Dice of Power - En tråd om Warhammer, 40K, Blood Bowl osv.

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kinky Robot
Geografisk sted: Dr. Wily's Castle

Dice of Power - En tråd om Warhammer, 40K, Blood Bowl osv.

#1 Indlæg af Kinky Robot » 17 jul 2018 10:24

Jeg har gået i noget tid og tænkt på, at lave en tråd dedikeret til Games Workshop tabletop games, og alt hvad hobbyen indebærer. Altså, figurmaling, byggeprojekter, figursamling, og selvfølgelig det at spille diverse spil som f.eks Age of Sigmar, 40K, Blood Bowl osv. Efter at have taget temperaturen herinde kunne jeg fornemme, at der ikke rigtig var nogle svingerz der interesserede sige for dette. Så jeg havde egentligt begravet idéen igen. Lige indtil i lørdags, hvor jeg en silde aften i Satans hule på Metal Magic Festival, faldt i snak med Konge af Danmark over et par fadøl eller 10. Det viste sig at Kongen og jeg var en slags kindred spirits, hvad der angår små plastik mænd, maling og terningkast. Han opfordrede mig til at tage tråden op igen. Som sagt så gjort.

Kongen og jeg kunne rigtig godt tænke os spille Kill Team som udkommer snart. Det er et standalone skirmish spil som forgår i 40K universet men med lidt andre regler, struktur og pacing. I modsætning til 40K hvor du kommanderer store hærstyrker, er Kill Team begrænset til et squad bestående af ca. 10 man eller mindre. Det kan spilles 2-4 spillere og runderne skulle være væsentligt kortere end en 40K match. Hvilket gør det lidt nemmere for nybegyndere at være med. Det kræver heller ikke så vanvittigt meget udstyr eftersom ens squad er begrænset til få minis.

Som sagt så er Kill Team lige på trapperne og altså ikke udkommet endnu. Men har man mod på at læse lidt mere om det poster jeg lige et nytte links her.

https://www.warhammer-community.com/201 ... ge-post-2/

https://www.warhammer-community.com/201 ... rules-101/

Hvis man mod på at være med så sig endeligt til! Det gælder sådan set også Blood Bowl og andet!

Jeg er i øvrigt så småt gået i gang med at bygge mit Blood Bowl stadion. Et fuldstændig VANVITTIG projekt! Jeg er begyndt på at male lidt terrain så'en ligesom for at få huld på bylden. Poster gerne billeder hvis det er.
Infinite lives: YES

Brugeravatar
tankero

Re: Dice of Power - En tråd om Warhammer, 40K, Blood Bowl osv.

#2 Indlæg af tankero » 17 jul 2018 15:18

Vil gerne se billeder af dit terrain, Kinky. Jeg spillede Warhammer som barn og teen (Fantasy, ikke 40K), men har ikke rørt det i hundrede år. Kunne egentlig godt tænke mig at nørde det lidt igen, jeg kan godt lide at male figurerne, og de dér skirmish-spil, hvor man kun skal bruge en håndfuld figurer, virker fede nok. Har også altid godt kunnet tænke mig at prøve at spille Blood Bowl.

Syme

#3 Indlæg af Syme » 17 jul 2018 15:51

tankero skrev:
17 jul 2018 15:18
(Fantasy, ikke 40K)
Det eneste rigtige!
There the butcher's shop stinks to the leaden sky;
There the fish shop stinks differently, but worse.

Brugeravatar
Kinky Robot

#4 Indlæg af Kinky Robot » 17 jul 2018 22:44

Her er et murparti som skal bruges til stadionet. Som sagt så er jeg først lige gået i gang. Så noget af det mere episke scenery er jeg ikke gået i gang med endnu.
Spoiler:
Billede
Nu ved jeg ikke lige hvilken version af Fantasy Battle du spillede men der er sket VIRKELIGT meget siden da. Længden på spil og selve opsætningen er blevet meget mindre tidskrævende. Du kan faktisk downloade Core Rules til Age of Sigmar gratis på GW's website. Og den er kun 16 sider lang. Meget overskueligt. Jeg har heller ikke spillet siden Fantasy Battle og det var ikke engang noget jeg gjorde fast. Men jeg overveje at begynde på AoS.

Hvis du har lyst til at spille Blood Bowl skal du være så evigt velkommen til at spille sammen med SimonVT og jeg. Kongen er vist også ret frisk på at joine. Det samme gælder naturligvis også Kill Team når vi engang går i gang med det. Har 3 teams som er samlet og klar til spil. Humans, orcs og et Chaos Chosen team.

Brugeravatar
Kinky Robot

#5 Indlæg af Kinky Robot » 17 jul 2018 22:45

Syme skrev:
17 jul 2018 15:51
tankero skrev:
17 jul 2018 15:18
(Fantasy, ikke 40K)
Det eneste rigtige!
En purist melder sig på banen :D

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#6 Indlæg af Pete Rock » 17 jul 2018 22:53

Jeg havde også Warhammer som barn, men kom sgu aldrig rigtigt igang med det. Jeg havde også det problem at jeg var dårlig til, og ikke rigtigt gad, at male figurerne. Og så er det sgu' bare ikke helt så sjovt.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Kinky Robot

#7 Indlæg af Kinky Robot » 17 jul 2018 23:00

Pete Rock skrev:
17 jul 2018 22:53
Jeg havde også Warhammer som barn, men kom sgu aldrig rigtigt igang med det. Jeg havde også det problem at jeg var dårlig til, og ikke rigtigt gad, at male figurerne. Og så er det sgu' bare ikke helt så sjovt.
Jeg ejede ikke engang et Warhammer starter sæt. Jeg nassede bare på en af mine venners (det var vist egentligt hans storebrors). Men jeg synes heller ikke nødvendigvis at man skal male alle sine minis super detaljeret. Bare give dem en klat hist og her så man skelne dem fra hinanden. Det synes jeg er vigtigst. Så kan man også hurtigere komme i gang med at spille.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#8 Indlæg af Pete Rock » 17 jul 2018 23:03

jeg tror jeg må erkende at kombination af manglende evne og lyst til at male, og mit neurotiske sindelag, blev enden på min flirt med Warhammer. Jeg er lidt mindre neurotisk nu, så jeg tror sagtens jeg kunne nyde at spille, især hvis det ikke var mit eget spil (og dermed ikke mit ansvar, hehe). Jeg spillede lidt Blood Bowl hos en kammerat, og husker det som ret sjovt og mere ligetil end Warhammer.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Kinky Robot

#9 Indlæg af Kinky Robot » 17 jul 2018 23:13

Pete Rock skrev:
17 jul 2018 23:03
Jeg spillede lidt Blood Bowl hos en kammerat, og husker det som ret sjovt og mere ligetil end Warhammer.
Det er virkeligt sjovt og det er ret nemt at gå til når man lige har taget et par spil. Og kombinationen af amerikansk fodbold taktik og straight up massemord fungerer så fedt. Okay, så er dit dumme orc hold måske ikke de bedste til kaste/gribe. Not a problem. Bare slå modstanderens rådne humans ihjel 8)

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Kontakt:

#10 Indlæg af Kongen af Danmark » 18 jul 2018 10:16

Ja, det var altså en god aften - og også godt arbejde med denne tråd!

Jeg har selv spillet, malet og ikke mindst købt ind, i mange år. For nyligt har jeg dog droppet lidt at spille "de store spil" (dvs. dem hvor man skal have en hel hær). Jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at få gjort mine projekter færdige , når de bliver for omfattende og så bliver det jo mere irriternede, end noget der er fedt.

Så min egen tanke er, at det kunne være fedt at spille nogle af de mindre og lidt mere uforpligtende spil. Både fordi det er til at overskue at få dem spillet, men også for at det ikke er uoverkommeligt med den mere kreative del af hobbyen.
Det har allerede haft den positive effekt at jeg har fået modelleret og malet en del mere :)

Jeg har følgende spil, som jeg synes kunne være oplagte at prøve at spille:
- Blood Bowl (her har jeg så folk sagtens kan låne). Det er jo et brætspil og som sådan ret overskueligt at få spillet. Reglerne er nogenlunde ligetil og det er en ret god blanding af held og taktik.
- Shadespire (her har jeg også et par warbands, hvis folk vil prøve det). En kombination af brætspil/deck-building, som kører på både terninger og kort. Tager ca. 45 minutter at spille og er vist "easy to learn, hard to master" - selv masterer jeg det overhovedet ikke :)
- Kill Team, som jeg har planer om at gå amok i, når det udkommer. Det er jo en mindre udgave af 40K, hvor man spiller med få figurer og på en slags bræt (dog er det stadig et figurspil og ikke et traditionelt brætspil)
- Necromunda (som jeg også har en del til). Som også foregår i 40K universet med få figurer, men som mere handler om hvem der runner bartertown, end om hvem der er den vildeste hærfører. Man spiller lowlifes der slås om turf og ret til at samle skrald osv.

Hvis det er svært med at finde et sted, så har jeg meldt mig ind i en klub der hedder Rogue Trader (på Frederiksberg), hvor man godt må tage folk med en gang eller to, før det koster penge.
Fisker Thomas skrev:
19 mar 2019 18:51
Var engang til Volbeat-koncert i Forum.

Besvar