2020 VIDEO Film i 2020.

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Jensth
Geografisk sted: 2400

Re: 2020 VIDEO Film i 2020.

#681 Indlæg af Jensth » 21 okt 2020 15:54

Waterworld er 10/10
Den fylde, der udfylder svingningernes varighed, er væk.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: York University, Toronto

#682 Indlæg af Pete Rock » 21 okt 2020 15:58

okay, ja, det var også mit næste spørgsmål. Altså, jeg vil næsten se alt med Dennis Hopper, så det er vel et relativt sikkert valg.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
DeathPosture
Geografisk sted: 9 kilo bongmix

#683 Indlæg af DeathPosture » 22 okt 2020 16:06

Jensth skrev:
21 okt 2020 15:54
Waterworld er 10/10
Billede

Jeg vil gerne anbefale Arrow Videos bluray-udgivelse af Waterworld, og især det sagnomspundne fan-edit kaldet The Ulysses Cut der er over 40 længere end biografversionen. Solid investering, for der er kommet en væsenligt mere interessant og helstøbt film ud af det. Det er minimum 15 år siden jeg har set biografversionen som jeg kun svagt husker værende rimeligt kedelig. Men der er intet kedelig ved denne version, som holder et relativt højt spændingsniveau hele vejen igennem, og har tilpas med udvikling og fremdrift. Ja, der er gigantiske plothuller, men hvis man går ind med et positivt sind, og aftaler med sig selv, at man ser filmen på filmens præmisser, synes jeg faktisk at den var mere end hæderlig. Den får i hvert fald en stor anbefaling herfra! Og den nyproducerede dokument Maelstrom: The Odyssey of Waterworld der også er med på Arrows udgivelse, er bestemt også hæderlig, og det klæder filmen at få belyst baghistorien og dramaet, med nutiden øjne. Dog er det lidt ærgerligt, at ingen af skuespillerne medvirker (i andet end arkivmateriale).
...mit liv har altid været fuld af lort, først griselort og nu hønselort. [Lasse Basse, december 2018]

Brugeravatar
Pete Rock

#684 Indlæg af Pete Rock » 22 okt 2020 19:32

tak for tippet. Er det værd at købe 3-disc udgaven hvor man også for TV-versionen med, eller har man nok i originalen og Ulysses?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Firmamentet

#685 Indlæg af Langley » 22 okt 2020 21:03

Ungfugl skrev:
20 okt 2020 10:37
Vi nærmer os jo den episke begivenhed VALG I USA. Hvilke film er uomgængelige, hvis man gerne vil klædes ordentligt på 'Merica-wise frem til den tredje november. Man har selvfølgelig set Alle præsidentens mænd osv, og jeg tænker mere i den kategori, men også gerne nyere sager og dokumentarer.

Edit: Også gerne ældre end Alle præsidents mand selvfølgelig. Shout out til Second og Langley og Palesaint osv!

Frank Capras 'Mr Smith Goes to Washington' er DEN klassiske amerikanske film om politik. Desuden er Peter Sellers komedien 'Being There' sært profetisk og en fin film. Genreklassikerne 'Invasion of the Body Snatchers' og den gamle 'Manchurian candidate' fede levnedgørelse af den med "the paranoid style of American politics'

Desuden er Errol Morris 'Fog of War' muligvis Morris bedste film og en af mine yndlingsdokumentarer nogensinde. Tror jeg har set den syv gange.

NU har vi fået Criteron Channel i Casa Langley. Vi lagde ud med Harryhausen/ Bernad Herman "Sinbad' men ungen begyndte sgu at tude da de slår rokken ihjel. Så nu surfer jeg efter hvad jeg se alene. Jeg lurer på om det er en særlig udgave af 'Videodrome' de har liggende. Vi så David Cronenberg Ms Butterfly igår og det var godt at se den men Crash fra den periode er mere interessant.
Meister Rumelant har dig
https://youtu.be/K8bxR4mvYnU

Brugeravatar
Langley

#686 Indlæg af Langley » 23 okt 2020 08:21

Det blev 'Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives' som var meget rar film men især fordi jeg interesser mig meget for spøgelser og erindring og den enkelte livs sat i forhold til naturen, kulturen og familien og her leverede den tematisk. Hvorfor han er blevet den seriøse filmelskers store favorit har jeg måske lidt svært ved at forstå. Jo jo filmsprog men det er da ikke noget hvor man tænker "så radikal har ingen været før'
Meister Rumelant har dig

Brugeravatar
Langley

#687 Indlæg af Langley » 25 okt 2020 23:02

Åh hvor er det skønt med Criterion: Så lige efter en lang dag med børnefødselsdag lige smide sig med urteteen og se 'Masculin féminin' af Godard. En mild flanør udgave af den politiske Goddard, som senere bliver noget bister men som her blander *Marx og Coca Cola". Det der franske mono girly pop var fedt!

Og åh ikke sangerinden med hendes bofælle spillet af Marlene Jobert-

Billede
Meister Rumelant har dig

Brugeravatar
burdette
Geografisk sted: Århus

#688 Indlæg af burdette » 26 okt 2020 10:22

Jeg genså "Only Angels Have Wings" fra 1939 forleden. Den var simpelthen endnu bedre, end jeg husker den. Den må være i Top 3 af Howard Hawks-film. Cary Grant er the boss for en flyvestation i Barranca, som leverer alt fra post til nitroglycerin. Han er en slags proto-Han Solo (i ekstremt fed læderjakke!). Jean Arthur spiller klaver med én hånd, mens hun sipper bourbon (dyrk lige den festscene!). Derudover er der priceless øjeblikke med et æsel, fantastiske Rita Hayworth, og en overraskende rørende fortælling om genopretning af ære - don't be a coward! En stærk eventyrfilm fra dengang, hvor man kom over en brandert øjeblikkeligt med en spand isvand i skallen.

Billede

Billede

Brugeravatar
Langley

#689 Indlæg af Langley » 26 okt 2020 12:30

Jeg har ikke turde se den fordi jeg er kommet engang til at se det der Spielberg remake. Men Grant? Den er jo svær at komme udenom.
Meister Rumelant har dig

Brugeravatar
Pete Rock

#690 Indlæg af Pete Rock » 30 okt 2020 20:09

Pete Rock skrev:
22 okt 2020 19:32
tak for tippet. Er det værd at købe 3-disc udgaven hvor man også for TV-versionen med, eller har man nok i originalen og Ulysses?
Nej, det skal jeg fandme ikke. Så lige Ulysses-udgaven, med åbent sind, og undskyld men den er jo REN LORT. Meget lidt fungerer, måske med undtagelse af Dennis Hopper. Det største problem er den elendige historie vi får fortalt, og det bliver måske også være af at man ikke har noget geografi, nogen locations man kan binde sin begejstring op på. Alt det vand, mand. Og så Costner der ligner en Rolex reklame på hans åndssvage katameran. Han er iøvrigt det næststørste problem: Sjældent har han da fungeret så ringe som skuespiller. Jeg var super på og optimistisk i starten, men helt træt af den til sidst.

Besvar