LN 2020

Film & tv, litteratur, billedkunst, mad mm.
Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

Re: LN 2020

#171 Indlæg af Langley » 17 apr 2020 13:55

Hvilke Facebookvægge skal man gå ind på for at se debat om nedsmeltningen af det Danske Akademi ?

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#172 Indlæg af Fisker Thomas » 17 apr 2020 13:59

Langley skrev:
17 apr 2020 13:55
Hvilke Facebookvægge skal man gå ind på for at se debat om nedsmeltningen af det Danske Akademi ?
Lene Asp har nok den (reelt) bedste, ellers er der Elisabeth Friis og formentlig også et par andre, man ikke er faldet over endnu.

Det er vel første gang i årevis, at nogen har diskuteret akademiet.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#173 Indlæg af Langley » 17 apr 2020 14:07

Du gav mig lige den kække update der. Havde cirklet om det samme

Brugeravatar
Fisker Thomas
Kontakt:

#174 Indlæg af Fisker Thomas » 17 apr 2020 14:13

De udgiver nogle priser, som er meget fede og ret prestigefyldte. Ellers er det vist også en snakke- og lytteklub, der holder nogle arrangementer og inviterer forfattere op at læse op og den slags. ikke ret højtprofileret i offentligheden, men vel ganske vigtige på anden vis. I hvert fald har det tit føltes som et skulderklap for unge forfattere at komme op og møde legenderne og sårn og sårn.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Brugeravatar
Fisker Thomas
Kontakt:

#175 Indlæg af Fisker Thomas » 17 apr 2020 14:14

Hassan Preisler har også en diskussion på sin væg, der bærer præg af, at han ikke rigtig ved, hvad det er, og hvem de stridende parter er.

Der er også en slags diskussion inde i "Fri Debat"-gruppen, hvis man orker den.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#176 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 17 apr 2020 14:16

Men legenderne er jo med meget få undtagelser nogle monumentale tabere?

Det er så vildt, at Suzanne uden blusel spiller det her kort: "Ikke kun i Danmark, men især på mine rejser i Sverige og Norge har det været beskæmmende for mig at blive mødt med hovedrysten fra bogfolk, hvis integritet og dømmekraft jeg sætter højt."

Gad i grunden vide, hvor stor en procentdel af danske forfattere, der i virkeligheden er gigaidioter?
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Kontakt:

#177 Indlæg af Fisker Thomas » 17 apr 2020 14:18

secondtoughestintheinfant skrev:
17 apr 2020 14:16
Men legenderne er jo med meget få undtagelser nogle monumentale tabere?

Der er vel ikke rigtig så mange ægte legender deroppe længere. De fleste af #legenderne er vel døde. Der er meget få af de nuværende, der er sådan rigtig mytologiserede væsener.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#178 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 17 apr 2020 14:22

Altså, Rif var vel den største legende, og han var jo med afstand den største og mest pinlige taber i måske hele moderne dansk litteraturhistorie.
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Kontakt:

#179 Indlæg af Fisker Thomas » 17 apr 2020 14:24

secondtoughestintheinfant skrev:
17 apr 2020 14:16

Det er så vildt, at Suzanne uden blusel spiller det her kort: "Ikke kun i Danmark, men især på mine rejser i Sverige og Norge har det været beskæmmende for mig at blive mødt med hovedrysten fra bogfolk, hvis integritet og dømmekraft jeg sætter højt."
NB: Det gør de tre andre trods alt ikke. Og i hvert fald de to af dem har ikke tidligere været bange for at gå imod konsensus i kulturlivet.

Mon ikke det bunder i, at de ikke orker Stidsen (på samme måde som man ikke orker folk med kun én sag på hjernen), men det kan man ikke sige. I så fald har akademiet et problem med mødeledelse.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Kontakt:

#180 Indlæg af Fisker Thomas » 17 apr 2020 14:31

Af tidligere medlemmer forestiller jeg mig, at Uffe Harder og Elsa Gress og Agnes Henningsen har været bedst selskab, måske Blixen, hvis hun kunne lide én, og man havde facetten til at sætte pris på hendes type.

Der er i øvrigt mange, der var pænt udødelige i deres samtid, som så ikke var det i deres eftertid.

Besvar