Mise-en-scène: Film 2017

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Brugeravatar
phisteria

Re: Mise-en-scène: Film 2017

#1111 Indlæg af phisteria » 01 apr 2018 10:51

Elskede Annihilation, fantastiske sidste 20-25 min.

Lydsiden er genial.
Jeg har ikke valgt transmission fra.

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#1112 Indlæg af La Mouche » 01 apr 2018 15:53

Billede

box anmeldt:

http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_ ... lu-ray.htm

"Masters of Cinema have given us a must own Blu-ray package for world cinephiles. Hou is a cinema giant and to see his early films - and subtle evolution, with the Adrian Martin visual essays, is priceless. These are films to own and appreciate the rest of your lives. Strongly recommended! "

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#1113 Indlæg af krea » 01 apr 2018 18:28

I anledning af påsken har jeg set The Life of Brian. Den er stadig utrolig sjov, selvom humoren til tider bliver lidt vel pruttet. Men de der parodier af massemennesket og modkulturer er spot on.

Forleden så jeg Stalker, der har nogle fantastiske replikker, og som forventet en suveræn billedside. Jeg må virkelig få set noget ældre Tarkovskij. Men det var en billig dvd fra CDON, og det kunne ses. Det var en gammel filmrulle med striber og huller, de havde overført til dvd, ingen remaster, og det kan jo have sin charme, men alligevel flabet nok. Jeg har ikke særlig meget erfaring med at købe film, så hvad skal man holde sig fra for ikke at blive snydt? Hvordan ved man om kvaliteten er i orden eller ej?

Og jeg ved godt at jeg bare skulle have købt den fra Criterion i stedet for. Er kvaliteten egentlig altid i orden på blu ray eller findes der også sløsede udgivelser her?
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
Morten
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

#1114 Indlæg af Morten » 01 apr 2018 19:51

krea skrev:I anledning af påsken har jeg set The Life of Brian. Den er stadig utrolig sjov, selvom humoren til tider bliver lidt vel pruttet. Men de der parodier af massemennesket og modkulturer er spot on.

Forleden så jeg Stalker, der har nogle fantastiske replikker, og som forventet en suveræn billedside. Jeg må virkelig få set noget ældre Tarkovskij. Men det var en billig dvd fra CDON, og det kunne ses. Det var en gammel filmrulle med striber og huller, de havde overført til dvd, ingen remaster, og det kan jo have sin charme, men alligevel flabet nok. Jeg har ikke særlig meget erfaring med at købe film, så hvad skal man holde sig fra for ikke at blive snydt? Hvordan ved man om kvaliteten er i orden eller ej?

Og jeg ved godt at jeg bare skulle have købt den fra Criterion i stedet for. Er kvaliteten egentlig altid i orden på blu ray eller findes der også sløsede udgivelser her?
Der findes bestemt også sløsede bluray-udgivelser, men Criterions udgivelser er næsten altid helt i top, hvilket også gælder de fleste udgivelser fra Eureka/Masters of Cinema, Arrow, Second Run, BFI m.fl. Det kan være en god ide at tjekke på dvdbeaver eller dvdcompare, og så huske at blurays (og dvd) i mange tilfælde er regionslåst.
Simplify

Brugeravatar
La Mouche
Kontakt:

#1115 Indlæg af La Mouche » 01 apr 2018 23:05

Stalker kom først ud på en sløset blu-ray fra Artificial Eye, rent cash-grab:

Billede

og først derefter på en mere eller mindre perfekt blu-ray fra Criterion.

Billede

Men par af A.E.'s andre Tarkovsky-udgivelser var hæderlige. Jeg har "Mirror", og den er ret ok.

Man kan evt. se om discene bliver anmeldt på sites som http://www.blu-ray.com og http://www.dvdbeaver.com

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#1116 Indlæg af Fisker Thomas » 02 apr 2018 09:31

Annihilation ville nok have været bedre, hvis man havde gået bare en lille smule op i, hvad der skete med personerne. Men den var flot, og den kunne noget med stemningen, som den bare ikke fik effektueret. Jeg havde sgu ikke helt det sug i maven, må jeg sige.

Men nu ved jeg da, at hvis kvinder oplever en livskrise, så er de klar til en selvmordsmission, og at hvis et værk har den pointe, så er det et feministisk værk, eller forfatteren til pointen får i hvert fald lov til at fremstille det sådan.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#1117 Indlæg af krea » 02 apr 2018 10:43

@La Mouche og Morten: Tak, jeg tjekker bæveren fremover.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#1118 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 02 apr 2018 14:33

Apropos de kinesiske film og de lange film, der blevet skrevet om for noget tid siden, så har jeg haft en af mine største biografoplevelser i årevis: An Elephant Sitting Still af Hu Bo. Den kommer fra Berlins Forum-sektion med et ton af hype, og det er sådan en film, der nærmest kun kan overgå hypen. Hu Bo var en ung kinesisk forfatter, og An Elephant Sitting Still er hans første spillefilm, men han begik selvmord, 29 år gammel, lige da han var blevet færdig med at klippe den, så det bliver desværre også hans sidste. Det er et fire timer langt epos om en gruppe unge mennesker, der lever i det moderne Kinas trøstesløshed, men den er også virkelig sjov og fuld af ekstremt smukt udfoldede karakterer. Filmen har en fuldkommen overvældende stil, der ikke helt ligner noget som helst andet, men som samtidig en passant forener de største asiatiske mestre med inspiration fra Bela Tarr og andre store østeuropæere, og det giver slet, slet ikke mening, at så ung en mand kan mestre så organisk og egensindigt et filmsprog i fire timer i sin debutfilm. Hans brug af lav dybdeskarphed i lange, koreograferede scener er noget af det vildeste, jeg har set, og det her må i det hele taget være filmhistoriens bedste debutfilm. Jeg håber virkelig, jeg får chancen for at se den igen i biografen, for det er den bedste nye film af en yngre instruktør, jeg har set siden Uncle Boonmee i 2010. Det er enormt bevægende, at det åbenbart stadig er muligt at lave så gode og så enestående film i 2018.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
La Mouche
Kontakt:

#1119 Indlæg af La Mouche » 02 apr 2018 18:52

Billede

"2001" har 50 års fødselsdag idag.

Brugeravatar
La Mouche
Kontakt:

#1120 Indlæg af La Mouche » 03 apr 2018 19:32

Husk! Premiere torsdag.... for fans af David Lynch og Harry Dean Stanton.... instrueret af John Carroll Lynch, der spillede Marge Gunderson's mand i "Fargo".

Billede

Besvar