Roskilde Festival 2021 (50-års jubilæum)

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Hagemann
Geografisk sted: 2500

Re: Roskilde Festival 2021 (50-års jubilæum)

#351 Indlæg af Hagemann » 19 jun 2020 14:15

Kong Louie skrev:
16 jun 2020 14:54
Jeg synes pludselig jeg har meget underlig smag
har vi andre tænkt i årevis, makkes.
lolmao.

Brugeravatar
Ali Pilfinger

#352 Indlæg af Ali Pilfinger » 19 jun 2020 15:31

(gal tråd)
Senest rettet af Ali Pilfinger 19 jun 2020 15:35, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Kong Louie

#353 Indlæg af Kong Louie » 19 jun 2020 15:33

Hagemann skrev:
19 jun 2020 14:15
Kong Louie skrev:
16 jun 2020 14:54
Jeg synes pludselig jeg har meget underlig smag
har vi andre tænkt i årevis, makkes.
Makkes! :rockout:
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#354 Indlæg af Tonic Satan » 30 jun 2020 12:46

Så er det sgu tyve år siden, hva? :sad: Hvor mange herinde var der rent faktisk? Jeg var stadig på Midtfyns det år.
yesoffense skrev:
27 nov 2019 13:41
jeg vasker trods alt ikke hitler.

Brugeravatar
Kong Louie

#355 Indlæg af Kong Louie » 30 jun 2020 12:56

Jeg var.

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

#356 Indlæg af PeterEllermann » 30 jun 2020 13:31

Jeg var auch til stede, 19 år, vild med Satan.
Jeg priser mig lykkelig for, at jeg aldrig har været vild med Pearl Jam, men ellers var der godt gang i mig, både af el papvino og Måske lidt Stærk Ungdomstobak.
Stod ved frikadelleboden og spiste mig lykkelig i dejlige deller og råkost, mens jeg ventede på bandet efter Pearl Jam, The Cure.
Stødte ind i en ven og vi fulgtes deropad, men der var meget mudder.
Helt slukket lys, man kunne ikke se noget. Vi var begge i godt humør.
Så godt nok nogle, der stod og græd, overvejede at stoppe op for at trøste, men altså, man skal jo op foran scenen når der er plads, ikke!?
Så vi vadede løs, ind og ud mellem menneskene.
Helt fri bane oppe foran Orange, og jeg priste mit held, indtil en tårevædet Leif Skov kom frem på scenen og sagde at The Cure ikke kunne spille i aften.
Buuuh!
"People have been injured. People have died."
Nå, okay.
Så stod man der foran Orange Scene, og langsomt kommer man fra beruselse og over i en slags chok.
Jeg stod i lang kø til mønttelefon(!) for at fortælle at jeg var okay, og at resten kunne de læse i dagspressen.
Resten af festivalen var ret meget en coming of age/følsomhedsproces. Alle var vildt kede af det, og alting føltes uvirkeligt og lige pludselig meget alvorligt.
Jeg husker Youssor N'Dour i en mindeceremoni, jeg husker et eller andet svensk folkemusik som jeg stod og tudbrølede til. Lige pludselig var det tilladt at være ked af det.
Steely Dan Jørgensen.

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#357 Indlæg af yossarian » 30 jun 2020 14:32

Jeg var ved en af de bølgebrydere der stod vinkelret på scenen, alene, lidt til højre for midten, ret langt fremme, så jeg tror nok at dødsfaldene skete lidt længere fremme og til venstre for mig. Det er muligt at jeg har været med til at løfte crowdsurfere hen oven i dem som faldt. Det var, som ellermannen osse nævner ret vådt og mudret, og forholdene var klart ret sindssyge, jeg kan huske at jeg lavede aftaler med nogle af de omkringstående om at vi skulle hjælpe hinanden op, hvis nogen af os faldt. Jeg kan ikke huske ret meget af selve koncerten, men oplevede den vist som ret ligegyldig, og da musikken stoppede, tror jeg nok at jeg med det samme opfattede at der ville gå nogle minutter før den kom i gang igen, så derfor benyttede jeg muligheden for at gå, da alle blev bedt om at træde et par skridt tilbage. Jeg gik over og så Saint Etienne (awesome), så jeg fik først noget senere at vide, at nogen var døde. jeg synes jeg kan huske folk komme grædende ind i teltet mens Saint Etienne spillede Boy Is Crying, men det er næsten for poetisk til at være sandt, og den er ikke på DR-liveoptagelsen fra koncerten, så det er måske en erindringsforskydning...
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Kong Louie

#358 Indlæg af Kong Louie » 30 jun 2020 14:48

Forholdene var nemlig sindssyge - men det har de jo for så vidt været mange gange både før og efter. Regn, mudder, hovednavn, 50.000 stive unge mennesker, vildskab. Men der var sgu en sær stemning den aften. Jeg var fuld, stod med min kammerat ret langt oppe. Jeg så intet, ingen der faldt, ingen der lå i mudder, aner ikke om det skete til højre eller venstre. Men altså, der var ikke mere koncert, og jeg havde kun fanget, at der var sket en ulykke. Vi gik videre. Det var først næste morgen virkeligheden gik op for mig.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#359 Indlæg af Tonic Satan » 30 jun 2020 20:48

Kors, hvor har DR fundet hende, der udtaler sig som gæst her, henne?
https://www.dr.dk/engagement/taet-paa/s ... -aar-efter
yesoffense skrev:
27 nov 2019 13:41
jeg vasker trods alt ikke hitler.

Brugeravatar
Dan Dare
Geografisk sted: Funkytown
Kontakt:

#360 Indlæg af Dan Dare » 01 jul 2020 09:22

Jeg var der også, midt i det hele, og måske også en del af det hele. Jeg var ret vild med Pearl Jam, og var der i god tid. Kan huske, at det var vildt allerede inden de gik på. Det var min 3. gang på RF og var vant til at være oppe foran, men der var vildere end det plejede. Kan huske at jeg tænkte, at det var vildt med så mange crowdsurfere allerede inden de gik i gang. Også under koncerten. På et tidspunkt stod vi 3 mand og holdte 2 oppe, og folk blev ved med at komme flyvende. Jeg var også selv oppe en helt del gange. Så blev man sendt frem til vagterne, og så løb man ind igen og startede forfra. Der findes også et billede af mig fra Ritzau, hvor jeg crowdsurfer helt oppe foran. Kan ikke huske om jeg var nede at ligge til den koncert, men havde været det vildt mange gange før, hvor man bare syntes det var morsomt.

Tror jeg nåede at blive ude, lige lidt inden de stoppede. Da jeg hørte at folk var døde skyndte jeg mig til min søsters lejr. Hun var der nærmest kun for PJ, men havde fortalt mig at hun vist dagen før havde været forrest til Machine Head, som jeg aldrig tror hun har hørt før eller siden, så jeg var ret sikker på at hun også havde været helt fremme til PJ. Hun var der, det var godt.

En af mine gym-kammerater ringede til sine forældre dagen efter, så mine vidste også jeg var ok. Men fik at vide gennem ham, at jeg gerne lige skulle ringe. Stod i kø 1,5 time til telefonboksen. Jeg var nærmest upåvirket indtil min mor tog telefonen, og så brød jeg grædende sammen.

Kan huske Lou Reed koncerten en af de efterfølgende eftermiddage. Helt oppe foran på orange, men masser af afstand mellem folk. På et tidspunkt dansede en gammel hippie ind i mig, og jeg blev super nervøs over situationen.
Derhjemme tog det mig lige et halvt års tid, før jeg kunne overskue at sætte PJ på igen.

Det sidder stadig lidt i mig, især når det bliver bragt op som nu. At jeg var en del af den ulykke, måske en (lille) del af skylden, og at det sikkert har været vildt tilfældigt hvem der døde. Kan huske på RF 11 el. 12 tror jeg, at jeg snakkede med min unge kæreste og hendes unge venner om det (for de havde ikke været der, de var så unge) og pludselig blev jeg vildt overvældet af det igen.
I'm a good citizen, I'm a good father, I recycle and I masturbate. And I'm proud of it.
GOAT skrev: Lad være med at bruge ondsind og overlæg til at forklare noget, som bedre kan forklares af inkompetence.
Hygger også lige med budding

Besvar