KLONK, antimusiktidsskriftet

Musikerkontakt, efterlysninger, rubrikannoncer, reklame for dig selv, din fest, dit band og meget mere.
besked
Forfatter
Brugeravatar
ablablablablabla
Geografisk sted: Århus Hate City
Kontakt:

KLONK, antimusiktidsskriftet

#1 Indlæg af ablablablablabla » 25 jan 2019 16:34

Den jyske harsh noise mafia præsenterer:
Billede

40 siders hæfte om dansk noise og shitcore-kultur ude nu!

BilledeBillede

skriv til klonk@shitcore.org
shitcore for fred

Brugeravatar
ablablablablabla
Kontakt:

Re: KLONK, antimusiktidsskriftet

#2 Indlæg af ablablablablabla » 25 jan 2019 16:50

shitcore for fred

Brugeravatar
Antimatter
Geografisk sted: The skies of love

#3 Indlæg af Antimatter » 25 jan 2019 23:04

Forestil jer min skuffelse da jeg opdagede at der ikke stod 'antikmusiktidsskriftet' :sad:
From the Indies to the Andes in his undies, and he never took a shave except on mondays.

Brugeravatar
Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

#4 Indlæg af Hr. Oberheim » 19 mar 2019 13:37

Jeg leder jo lidt efter pointen i foretagendet, og noget der slår mig er, at hvis man skal være en del af klubben for overhovedet at fatte hvad pointen er, så bliver det hele nok mest til ikke så meget.

http://klonk.world/index.php/12-general ... sf-message
"Music is profit. It operates on a level as one of the cornerstones that governs global relationships between people. Always in the interests of power, despite the alleged antipathies and the real threats of nuclear war. This is demonstrated by what is played on the radio."
Nej, musik er ikke profit. Ikke hvis man er musiker/kunstner, så er det et kald og noget man gør af en drift. Det kender man måske ikke til som 'noise-artist', for så handler det åbenbart mere om at få lov til at lave noget fed punket grafik og nogen bevidste slåfejl, fordi det bare er så fååårking punk og så køre platte marxistiske paroler, for at simulere at man har noget som helst på hjerte. I er ikke musikere, og det er I sikkert stolte af, flot. Mor venter sikkert derhjemme med en præmie.

Specielt nu om dage, hvor storkapitalen (Google/Youtube) har værget naive forkælede unge til at tro, at man nærmest gør musikere en tjeneste ved at lade være med at betale dem. For så undergraver vi rigtigt det hele, ik ogs, sammen med Napster og Google og Youtube? Fede venner, dude.. Men hov, musikken i radioen er ikke blevet bedre af det, tværtimod! :cry:

Samtidig er det svært ikke at være opmærksom på at unge kunstuddannede er ufattelig gode til at markedsføre sig og fundraise, jeg er overbevist om det er stor del af uddannelsen.

Det samme med musikkens pop-kunstnere, der er ufatteligt gode til at fokusere på konceptualisering, fortælling og markedsføring. Så de kommer let til at overskygge det der egentlig at værd at lytte til.

Pop/punk, same difference, ay?

"SHITCORE means action and memory, and, like any initiative of direct attack, it comes to life and continues when there is a will to go from words to deed – to break with the normality of the capitalist social routine and the comfort of civic life. "
Helt sikkert. Du bliver nok ældre engang, og hvis du får børn der skal have tøj på, eller mor ikke længere er der til at lave mad, så bliver det sgu' faktisk lidt nødvendigt at finde en indtjening ikke? Og vi kan jo ikke alle lave en obskur fest for vennerne, vel?

"Always prepared for action, we liberate ourselves from the consumerist disco fever and the behavioral patterns imposed by the social order with its mundane traditions. And so, with planning, cunning and certain precautions, the SHITCORE attack never stops.

Without action, noise loses its strength."
Det sidste er jeg helt fuldstændig enig i. Men hvilken 'aktion' er det lige at udgive mere eller mindre ligegyldig 'noise', som dem man foregiver gerne gerne vil i dialog med alligevel aldrig nogen sinde vil få noget ud af, andet end max et godt grin? Altså, det rykker sgu' ikke det store vel?

Det rykker formentlig nada og bliver derfor i sidste ende bare en leg med vennerne og de allerede indviede. I får jo alligevel ingen numre spillet i P3, så what's the fucking point?

En yndig pop-singer/songwriter med den rigtige sang om global opvarming eller whatever kan formentlig gøre det I brænder efter at gøre, nemlig at skabe handling. Men den effekt kommer I aldrig til at have, P3s playliste-folk er efter min bedste overbevisning komplet upåvirkede af shitcore fra Aarhus.

Sorry, jeg er ikke ude efter jer som sådan, I må gøre hvad I har lyst til, men drop parolerne eller bevis at I kan rykke noget som helst ud over i vennekredsen. Jeg venter spændt, mens jeg lytter til noget musik der rent faktisk får mig til at tænke og føle, og måske handle.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#5 Indlæg af Jallan » 19 mar 2019 14:20

Godt brølt, løve. Men:
Hr. Oberheim skrev:
19 mar 2019 13:37
Det rykker formentlig nada og bliver derfor i sidste ende bare en leg med vennerne og de allerede indviede. I får jo alligevel ingen numre spillet i P3, så what's the fucking point?
Passer da ikke så godt ind i den Oberheimske etos om kunsten som kald med en iboende værdi og sådan noget, gør det?
Med intens hilsen

Jallan

guldkalven

#6 Indlæg af guldkalven » 20 mar 2019 09:04

Undskyld, men er Jallan og Hr. Oberheim ikke en og samme person? :?

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#7 Indlæg af Jallan » 20 mar 2019 09:26

Har man hørt en loppe gø? Anklager om sockpuppets fra en profil med 29 indlæg, indmeldt for halvanden måned siden :lol:

edit: Bette hund.
Med intens hilsen

Jallan

guldkalven

#8 Indlæg af guldkalven » 20 mar 2019 19:29

lidt voldsom reaktion på et spørgsmål, synes jeg nok.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#9 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 21 mar 2019 10:21

Bette hund, blev der sagt!
jegharfangetmigenmyg skrev:
29 maj 2019 11:28
Touché.

Brugeravatar
ablablablablabla