Gift ved første blik VI

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Gift ved første blik VI

#1 Indlæg af makrel » 12 aug 2019 10:48

DR skriver at der i år er tilføjet et ekstra par, så hele fem par gennem seks uger skal leve som mand og kone.
For at skabe ro efter en hæsblæsende bryllupsdag flytter parrene i år sammen, inden de tager på bryllupsrejse.
Deltagernes venner og familie bliver inddraget mere end tidligere og står sammen med programmets eksperter klar til at hjælpe og rådgive parrene, når der opstår udfordringer.
Dagen inden premieren på sjette sæson, onsdag den 21. august, kan du på DR1 se et optaktsprogram, hvor vi besøger nogle af de tidligere par og ser, hvor de befinder sig i dag.

Lad hypen begynde:

Billede
Anders
52 år, arbejder i Illums bolighus, bor i København
- Jeg har fulgt med i 'Gift ved første blik' siden første sæson. Jeg har også set næsten alle afsnit af den amerikanske udgave. Jeg har altid syntes, programmet var fedt, og jeg har tænkt på at tilmelde mig længe. Nu føler jeg mig endelig klar til det. Jeg håber at finde en livspartner, jeg kan dele tilværelsens op- og nedture med.

Billede
Anja
31 år, marketingkoordinator, bor i Tilst
- Det at date har aldrig været min stærke side. Jeg bliver altid genert og siger underlige ting, når en fyr har min interesse. Så da en veninde foreslog, at jeg meldte mig, valgte jeg at tage chancen. Jeg håber, jeg kan finde en at være sammen med resten af livet.

Billede
Christina
26 år, kontorassistent, bor i Farum
- Jeg er en pige, der hurtigt kommer i tvivl. Og når jeg kommer i tvivl, har jeg en tendens til at give op. Derfor har jeg meldt mig til eksperimentet – for at tvinge mig selv til at være vedholdende i et forhold. Og så fordi jeg håber, at eksperterne kan finde en, der er rigtig for mig. Det har jeg ikke selv kunnet finde ud af indtil nu.

Billede
Claus
33 år, socialpædagog, bor i Odense
- Det er anden gang, jeg melder mig til 'Gift ved første blik'. Sidste gang kom jeg langt i processen, men eksperterne kunne desværre ikke finde et match til mig. Så da jeg fik at vide, at de havde fundet et match til mig denne gang, tænkte jeg: 'Fedt, så kan det alligevel godt lykkes!'. Jeg håber at finde hende, jeg skal blive gammel sammen med.

Billede
Dennis
28 år, konsulent, bor i Viborg
- Jeg har aldrig haft en kæreste, men jeg har heller ikke gjort den store indsats. Før holdt min vægt mig tilbage, men nu har jeg været igennem et vægttab på 50 kilo. Så nu er jeg et sted, hvor jeg føler mig klar til et forhold. Jeg håber at finde tosomhed - en jeg kan lave mad med, nyde et godt glas vin med og dele de gode stunder med.

Billede
Frederik
29 år, fodbolddata-analytiker, bor i Humlebæk
- Jeg har nogle uhensigtsmæssige mønstre i mit kærlighedsliv. Jeg har en tendens til at undervurdere mit eget værd. Og så har jeg det med at finde kvinder med udfordringer, som jeg kan hjælpe. Men det er ikke altid helt hensigtsmæssigt for mig selv. Jeg har meldt mig til eksperimentet for at bryde med de mønstre og for at finde kærligheden.

Billede
Henriette
29 år, studerer mediegrafik, bor i Silkeborg
- Jeg har forsøgt at finde kærligheden gennem datingsider og i byen, men det er bare ikke nemt at møde andre mennesker. Det hele går så hurtigt i datinglivet, folk giver ikke hinanden en reel chance. Som et lyn fra en klar himmel fik jeg en dag indskydelsen til at melde mig til eksperimentet og gjorde det. Alle melder sig vel til for at finde den eneste ene. Jeg håber da også at finde mit livs kærlighed.

Billede
Luna
52 år, pædagog, bor i Høje Gladsaxe
- Jeg har haft to mere eller mindre løse forhold i perioden, men ellers været single i to-tre år. Jeg har datet på Tinder og alle de der steder, og det bliver man altså træt af. Så jeg tænkte: 'Nu lader jeg sgu nogle psykologer finde min mand'. Jeg håber selvfølgelig på, at det kan blive til en kæreste. Men om ikke andet vil jeg kunne sige: 'så har jeg også prøvet det'.

Billede
Maja
28 år, tale- og hørekonsulent, bor på Amager
- Jeg har været single i fire og et halvt år. Jeg har prøvet Tinder og Happn, men jeg synes, datingmedier er overfladiske. Så jeg har også prøvet at blinddate en kollegas svoger. Vi datede lidt, og det var hyggeligt, men der skete aldrig mere. Jeg føler mig klar til næste skridt i livet, og derfor har jeg tilmeldt mig programmet.

Billede
Michael
27 år, studerer til social- og sundhedsassistent, bor i Mørkøv
- Jeg har været single i seks måneder og har forsøgt at finde kærligheden gennem netdating. Jeg meldte mig til, fordi jeg tænkte: 'Jeg bliver ikke yngre, nu må jeg gøre noget drastisk for at finde en partner for livet.' Jeg er klar til at give eksperimentet en seriøs chance. Og jeg er forhåbningsfuld, for jeg tror på eksperterne og algoritmerne.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

Re: Gift ved første blik VI

#2 Indlæg af Jallan » 12 aug 2019 10:51

Man kan ikke undgå at være lidt skeptisk overfor at der skal være et par mere, når nu det (efter alt at dømme?) ikke ledsages af flere afsnit. Til gengæld bliver der måske mere drama for pengene.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
eini

#3 Indlæg af eini » 12 aug 2019 11:01

Så det er:

Anders og Petra (Edit: jeg mener Luna)

Anja og Claus

Christina og Frederik

Dennis og Henriette

Maja og Michael

?
Senest rettet af eini 12 aug 2019 12:20, rettet i alt 1 gang.
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#4 Indlæg af makrel » 12 aug 2019 11:06

Håber max på drama og inderligt at der ikke kommer til at være en Carsten-type igen.

Eini, du mener vel Anders og Luna? Det er nok det mest sikre match, medmindre de altså virkelig ryster posen i år. De andre matches du nævner skal jeg lige tygge lidt på.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Josti
Geografisk sted: Aarhus N
Kontakt:

#5 Indlæg af Josti » 12 aug 2019 11:08

Christina = Hot!

Men hvad sker der for ham der Michael? 27 år, single i et halvt år, og på desperat jagt efter en partner for livet.

Slap. Af.
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Brugeravatar
fabriz

#6 Indlæg af fabriz » 12 aug 2019 11:11

Helt absurd hvis man sætter audiologopæden (som jo er en kandidat) sammen med en håbløs 27 årig sosustuderende. Crash and burn :cussing:

Brugeravatar
Mr. Bungle
Geografisk sted: Fanget i en dykkerklokke på havets bund.

#7 Indlæg af Mr. Bungle » 12 aug 2019 11:46

"Jeg tror på eksperterne og ALGORITMERNE". Bon courage, Michael, din håbløse romantiker :adore:
Men så igen. Ja jeg ved s'gu' snart heller ikke. Fint nok. Skrid.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#8 Indlæg af Jallan » 12 aug 2019 12:03

Josti skrev:
12 aug 2019 11:08
Christina = Hot!

Men hvad sker der for ham der Michael? 27 år, single i et halvt år, og på desperat jagt efter en partner for livet.

Slap. Af.
Minder om den legendariske fedte-bornholmer, der havde været single endnu kortere tid og vist nærmest lige var blevet skilt? Le-gen-darisk. Det var det største crash i programmets historie, men han var da KLAR :lol:
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
eini

#9 Indlæg af eini » 12 aug 2019 12:19

makrel skrev:
12 aug 2019 11:06
Eini, du mener vel Anders og Luna? Det er nok det mest sikre match, medmindre de altså virkelig ryster posen i år. De andre matches du nævner skal jeg lige tygge lidt på.
Ja.
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
eini

#10 Indlæg af eini » 12 aug 2019 12:23

fabriz skrev:
12 aug 2019 11:11
Helt absurd hvis man sætter audiologopæden (som jo er en kandidat) sammen med en håbløs 27 årig sosustuderende. Crash and burn :cussing:
Hmmm ja.

Det kunne også se sådan ud:

Maja og Frederik

Michael og Christina

Uanset hvad skal Michael-parringen nok gå fuldstændig galt.

Besvar