

Antimatter

#64 Post by Antimatter » 10.01.2018 13:04:40

Berserk har øretæveindbydende kvinder og seje dæmoner. Hvis der bare var mere af det sidste end det første. Casca er forfærdelig. Følelseslabil og evigt kværulerende. Selv midt på slagmarken vil hun hellere skændes end løfte sit fucking sværd, og hun skulle forestille at være kommandør i en frygtet gruppe af lejesvende?! Samtidig opererer hun under pussypass, så selvom hun slår de mandlige helte eller kaster knive efter dem, får det ingen konsekvenser. Hvis en mand langede Gut sådan nogle knyttere ville de blive lynchet. Når det en sjælden gang bliver heated begynder hun altid at græde, og når det sker, bliver de mandlige karakterer forvandlet til logrende hunde :roll: Den eneste anden kvinde med en plotbærende rolle er en prinsesse, hvis evner begrænser sig til at kaste smægtende blikke efter en af de mandlige karakterer. Har ikke noget problem med kvinder i anime, men de arketypiske kvindefigurer og dynamikker mellem mandlige og kvindelige karakterer er så frustrerende,

Der er også en del fyldepisoder, hvor der er max 5 minutters plotrelevant indhold som bliver strukket ud til et helt afsnits længde.

Delplottet hvor de kæmper med den fjendtlige kommandør er for fjollet sammenlignet med resten.

Nu ved afsnit 16 føler jeg at de har fokuseret på de mindst interessante elementer. For meget slapstick, for mange middelalderslag, for mange mislykkede forsøg på at udvikle karaktererne gennem akavede dialoger. Ønsker mig: Mere fokus på Guts gærende vanvid, mere dæmoneri, mere om Griffits baggrund. Lige nu er han ved at overtage hele kongeriet, men man får ikke forklaret hvad der har grundlagt hans ambitioner, og den måde manuskriptforfatterne kommer omkring det er plat. 'Jeg ved det ikke engang selv. Jeg er født med en drøm' osv. Han er den mest interessante af de ledende karakterer, men samtidig er det ham man får mindst at vide om. Historien om hans vej mod toppen fylder meget i serien, men for det meste bliver den fortalt gennem andre karakterer.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

PinkThrone

#65 Post by PinkThrone » 10.01.2018 15:30:35

Kinky Robot wrote: Håber da at Ninja Scroll 2 ser dagens lys. Hvad med en serie som Genocyber? Digger du den? Jeg ved godt at den får lidt røg på diverse sider, men jeg hylder den for dens balls. Jeg har ikke noget imod at det bliver lidt udpenslet. Bad taste? Måske. Men det er der sgu så meget der er inden for anime/manga.

Mht. Fist of the North Star/Blue Sky så udgiver SEGA snart det DEFINITIVE FotNS spil. Det skulle eftersigende minde meget om deres Yakuza serie da det er det samme studio der har lavet det. Håber virkeligt meget at det får en release i vesten.

Jeg må tilstå at jeg faktisk ikke har dyrket Berserk! særligt meget. Jeg gik lidt død i mangaen af en eller anden grund. Burde jeg tage den op igen? Jojo er fucking konge btw. Helt klart en af mine yndlings serier of all time.
Genocyber er fed, bare lidt rodet. Jeg har det ret godt med trashy 80/90'er anime. Jeg kan f.eks. også godt lide Baoh, som originalt er skrevet af JoJo's forfatter.

Ugh, SEGA, så bliver det sikkert en PS4 exclusive titel ligesom Yakuza. Btw, jeg har faktisk aldrig taget mig sammen og fået set Fist. Eller LOGH, som jeg nævnte tidligere.

Jeg læser ikke rigtigt manga, jeg foretrækker anime, men internettet påstår altid Berserk mangaen er den bedste manga nogensinde.
Antimatter wrote:.. noget om Berserk ..
Det du ønsker er det du får. Jeg kan anbefale også at se den sidste film i remake trilogien, da den egentlig gør det bedre end TV serien. Du kan skifte efter episode 19. Skull Knighto! De to andre film kører lidt for hurtigt igennem serien. 2'eren er dog OK.

Hvad angår Berserk og kønsroller, så har jeg set for meget anime til nogensinde at kunne bedømme kønsroller igen. Jeg er allerede ødelagt.

Antimatter

#66 Post by Antimatter » 10.01.2018 19:49:35

Pinkthrone:
Spoiler:
Kan du forklare hvorfor Griffith syntes han skulle ødelægge sit eget liv ved at snige sig ind midt om natten og kneppe kongens datter? Det harmonerer ikke med hans personlighed. Han er alt for kølig og rationel til at gøre sådan noget.

PinkThrone

#67 Post by PinkThrone » 10.01.2018 20:06:09

Antimatter wrote:Pinkthrone:
Spoiler:
Kan du forklare hvorfor Griffith syntes han skulle ødelægge sit eget liv ved at snige sig ind midt om natten og kneppe kongens datter? Det harmonerer ikke med hans personlighed. Han er alt for kølig og rationel til at gøre sådan noget.
Spoiler:
Fordi han er knust over at Guts forlod ham. Han elsker jo decideret Guts. Guts er den eneste der bryder Griffiths kølige facade. Guts > ambition > alt andet, i Griffiths øjne.

Kinky Robot

#68 Post by Kinky Robot » 11.01.2018 11:23:22

PinkThrone wrote:Baoh
Orv. Skal checkes ud.
PinkThrone wrote:Ugh, SEGA, så bliver det sikkert en PS4 exclusive titel ligesom Yakuza. Btw, jeg har faktisk aldrig taget mig sammen og fået set Fist. Eller LOGH, som jeg nævnte tidligere.
Det bliver en PS4 eksklusiv desværre. Du skal helt klart set filmen. Det er én af mine yndlings film. Se Streamline dubbet fra Manga Entertainment. Høj cheese faktor men det passer godt til. Hvis du skal se en af serierne så se rebootet. Ikke fordi at den første er dårlig. Den er bare SINDSYGT lang. Og med mindre at man har uanede mængder er det altså noget af en kollos at komme igennem.

Internettet hylder godt Berserk! som en GOAT. Tror dog ikke jeg er helt enig med internettet her. Men manga/anime fans nu om dage er sgu også lidt en mixed bag. Tænkt sig at der stadig er folk derude der synes at Dragon Ball, Tokyo Ghoul, Naruto og One Piece er det fedeste evaaaaa. Det fatter man jo ikke en fucking skid af.
¯\(ツ)/¯

Antimatter

#69 Post by Antimatter » 11.01.2018 12:20:05

Ikke et ondt ord om Dragon Ball.

Kinky Robot

#70 Post by Kinky Robot » 11.01.2018 14:11:21

Antimatter wrote:Ikke et ondt ord om Dragon Ball.
Hov hov, du gamle. Jeg sviner skam ikke Dragon Ball. Jeg synes bare ikke, at det er den bedste manga eller anime nogensinde.
¯\(ツ)/¯

Post Reply