Gift ved første blik VI

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Gift ved første blik VI

#301 Indlæg af Fisker Thomas » 04 okt 2019 09:26

makrel skrev:
04 okt 2019 08:16
mary jane skrev:
04 okt 2019 00:19
Helt fantastiske scener i faldskærmsklubben.
Det var så stærkt! Det virkede som en scene i Festen.
Udover det, så synes jeg hun var totalt strid og uretfærdig i den situation.
Ahmenaltså, han går jo også bare og har det sådan, at hun skal gætte, hvad det er, han er sur over, uden at han vil fortælle det. Så er det da også svært, især når ingen af dem har nogen indsigt i andre menneskers psykologi eller kan tale. Hepper på dem, men de gør det ikke nemt for sig selv.

Vild med Claus' ensomme tur gennem byen og også den store portion spirituelle numsebakterier, han fik, da håndlæseren kom.

Selvfølgelig har Anja og Dennis dobbeltdyne.

Og stakkels Frederik. Den eneste følelse, man burde kunne få af at spille Alias, er kedsomhed, ikke eksistentiel angst.

Til gengæld dejligt at se, at formodningen om, at Anders er med i GVFB som en kontaktannonce, holder stik.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#302 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 04 okt 2019 09:33

Noget af det værste ved verden er, at man bare ved, at der er en god håndfuld kvinder, der er totalt klar på Anders, efter de har set den her sæson.

Den her sæson er lidt som at se tung russisk art house. Livsfornægtende og dybt traurigt med momenter af fuldstændig rene payoffs. Faldskærmsturen var klart en hall of fame-sekvens. Det er godt nok også ekstremt, hvor infantile #folk kan være. Claus, der tvivler på forholdet og mener, at det hele krystalliseres af det helt absurd ligegyldige eksempel med de røde bøffer.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
fabriz

#303 Indlæg af fabriz » 04 okt 2019 09:34

scenen med historikeren Mikael-skat, der kommer ned med faldskærm med adrenalinen pumpende og så high on life, som han ikke har været, siden han betrådte det selvsamme sand, som gladiatorerne svedte i for 2000 år siden, rammes af virkeligheden og en manglende kone, går over i historien. En af de bedste tv-scener siden Raymonds radiobanesmalltalk med Keld. Så grusomt.

Stærkt ekstra lag på Frederikkarakteren, da han vil have Maja til at gætte kys: "kærester giver det til hinanden" :? :? :?

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#304 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 04 okt 2019 09:36

Det er virkelig ikke sjovt at overvære Frederik. Hvordan fanden kan han ikke være blevet screenet, inden han blev del af Eksperimentet? Hvis man får et psykisk sammenbrud af et kortspil og et fysisk sammenbrud af en tur i Tivoli, så er man muligvis ikke af en støbning, der gør sig til #Eksperimentet.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
fabriz

#305 Indlæg af fabriz » 04 okt 2019 09:38

kan slet ikke døje Maja længere. Hun taler til Frederik, som hun taler til de hørehæmmede unger, hun arbejder med.
"Kom Frederik fortæl lige hvad vi blev enige om"
"Den her udgangskarrusel er ikke så vild, den kan du da godt klare, hihi"

Men okay, der findes vel heller ingen kvinder i denne verden (Luna måske, hvis hun er tryg), der kan tænde på en mand med et kæmpe egern på maven.

Brugeravatar
Enola Gay
Geografisk sted: Smeerenburg

#306 Indlæg af Enola Gay » 04 okt 2019 09:53

Jeg har fandeme ondt af Maja og Frederik. Det må være ren tortur at gå op af hinanden, når man ikke kan udveksle andet end hverdagsligegyldigheder om vind og vejr. Frederik ejer ikke skyggen af selvværd, og Maja vil hellere sætte ild til sig selv end at røre ved ham, men hun har dårlig samvittighed og føler sig ansvarlig for hans følelsesmæssige velbefindende. De skal begge to have krisehjælp efter det her.

Frederik er særligt hårdt ramt. Det må fandeme ikke være fedt at blive udstillet som landets største vatnisse på tv, men han gør det heller ikke lettere med den egerntrøje.

Michael og Christina til faldskærmsudspring var simpelthen moderen til alle WTF-øjeblikke. Man fik medlidenhed med Michael, men jeg kan nemt forestille mig, at han er typen, der eksploderer fuldstændigt, når han føler sig misforstået, og vi ved jo ikke, hvad der er foregået i den sms-samtale aftenen inden. Jeg forstår godt, Christina ikke gider op og ned i følelsesregistret hele tiden, men omvendt tror jeg heller ikke nogen af dem er i stand til at agere anderledes på trods af et indædt ønske om at ændre #kommunikationen. Det hele skal jo peake hele tiden. "Det bliver hurtigt lidt for hverdagsagtigt," siger Michael efter halvanden uge som en fremmed kvindes ægtemand.

Meanwhile dør Dennis langsomt af fysisk og mental udmattelse.
Bellum omnium contra omnes

Brugeravatar
Josti
Geografisk sted: Aarhus N
Kontakt:

#307 Indlæg af Josti » 04 okt 2019 11:16

Troede lidt, at det hele var en parodi, da Team Prol tog til Lalandia, for selvfølgelig gjorde de dét. Og ja, hele faldskærmssekvensen var helt, helt suveræn.

Frederik, mand. Man kan godt have ondt af ham, men det er fandme heller ikke nemt at få eksperimentet til at lykkes, når han er så hjælpeløs. Han trækker sig fra alt ved bare det mindste modstand, og det er næsten ikke til at holde ud at se på. "Så tror jeg nok, at det er bedst, hvis jeg lige tager en nat hjemme." Nej! Bid dig nu fast og lad være med at stikke halen mellem benene, for helvede.

Jeg troede egentlig, at Claus og Henriette var cruisin', men hvis han bliver så indebrændt over nogle bøffer, så er det nok ikke det eneste, der er galt. Ekstremt kort lunte, virker det til. :?

Dennis og what's-her-name?: Snork!
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#308 Indlæg af makrel » 04 okt 2019 12:34

Fisker Thomas skrev:
04 okt 2019 09:26
makrel skrev:
04 okt 2019 08:16
mary jane skrev:
04 okt 2019 00:19
Helt fantastiske scener i faldskærmsklubben.
Det var så stærkt! Det virkede som en scene i Festen.
Udover det, så synes jeg hun var totalt strid og uretfærdig i den situation.
Ahmenaltså, han går jo også bare og har det sådan, at hun skal gætte, hvad det er, han er sur over, uden at han vil fortælle det. Så er det da også svært, især når ingen af dem har nogen indsigt i andre menneskers psykologi eller kan tale. Hepper på dem, men de gør det ikke nemt for sig selv.
Jamen du har ret. Hvis de gad høre hvad de sagde til hinanden, bare lyttede og tog ind, og satte 10-15% mere ord/tanke i samtalen, så ville det være lettere. Og jeg er ret sikker på at de vil kunne finde et fælles fodslag på én eller anden måde. Og så skal de lære at det ikke er alt der skal italesættes. Nogen diskussioner skal man bare lade ligge, fordi det ender bare galt. Men når det så er sagt, så synes jeg hun var unødigt uretfærdig ved disken. Måske er det fordi jeg selv er lidt konfliktsky og ikke rigtig kan se fornuften i en scene. Ej, jeg synes sgu hun var grov.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Sille...sille...

#309 Indlæg af Sille...sille... » 04 okt 2019 12:38

Det ligger lidt i konceptet med parterapeuter etc., men det er godt nok kedeligt at høre på, hvordan de alle tror, at “kommunikation” er løsningen på deres problemer. De skulle allesammen smide kommunikationen overbord og så bare grine, bolle, danse og glemme alt det kedelige. Særligt denne sæson er udpræget hjerneagtig. Jeg tror ikke, det er det, der får folk sikkert hen til guldbrylluppet.
whose fool are you?

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#310 Indlæg af Jallan » 04 okt 2019 13:00

Så rigtigt. Vi snakker også om det herhjemme. Hav det nu bare lidt grineren. Har folk fyret op for denne sæson af koden til kærlighed? Det står jo i stærk kontrast. Der kører det altså, fordi de fleste bare tænker, nåja, lad os da have det sjovt og fyre den auf. Top dollar moment i koden til kærlighed, da parret der begge elsker inspirational quotes blev matchet.
Med intens hilsen

Jallan

Besvar