LN 2019: Blomstersex og rastlöshed

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

Re: LN 2019: Blomstersex og rastlöshed

#621 Indlæg af Pete Rock » 29 maj 2020 14:37

secondtoughestintheinfant skrev:
29 maj 2020 14:16
Min pointe er vel nærmere, at der ikke findes noget Amazon ud over Amazon. Derfor, det er Amazon, jo.
Eller sagt på en anden måde: There is no free lunch.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#622 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 29 maj 2020 14:54

Pete Rock skrev:
29 maj 2020 14:37
29 maj 2020 14:16
Min pointe er vel nærmere, at der ikke findes noget Amazon ud over Amazon. Derfor, det er Amazon, jo.
Eller sagt på en anden måde: There is no free lunch.
Lige fucking præcis!

Det minder mig om, at jeg for mange år siden var med min kones familie i Boston. Der skulle vi med et skib ud og se på hvaler. Vi kom ombord på skibet, og det så helt ekstremt mageligt ud, og der var en gigantisk buffet. Det studsede vi lidt over, men hvad fanden. Vi satte os på dækket, mens skibet tøffede rundt omkring havnen i Boston. Der var en slags konferencier med en mikrofon, en dude ved navn David Coffin:

Billede

Alletiders fucking amerikaner. Han fortalte op og ned ad stolper om Bostons historie, og om alle de ting, vi sejlede forbi, og det var jo sådan set spændende. Men det blev ikke rigtig til noget med de hvaler. Efter en time spurgte vi David Coffin, hvad der skete for hvalerne, og han så lidt overrasket på os. Pludselig så han rædselsslagen ud, og udbrød "Oh shit! You're on the brunch ship instead of the whale ship!". Og man kunne se på David Coffin, at det altså ikke var meningen, han skulle sige "shit" foran kunderne. Vi var simpelthen blevet sat på det forkerte skib. David Coffin undskyldte efter alle den amerikanske kunderservicekunsts regler, og han sagde, at vi bare kunne tage for os af retterne i buffeten. Som virkelig var lækker og overdådig. Da vi kom tilbage til kajen, blev vi gelejdet over til den næste hvalafgang, som vi naturligvis kom med gratis, ligesom vi i det hele taget fik alle vores penge retur, og det virkede på David Coffins kolleger ved hvalskibet, som havde forårsaget fejlen i første omgang, som om, de var bange for, vi ville sagsøge dem. Vi forsikrede David Coffin om, at alt var OK, og tak for god kundeservice, og det var jo også en oplevelse at komme en tur med brunchskibet. Hvorefter David Coffin slog et smil op og sagde, "So I guess there is such a thing as a free lunch!" Det grinte vi meget af, og det var megafedt at se hvaler. Stærk dag i Boston.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#623 Indlæg af Pete Rock » 29 maj 2020 15:02

Dejlig historie. Boston er virkelig en by som var svær at holde af i starten, men som nu er i nærheden af toppen for mig blandt amerikanske storbyer.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar

#624 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 29 maj 2020 15:08

Jeg kunne godt lide den, fordi det var ligesom at være i Europa. Men hvis man intet kender til amerikansk historie, er den enormt uspektakulær, men ikke på nogen nederen måde (der er Philadelphia et bedre eksempel på, hvor ligegyldige uspektakulære amerikanske storbyer kan være). Har du været på Isabella Stewart Gardner Museum? Fandme dejligt på sådan en Boston-måde. Hvis jeg skulle være amerikaner, ville jeg helst være fra Boston, tror jeg.
Touché.

Brugeravatar
ruthner
Geografisk sted: progress

#625 Indlæg af ruthner » 29 maj 2020 15:26

Tænkte det nok. Kunne bare se, at der var åbnet et umiddelbart charmerende foretagende i USA (Bookshop.org), hvor de havde et godt udvalg og smed penge i lommerne på de små bogbutikker. Det bliver nok Saxo - jeg mente bare, at JP/Politiken var ejet af en eller anden international hedgefond, men den er rigtig nok danskejet.
Ville virkelig ønske, der lå en rigtig god boghandel i Aarhus, hvor man kunne finde noget, man ikke ledte efter, og som jeg havde lyst til at hælde mange penge i.

Brugeravatar
Amos
Geografisk sted: Konstitueret mellemleder på Samos

#626 Indlæg af Amos » 29 maj 2020 15:36

notapeopleperson skrev:
08 maj 2020 15:59
hvilke bøger om kraftwerk kan anbefales?
Karl Bartos
Billede
Senest rettet af Amos 29 maj 2020 18:01, rettet i alt 1 gang.
#forstårogstøtter

Brugeravatar

#627 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 29 maj 2020 15:37

ruthner skrev:
29 maj 2020 15:26
Tænkte det nok. Kunne bare se, at der var åbnet et umiddelbart charmerende foretagende i USA (Bookshop.org), hvor de havde et godt udvalg og smed penge i lommerne på de små bogbutikker. Det bliver nok Saxo - jeg mente bare, at JP/Politiken var ejet af en eller anden international hedgefond, men den er rigtig nok danskejet.
Ville virkelig ønske, der lå en rigtig god boghandel i Aarhus, hvor man kunne finde noget, man ikke ledte efter, og som jeg havde lyst til at hælde mange penge i.
Boghandlerniveauet i Århus er i grunden rystende lavt.
Touché.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#628 Indlæg af Fisker Thomas » 29 maj 2020 15:58

29 maj 2020 15:37
ruthner skrev:
29 maj 2020 15:26
Boghandlerniveauet i Århus er i grunden rystende lavt.
Kan i hvert fald fortælle, at der er ret stor mangel på boghandlere, der fører bøger fra et toneangivende svingerforlag. Der skibes ellers meget af sted til Aarhus pr. postordre. Men de virker sådan lidt bagom dansen derovre. Det undrer mig egentlig lidt ikke.

Men så er der jo snart Bookdepository på dansk!
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
cloveroverdover

#629 Indlæg af cloveroverdover » 30 maj 2020 10:29

ruthner skrev:
29 maj 2020 09:41
Hvor køber svingninger deres engelsksprogede bøger fra? Det er først lige gået op for mig, at Bookdepository er ejet af Amazon. Vil gerne finde et sted, hvor man kan finde alt uden at skulle betale for meget i fragt. Og ikke ender med at smide penge Bezos' lommer.
Wordery har gratis fragt og er ejet af en eller anden kapitalfond, der er nogle andre svin end Jeff Bezos.
I'm not taking no fucking responsibility for cats I don't know, man.

Brugeravatar
Hagemann
Geografisk sted: 2500

#630 Indlæg af Hagemann » 14 jul 2020 10:50

Hagemann skrev:
30 dec 2019 15:01
jeg har læst Klassen af Herman Ungar - ubehagelig omgang. I mellemgangen (ved indgangen til toilettet) i et tog mod Jylland læste jeg efterfølgende Nekrofilen af Gabrielle Wittkop, og føj for satan, den var vammel, ligesom stanken fra lokummet. Men også vildt dragende og god - vel lidt som Lolita. De er gode, de bøger fra Sidste Århundrede. Så fik jeg også læst Serotonin, som jeg har fået af mine franske svigerforældre i julegave, og den var godt nok helt forrygende underholdende.

Nu er jeg gået i gang med De Lemlæstede (Ungar), og den virker også klam nok.

det var selvfølgelighederne herfra i år. Godt nytår
De Lemlæstede var self også dybt ubehagelig, men god læsning. Ikke rart at arbejde i en bank, eller hvor han nu sidder og skubber papir rundt.
Læste Rygsvømmeren, og det var ikke min kop the. Svær at orientere sig i, hvor er man, hvem er hvem, hvad er det egentlig, der foregår. Råddent.
Hurtigt videre til Bliktrommen, og den var da god gak. Den lille Oskar og hans abnorme krop og sind var ret spændende at følge.
Planen var super hurtigt læst. Godt indblik i en virkelighed, der ligger 6 km. på cykel fra ens eget hjem. Til gengæld meget fedt tøj og blæste typer, man kan genkende fra sin egen barndom.
Derefter fulgte Sol og Måne, og den var fandme flot. Hold da helt kæft. Tror Herman Hesse er min favorit, om end jeg gik helt død i Glasperlespillet.
Fik også læst Guds bedste børn, som jo er det samme som Planen - hurtigt læst, men tænker da, at Pape skal lidt videre i teksten. Eller hvad?
Burmesiske Dage var grande. Tung varme, tunge sind og masser sprut, ualmindelig dårlig stemning i Burma. Kvælende. Man kan mærke svedpletterne forme sig og myggene stikke, mens man læser om englænders kamp for at holde sammen på kolonien, burmeserne nede og varmen ud.

Nu er jeg i gang med Rejse til nattens ende, hvor vores helt er kommet til #Amerika. Satme også noget af en omgang.
lolmao.

Besvar