Drikker nu – 2019 og frem

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
besked
Forfatter
Brugeravatar
Josti
Geografisk sted: Aarhus N
Kontakt:

Re: Drikker nu – 2019 og frem

#11 Indlæg af Josti » 20 jan 2020 23:15

kenk skrev:
20 jan 2020 19:24
Hov, det var Josti og ikke Krea, som spurgte hvem min pusher var. Anyways, Josti, det er Reduktivt. De har butik i Borggade, i de lokaler hvor Ganefryd tidligere havde café.
Smukt! Tak for tip. Jeg gik faktisk forbi butikken i lørdags og tænkte, at dér skulle jeg ind og kigge en dag. Så du bekræfter min egen fornemmelse.
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Brugeravatar
stilhed
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

Re: Drikker nu - 2019

#12 Indlæg af stilhed » 21 jan 2020 23:09

kenk skrev:
20 jan 2020 11:36
Most
kysøko (kører oldschool hjemmesidestil og) bruger nogle relativt sjældne sorter til most. de plejer at sælge til bondens marked i københavn.

jeg gad godt være buddies med ham sonneruplund-duden og få lov at sample hans 180 sorter.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Brugeravatar
andreassyr
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

#13 Indlæg af andreassyr » 22 mar 2020 16:18

Ja, altså, det er jo 2020, men jeg drikker en variation af en Spaghett. Pilsner, citronsaft, campari og sirup fra et glas hjemme-henkogte ferskner (den originale er med citronsaft og Aperol).
Spot On

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#14 Indlæg af Pete Rock » 22 mar 2020 16:34

Jeg drikker primært IPAs og pilsner, prøver at vænne mig til det mærkelige øl-marked i Ontario. Man kan kun købe alkohol hos bryggerier eller hos særlige statslige liquor stores (LCBO) som allesammen har det samme, ret ringe udvalg. En sjov detalje er at det ringe udvalg inkluderer både Tuborg, Carlsberg og Faxe øl! Ellers køber jeg mest Guinness, og så de lokale IPAs, som svinger meget i kvalitet. De får dog også ting fra Mikkeller og Omnipollo en gang imellem, så helt skidt er det ikke.

Jeg har også lige bestilt en pakke ciders fra Revel Cider i Vest-Ontario. Det lader til de mere eller mindre bare er en dude der står for det, men han laver fandme god cider (jeg har smagt dem på lokale restauranter). Det burde være dit næste projekt, Syr:
Billede
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
andreassyr
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

#15 Indlæg af andreassyr » 22 mar 2020 16:37

Jeg lavede cider forrige år, har stadig en 10 flasker (ud af 30) stående. Kunne da være jeg lige skulle poppe sådan en. Mit have/hjemmeproduktions-game var ikke så stærkt i 2019, men regner med at skulle fyre op igen til efteråret.
Spot On

Brugeravatar
Pete Rock

#16 Indlæg af Pete Rock » 22 mar 2020 17:10

Ja, det tænkte eller nærmest vidste jeg vel godt. BFE = Big Food Energy.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
ruthner
Geografisk sted: progress

#17 Indlæg af ruthner » 23 mar 2020 08:48

Rock, bor du i Toronto, eller hvordan er det nu? Da jeg var der for et par år siden, var vi en tur forbi Bellwoods' bar - der havde de et ret solidt ølkort. Og man kunne da vist også købe med så vidt jeg husker? De laver også selv nogle udmærkede øl, men det er især ølkort, der var værd at kigge på. Ellers husker jeg det som om, at der var mange gode bryggerier i Quebec, men jeg ved ikke om de øl ikke er bredt tilgængelige i Ontario?

Brugeravatar
Pete Rock

#18 Indlæg af Pete Rock » 23 mar 2020 14:00

ruthner skrev:
23 mar 2020 08:48
Rock, bor du i Toronto, eller hvordan er det nu? Da jeg var der for et par år siden, var vi en tur forbi Bellwoods' bar - der havde de et ret solidt ølkort. Og man kunne da vist også købe med så vidt jeg husker? De laver også selv nogle udmærkede øl, men det er især ølkort, der var værd at kigge på. Ellers husker jeg det som om, at der var mange gode bryggerier i Quebec, men jeg ved ikke om de øl ikke er bredt tilgængelige i Ontario?
Lige 2 km fra mig, ja, jeg har været der. Dengang drak jeg mest deres egen øl, men når tingene bliver normale igen ( :? ) skal jeg da helt klart kigge nærmere på deres ølkort. Der er også Burdock Brewery en km væk (mest sours, men også rigtigt gode pilsnere) og Blood Brothers 1.5 km væk (IPAs og sours, okay men svært sådan rigtigt at anbefale).

Brugeravatar
ruthner
Geografisk sted: progress

#19 Indlæg af ruthner » 23 mar 2020 15:26

Okay, nu hvor vi alligevel er ved canadiere og øl og har brug for lige at drømme os lidt væk, så vil jeg også bare lige smide et skud ud til Berlins bedste ølbar, The Muted Horn, (ja, det er en Pynchon-reference) som er ejet af to eksilcanadiere:
https://www.themutedhorn.com/

Inde på hjemmesiden kan man løbende følge med i, hvad de har på fad og på deres kort, hvis man lige har brug for en undskyldning til at rejse sydpå.

Brugeravatar
Kong Louie

#20 Indlæg af Kong Louie » 23 mar 2020 15:31

KAFFE
Now I'm the king of the swingers

Besvar