Tråden om krigsfilm eller: Hvordan jeg lærte at hade Dunkirk

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

Re: Tråden om krigsfilm eller: Hvordan jeg lærte at hade Dun

#21 Indlæg af La Mouche » 02 aug 2017 22:27

Nej, det er en af verdens bedste film....... myggen havde den da også som nr. 4

Brugeravatar
Lang
Geografisk sted: Kallipolis

#22 Indlæg af Lang » 02 aug 2017 22:45

Nå ja sorry.

Nej så har jeg ikke noget at tilføje - David Leans monster epics? Er de for tacky?
Her doorbell plays a bar of Stephen Foster
Her sister never left and look what it cost her

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Geografisk sted: Din mor

#23 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 03 aug 2017 10:26

Hvilke(n) Lean-film tænker du på? De fleste er jo melodramaer med diverse historiske begivenheder viklet rundt om, ikke krigsfilm som sådan. Ligesom Borte med blæsten vel heller ikke er krigsfilm. Synes godt nok også, at det kan være hårdt at sidde igennem hans film, selvom de altid er flotte at se på...
secondtoughestintheinfant skrev:Alt, hvad Myggen skriver, er sandt.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#24 Indlæg af yossarian » 03 aug 2017 10:32

Full Metal Jacket?!
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg

#25 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 03 aug 2017 11:13

Den er også god, men har altid fundet den en tand overvurderet. Især set i lyset af, at han allerede havde et mesterværk som Paths of Glory på samvittigheden, da han lavede den... Det er mange år siden, jeg så den, men mindes, at filmen knækker ret meget, når de er ankommet til "Vietnam" i sekvenserne, der er skudt på et sæt i London. Men altså, kasernedelen er jo hysterisk god og benhård.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#26 Indlæg af yossarian » 03 aug 2017 11:39

Den består reelt af tre ret forskellige dele, træningen, midtersektionen i Hanoi, hvor Joker arbejder for Stars 'n' Stripes (som er den svageste del) og endelig Tet-offensiven som (også) er super.

Når vi nu er i gang med at namedroppe film, er jeg jo nødt til at snuppe denne her (selvom bogen er bedre):

Har nogen set Platoon for nylig? Jeg har på fornemmelsen at tiden har været ond ved den, selvom den tidligere blev vurderet højt.

Deer Hunter på jegharfangetmigenmygs liste på s.1 er iøvrigt 900 timer for lang og stærkt overvurderet.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg

#27 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 03 aug 2017 11:57

OK. Må hellere snart få den genset. Jeg namedroppede faktisk Catch-22 i den anden filmtråd som filmen, man skal se i stedet for røvelendige MASH, hvis man vil have en amerikanske sorthumoristiske krigsfarce. For ja, den holder.

Platoon er virkelig virkelig dårlig, overdramatiseret, slapt instrueret, karikeret, 80'er-agtigt, osv., osv., osv. Det har den været længe. Har aldrig forstået, at den film har fået den opmærksomhed, den har.

Selvfølgelig er The Deer Hunter ikke ét minut for, endsige overvurderet. Men det er en af de film, der falder fuldstændig sammen, hvis man sidder og ser den på sin Macbook. Den skal virkelig blæses op så stort som muligt, så Zsigmonds billeder kommer til deres fulde ret.

Billede

John Cazale, mand...

Brugeravatar
Mr Hands

#28 Indlæg af Mr Hands » 03 aug 2017 13:26

Platoon, blev den ikke også til en tv-serie? De sendte ihvertfald en vietnamserie på Kanal2 der hed Platoon, hvor en af de seje soldater altid havde pandebånd på. Den er sikkert bedere end filmen.

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#29 Indlæg af krea » 04 aug 2017 14:58

yesoffense skrev:Den består reelt af tre ret forskellige dele, træningen, midtersektionen i Hanoi, hvor Joker arbejder for Stars 'n' Stripes (som er den svageste del) og endelig Tet-offensiven som (også) er super.

Når vi nu er i gang med at namedroppe film, er jeg jo nødt til at snuppe denne her (selvom bogen er bedre):

Har nogen set Platoon for nylig? Jeg har på fornemmelsen at tiden har været ond ved den, selvom den tidligere blev vurderet højt.

Deer Hunter på jegharfangetmigenmygs liste på s.1 er iøvrigt 900 timer for lang og stærkt overvurderet.
... så det' go'nok ...

Brugeravatar
mary jane

#30 Indlæg af mary jane » 05 aug 2017 12:53

Hvad med Jacob's Ladder, har den Vietnam-flashbacks nok til at tælle som krigsfilm?

Besvar