2020 VIDEO Film i 2020.

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
fabriz

Re: 2020 VIDEO Film i 2020.

#301 Indlæg af fabriz » 21 maj 2020 21:43

secondtoughestintheinfant skrev:
24 mar 2020 10:50
Altså, har vi ikke diskuteret det her flere gange før? Hver gang er konklusionen, at nej, det gør der ikke. MUBI er vel det bedste, der findes, men der skal man stadig ligge under for stram kuratering. Der findes ingen tjeneste, der kan opfylde "Hm, jeg har lyst til at se [given arthousefilm]"-behovet.
Stadig stram kuratering, men MUBI åbner deres bagkatalog, så hele arkivet af udvalgte film er tilgængelige - i første omgang kun på desktop, men apps følger trop inden længe.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#302 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 22 maj 2020 09:29

Jeg savner biografer så meget, at jeg næsten kommer op og køre over den nye trailer til Nolans kommende lortefilm:

Det er godt nok helt vildt, så meget John David Washington ligner Cutty from the Cut, hva? Det er enormt mystisk, hvordan man kan være så ukarismatisk, når ens far er Denzel.

Det minder mig om, at jeg så Crimson Tide forleden. Det er jo noget nær en perfekt actionfilm. Tony Scott, mand. Jeg så også Domino, og den er godt nok ekstrem. Allerede efter fem minutter har man fået så meget visuelt overload, at filmen begynder at føles underligt sensitiv og frisk. Og så er det naturligvis peak Keira Knightley.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#303 Indlæg af Jallan » 22 maj 2020 09:46

Vildt nok at Nolan ser ud til at udnolan'e sig selv. Som Mr Bungle skrev i en messengerbesked... bare den plakat der: :lol:
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
mary jane

#304 Indlæg af mary jane » 22 maj 2020 14:32

Så Margaret i går. Sidder med en klump i halsen og lille knude i maven i dag.

Ville gerne have set extended cut, men den er svær at finde i ordentlig kvalitet, der er flere scener man kan fornemme er blevet skamklippet. Men stadig en vild film, altså. J. Smith Cameron (Daniels mor i Rectify) er blændende og sjovt nok også gift med Lonergan i det virkelige liv, ser det ud til.

Feldman.

#305 Indlæg af Feldman. » 22 maj 2020 16:34

mary jane skrev:
24 mar 2020 11:25
Altså, der findes jo et hav af muligheder via VPN, navnlig Criterion Channel.
Ja, Criterion Channel har været guld værd de sidste par måneder og de har altid ca. 2000 film i kataloget. Det kræver forresten kun VPN når man opretter sin bruger og ikke når man skal se film eller browse rundt. Så man kan bare få en VPN-ven til at oprette en bruger hvis man ikke ejer én.

Brugeravatar
burdette
Geografisk sted: Århus

#306 Indlæg af burdette » 23 maj 2020 12:50

Betyder det, at hvis man bruger VPN, når man opretter en bruger hos Criterion Channel, så kan man efterfølgende bruge det på sit Apple TV uden issues?

Feldman.

#307 Indlæg af Feldman. » 23 maj 2020 15:20

Jeg har ikke Apple TV, men det kan man godt. Og så slipper man vist for at bruge VPN overhovedet:

Spoiler:

If you are using Apple devices, you don't even need a VPN to sign up and use Criterion Channel. You just need to change your Country/Region settings to the United States in order to download the app. Once the app is downloaded to your Apple device, you can change back to your real country.

1. Go to your device’s (iPhone/iPad/Apple TV) settings, navigate to ‘iTunes & App Store'.

2. Tap on your Apple ID and select the option 'View Apple ID'.

3. Sign-in using your Apple ID password.

4. On your account dashboard, tap on ‘Country/Region’ and select ‘Change Country or Region’. You might see the warning 'Changing your country or region will cancel any automatically renewing subscriptions.' Don't worry about this as you will be changing back to your real country as soon as the Criterion Channel app is installed.

5. Scroll through the list of options and choose 'United States'.

6. An agreement notification pops up, tap on ‘Agree’ to accept Apple’s Media Services Terms and Conditions.

7. You will be required to fill the ‘BILLING ADDRESS’ and 'Phone' section on the displayed page. Go to https://www.fakeaddressgenerator.com/us ... _generator and generate a random US address and phone. Apple won’t cross verify it and it will only be used for the next couple of minutes until you have installed the app.

8. Tap on ‘Next’ at the top-right of the ‘ACCOUNT.’

9. You do not need to fill in your credit/debit card details, select ‘None’ for both PayPal and credit card details.

10. Now that you changed Country/Region, go to your iTunes/App Store app and search for 'Criterion Channel'.

11. If you can’t find the app in the iTunes/App Store, you may have to search for the app using a search engine such as Google and follow the app’s store link to locate the app in the iTunes store.

12. Install the Criterion Channel app.

13. Now change your Apple Account back to your real Country/Region, real address and credit card in the same way as explained in steps 1-9 above.

14. Now you can create a user in the Criterion Channel app and choose to to pay via iTunes subscription with your regular credit card.

15. That's it.

There are a lot less steps if you are using Android phone with Chromecast:

1. Simply download the Criterion Channel app from here using your phone's browser: https://apkpure.com/the-criterion-chann ... ionchannel

2. Install the app, create a user, and choose Google Pay as your payment method.

3. That's it.

Brugeravatar
ruthner
Geografisk sted: progress

#308 Indlæg af ruthner » 23 maj 2020 19:57

fabriz skrev:
21 maj 2020 21:43
24 mar 2020 10:50
Altså, har vi ikke diskuteret det her flere gange før? Hver gang er konklusionen, at nej, det gør der ikke. MUBI er vel det bedste, der findes, men der skal man stadig ligge under for stram kuratering. Der findes ingen tjeneste, der kan opfylde "Hm, jeg har lyst til at se [given arthousefilm]"-behovet.
Stadig stram kuratering, men MUBI åbner deres bagkatalog, så hele arkivet af udvalgte film er tilgængelige - i første omgang kun på desktop, men apps følger trop inden længe.
Der er altså rigtig mange gode ting derinde nu. Fandme noget af en opgradering.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#309 Indlæg af Pete Rock » 23 maj 2020 21:45

14 maj 2020 16:23
Jeg så Kathryn Bigelows vilde, vilde film Strange Days for noget tid siden (måske dén mest 90'er-film overhovedet: En scifi-film fra 1995, der foregår i et Y2K-panikslagent 1999), og der var "Overcome" med i en scene, og det altså 6/6, vil jeg lige sige.
Undskyld jeg gentager mig selv, men den havde jeg også på købe-VHS. Jeg tror nok at det dengang var en film jeg lidt måtte tvinge mig selv til at gense, lidt ligesom man gjorde når man var kommet til at købe en god cd som var lidt over ens udviklingstrin. Men i dag fremstår Strange Days som en stor oplevelse. Jeg har helt blæst væk over locations, dekorationer og statister, mange mange smukke scener. Jeg tænker at det må have slugt en hel af de 42 millioner den åbenbart kostede at lave. Plottet holder også rimeligt godt, selvom det selvfølgelig ikke hænger helt sammen, og selvom den selvfølgelig er lidt for lang. Det er et meget 1995-standpunkt at korruptionen i LAPD begrænser sig til et nogle enkelte psykopater, men filmen formår faktisk at tematisere politi-vold og sort bevidsthed uden at tale så meget ned til afro-amerikanere. Som du siger i uhørt grad et produkt af sin tid, men på samme tid en helt igennem unik film.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: μεταξὺ τρηχέης τε και λεπρῆς ἀκτῆς

#310 Indlæg af Antimatter » 23 maj 2020 22:12

Hvad skal filmoranten se på MUBI lige nu?
Blight and famine, plague and earthquake, roaring deeps and fiery sands,
Clanging fights, and flaming towns, and sinking ships, and praying hands.

Besvar