Live guitar

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Morten
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

Live guitar

#1 Indlæg af Morten » 10 aug 2021 10:57

Skulle have været til Tommy Emmanuel koncert med min søn, som var corona-flyttet fra sidste år til 2021, og netop er blevet udskudt igen til 21. oktober 2022.
Derfor kunne jeg godt tænke mig et par anbefalinger af koncerter i Kbh og omegn dette efterår med eminente guitarister - hovedfokus skal helst være på guitarspillet, men det er ikke så vigtigt om det er klassisk spansk, akustisk folk/blues/primitivism/jazz, eller noget elektrificeret ekvilibrisme - nogen ideer?
Simplify

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

Re: Live guitar

#2 Indlæg af PeterEllermann » 10 aug 2021 12:25

Morten skrev:
10 aug 2021 10:57
Skulle have været til Tommy Emmanuel koncert med min søn, som var corona-flyttet fra sidste år til 2021, og netop er blevet udskudt igen til 21. oktober 2022.
Derfor kunne jeg godt tænke mig et par anbefalinger af koncerter i Kbh og omegn dette efterår med eminente guitarister - hovedfokus skal helst være på guitarspillet, men det er ikke så vigtigt om det er klassisk spansk, akustisk folk/blues/primitivism/jazz, eller noget elektrificeret ekvilibrisme - nogen ideer?
Yo.

Min homeboy, Den Klassisk Guitarist Stjerne, spiller to gange i forstæderne i løbet af efteråret.
11/10 i Taastrup Kulturcenters Koncertsal - Solo "Recital", som det hedder
14/11 i Måløvhøj Skole, Måløv Musikforening sammen med en cellist som de turnerer med.

Jeg hørte ham i Rundetårn på et tidspunkt og det var det sygeste shit jeg har hørt nogensinde.
Efter den tid har han fået koncerter og værker skrevet til sig.
Fint nok for en fyr på under 30 fra Nordjylland.
Og så er han flot! Ser Sej ud!
Og flink.

Lige sådan en, man ville gøre til idol, hvis man var halvstor dreng som elsker guitar.

Der #SkerLidt her:

White noise for babies.

Brugeravatar
PeterEllermann

#3 Indlæg af PeterEllermann » 17 aug 2021 08:54

Hvis det var noget???
White noise for babies.

Brugeravatar
Morten

#4 Indlæg af Morten » 17 aug 2021 18:18

Jaja - bevares - tusind tak!
Vi har endnu ikke besluttet om det bliver det - tråden vrimler jo med forslag til interessante guitar-koncerter, som vi lige skal overveje også.
Simplify

Brugeravatar
tlahoun
Kontakt:

#5 Indlæg af tlahoun » 18 aug 2021 21:06

Der er da vist ingen som har nævnt her i tråden at Oscar fra Orcas og Morten Aron fra Vilde Græs mødes i en dobbelt koncert på Stengade den 28 August, så nu skriver jeg det. Altså det er 2 koncerter på en aften fyldt med guitar. Det lyder helt sikkert ikke som Tommy Emmanuel eller ham Jacob fra Nordjylland - men det er stadig vild GUITAR!

Brugeravatar
PeterEllermann

#6 Indlæg af PeterEllermann » 12 okt 2021 23:06

Glæder mig til rapport fra Taastrup Kulturhus.
White noise for babies.

Brugeravatar
Morten

#7 Indlæg af Morten » 13 okt 2021 07:37

PeterEllermann skrev:
12 okt 2021 23:06
Samme
Simplify

Brugeravatar
PeterEllermann

#8 Indlæg af PeterEllermann » 13 okt 2021 07:49

Morten skrev:
13 okt 2021 07:37
PeterEllermann skrev:
12 okt 2021 23:06
Samme
:cry:
White noise for babies.

Brugeravatar
La Mouche

#9 Indlæg af La Mouche » 15 okt 2021 19:01

genposter lige her.

på søndag:

"Manhattan Minimalism for voice and guitar - DKDM’s kammerkor og guitarensemble"

https://www.facebook.com/events/5648587 ... &ref=notif
"Pioneren Steve Reich (1936), Pulitzer-pris vinderen David Lang (1957) og den unge fremadstormende Nico Muhly (1981) er tre generationer af New Yorkere, alle centrale figurer i musikscenen på Manhattan og over hele verden.
Steve Reich: Acoustic Counterpoint for 13 guitarer
David Lang: Stateless, for kammerkor
Nico Muhly: How little you are for kammerkor og tre guitarkvartetter
Medvirkende
DKDM’s kammerkor og guitarensemble
Dirigent: Geoffrey Paterson
Der er gratis adgang til Konservatoriets Koncertsal (1000 pladser i salen)
How Little You Are
Three guitar quartets and a choir, this is the novel format of this striking work by the young American composer Nico Muhly (1981). The result of a commission from Austin Classical Guitar, Conspirare and Texas Performing Arts of the University of Texas at Austin.
After making its world premiere in 2015 at the Bass Concert Hall at the University of Texas, Austin, it will now be performed for the first time outside of the United States here in Copenhagen, Denmark.
This programmatic work with a clear minimalist inclination offers us an image of the American West in the 19th century and a reflection of the pain, isolation and emptiness felt by its first settlers, especially the frontierswomen. Muhly set out to find an appropriate text and ultimately decided on excerpts from the diaries of two pioneering Texas women: Elinore Pruitt Stewart and Mary Alma Blankenship. The title of the piece is taken from a passage by Blankenship, in which she ruminates on the loneliness of pioneer life and the importance of God in that life:
“But when you get among such grandeur you get to feel how little you are, how foolish is human endeavor, except that which unites us with the almighty force called God.”
A vivid description, made by a trailblazing woman, of the existential void and insignificance of human existence in the face of the majesty of this western landscape. In the piece, that feeling is perfectly conveyed by the sound of twelve guitars, each representing the travelers who carried this instrument through undiscovered frontiers in the American West."

Besvar