Festival of Endless Gratitude [FoEG]

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Dronekræmmeren

Re: FoEG 2018 – 20.-22. september

#1181 Indlæg af Dronekræmmeren » 25 sep 2018 11:06

krea skrev:
25 sep 2018 10:44
Dronekræmmeren skrev:
24 sep 2018 21:16
- David Grubbs (beklager, krea)
Hvad spillede han sådan stilmæssigt? Han har jo været lidt rundt omkring, også i hans solokarriere.
Solo-guitar, overvejende instrumentalt. De fleste af numrene blev spillet i en suite-form, hvor to-tre sange blev til ét stykke. Han skiftede mellem numre med (Slint-agtigt?) kantet, huggende guitar og mere lavmælte, lyriske stykker. Varieret uden at blive viltert.
Den eneste af de nævnte sangtitler, der umiddelbart er til at finde i den gængse del af hans diskografi, er "How to Hear What's Less than Meets the Ear".
Den største Sorg i Verden her
Er dog at miste Drone, Man har kær

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#1182 Indlæg af krea » 25 sep 2018 12:01

Dronekræmmeren skrev:
25 sep 2018 11:06
krea skrev:
Dronekræmmeren skrev:
Hvad spillede han sådan stilmæssigt? Han har jo været lidt rundt omkring, også i hans solokarriere.
Solo-guitar, overvejende instrumentalt. De fleste af numrene blev spillet i en suite-form, hvor to-tre sange blev til ét stykke. Han skiftede mellem numre med (Slint-agtigt?) kantet, huggende guitar og mere lavmælte, lyriske stykker. Varieret uden at blive viltert.
Den eneste af de nævnte sangtitler, der umiddelbart er til at finde i den gængse del af hans diskografi, er "How to Hear What's Less than Meets the Ear".
Øv, det lyder ret meget som noget jeg gerne ville have hørt. Sådan er det når hjemlandet kalder.
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
Morten
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

#1183 Indlæg af Morten » 25 sep 2018 13:10

krea skrev:
25 sep 2018 12:01
Dronekræmmeren skrev:
25 sep 2018 11:06
krea skrev:
Dronekræmmeren skrev:
Øv, det lyder ret meget som noget jeg gerne ville have hørt. Sådan er det når hjemlandet kalder.
Simplify

Brugeravatar
krea
Geografisk sted: Kødbyen, 1978

#1184 Indlæg af krea » 26 sep 2018 08:06

Tak!
En time mere hip end Jon A.

Brugeravatar
psychedupjanis

#1185 Indlæg af psychedupjanis » 26 sep 2018 17:18

Nåede desværre ikke at være så meget på festivalen i år, men Exorcist var godt nok fedt!

Brugeravatar
Morten
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

#1186 Indlæg af Morten » 30 sep 2018 20:13

Jallan skrev:
21 sep 2018 10:11
DJ Kampire var satme fedt :shock: 1:1 det jeg ledte efter da jeg spurgte efter bangers i afrobeat tråden.
Er der ikke én som kan skaffe en playliste?
Simplify

Brugeravatar
wonderfulspam
Geografisk sted: Kbh

#1187 Indlæg af wonderfulspam » 01 okt 2018 17:52

Jeg tror man kan komme ok langt med de mix der ligger på nettet, f.eks. dette:

Tak til alle der kom i år og til de mange frivillige. Det var en flot festival i år, synes jeg, selvom den var lige vel hård at afvikle bl.a. pga. mandefald. Flere chefer som 00void næste år, tak. Generelt kan jeg kun opfordre folk til at være med til at arrangere, det er et kæmpe rush at være en del af, og jo flere vi er, jo lettere går det. Og selvom Mayhem, Alice, m.fl. booker mange af de samme ting som FoEG, synes jeg stadig det er værd at holde festivalen kørende. Jeg havde næsten ikke tid til at være social før kl 02 de fleste dage, men det er stadig opløftende at se så prægtig en forsamling mennesker, og koncerter som France, The Exorcist GBG mv. bliver bare den tand federe af at Jallan står og saver derudaf, at Cantenac Dagar fører an på dansegulvet, at der er en skare af smilende, berusede folk omkring én, og den slags.

Jeg kan dog også mærke at det bliver sværere at få folk til at komme alle tre dage for hvert år der går. Jeg kan ikke finde ud af, om man skal gå benhårdt efter en publikumsforyngelse, eller om man i stedet skal acceptere at folk bliver ældre og forsøge at skalere programmet lidt ned, så der f.eks. ikke er 12 timers musik om lørdagen. Alternativet kunne være at sprede festivalen lidt ud over en uge; det prøvede vi allerede i år, men der kom to ludere og en lommetyv til det ellers flotte arrangement lørdagen inden festivalen, og ikke mange flere til Maitres Fous/Mike Cooper/Marisa Anderson på Alice om onsdagen. Jeg har fået lidt forskellig feedback; én mente, at festivalbilletten er for billig, og at folk derfor ikke føler det magtpåliggende at dukke op alle tre dage, en anden mente at programmet var for svagt til at man kunne retfærdiggøre at bruge tre aftener i træk på FoEG, og en tredje mente, at det er håbløst at få folk til at komme alle tre dage, uanset hvad man gør. Jeg vil bare så hjertens gerne have at folk kommer kl. 19 torsdag og nærmest ikke går igen, før de bliver smidt ud søndag morgen, for det gør alles festivaloplevelse bedre og skaber et rum, hvor folk føler sig tilpas, men det er tydeligt på billetforsalget, at færre og færre beslutter sig for at tage afsted på forhånd, og flere og flere køber endags. Det hjælper mildest talt heller ikke på hvilepulsen, at en stigende procentdel af vores indtægter kommer i dørsalg frem for forsalg. Tanker?

Tak igen til alle der kom, jeg håber at der bliver en festival igen næste år og at vi ses.

Brugeravatar
kulsoen

#1188 Indlæg af kulsoen » 02 okt 2018 08:37

Jeg forstår ikke, hvorfor i synes, at publikum er gamle? Synes det er en god blanding. Det er nok fordi i kun ser de grånende svingere, der vakler rundt i cognacbranderter og råver "für den auf".

I forhold til at få fuldt hus eller et godt pakket lokale alle tre dage, så er det nok en idé at skalere programmet ned. Jeg kommer aldrig tidligt afsted til festivaler i København og hvis jeg gør, så går jeg tidligere hjem, simpelthen fordi jeg har muligheden for at gøre det. Det har ikke så meget med alder at gøre, som det har at gøre med, at jeg bor i byen og derfor har et hjem (plus en seng og en tryg hule), der trækker. Det er svært at tvinge sig selv mentalt i festival mode, når det foregår i ens vante omgivelser (det med billetprisen er en lille sandhed, men tror mere det handler om, at man generelt ikke behøver investere så meget i det her festivalbesøg, i form af transport/overnatning/spise ude osv. Hvis man skal kaste rundt med stakater og reelt arrangere ens deltagelse i festivalen mere, så er man nok mere tilbøjelig til at ville maxe helt ud) . Tror også det er derfor, at mange ikke kommer til de tidlige ting, selvom de sikkert er værd at se, noget som muligvis også hænger sammen med, at det er hårdt for alle, selv folk i de sprøde 20ere, at feste fra eftermiddag til luk alle dage.

Der bør måske også tænkes lidt over hvor meget stille musik festivalen kan bære, hvor det kræves af publikum, at de er tålmodige/stille/kan afstå fra den fede fest i baren eller rygeindhegningen. Lokalerne er i hvert fald ofte en hindring i forhold til at kunne bære begge aspekter på én gang. Det giver måske et dårligt indtryk på nogle, at det er svært at se de mere stille ting efter et bestemt tidspunkt på dagen, så hvorfor dukke op år efter år hvis det bliver et irritationsmoment.
Mere tjekkethed på presse/omtalefronten ville måske også hjælpe. De smarte typer vil sikkert gerne komme, hvis de ved, i relativt god tid, at FOEG eksisterer og afholdes. Det er lidt sent med de flyers og plakater (og programmer), men forstår godt, at det kan hænge sammen med, at i er så pressede på kræfter i arrangørgruppen samlet set.

Og i er selvfølgelig for fede og gode og vilde, den hårde kerne i arrangørgruppen. Det er sygt hvor hårdt i pukler. Så meget respekt herfra. Det var også en virkelig positiv oplevelse at være frivillig i dagene op til. Det vil jeg klart anbefale.

Brugeravatar
Ali Pilfinger

#1189 Indlæg af Ali Pilfinger » 02 okt 2018 12:48

Jeg forstår ikke strategien med at sprede festivalen ud over længere tid for at få folk til at komme mere koncentreret? Jeg forestiller mig, det vil have den modsatte effekt, fordi mætheden vil bundfælde sig tidligere, eller engagementet vil koncentrere sig om sammenhængende dage, men ok, jeg er heller ikke nogen supertravl koncertgænger, så det er kun blevet til én foeg-dag for mit vedkommende de senere år – en dag som jeg i øvrigt sætter stor pris på og prioriteret højt, og jeg har da en klar intention om, at den skal blive til flere i de kommende år, når familielife og andet life bliver lidt mere chill. Hovedpointen: Problemet – for mig, og jeg er nok ikke særligt usædvanlig – er overhovedet at komme ud af døren, så det er bare med at klø på, når det endelig sker.

Derfor: Hvis det udvikler sig til et reelt problem, fx afviklingsmæssigt og økonomisk, er svaret måske snarere at blive på de tre dage eller endda skrue ned til to intensive dage, hvor der vil være fuldt pakket af publikum fra start til slut, fordi det jf. ovenstående for gammelfar her og mange andre er med at være ude, når man er ude. Nedskaleringen er på papiret en kedelig løsning, men med tanke på placering (som kulsoen skriver) og ikke mindst tidspunktet ... ja, jeg ved ikke, jeg synes det må være mere overkommeligt/energifyldt både for arrangører og publikum med få koncentrerede dage. Jeg brænder som nævnt sammen allerede første dag, og I skulle nødig brænde sammen over ambitionsniveauet, som jeg ellers er fan af.

Og ellers synes jeg helt klart, I skal opstøve et nyt og yngre publikum også. Det er et skønt svingninger-træf, og ca. den ene gang om året, jeg møder mange af jer, men der er da plads til flere, og med et yngre publikum vil sikkert også følge flere frivillige.

Tak fordi I er der.

Brugeravatar
yesoffense

#1190 Indlæg af yesoffense » 02 okt 2018 12:58

Det var en eminent festival. Det kan jeg sige, selvom jeg ikke mødte op lørdag. Som kulsoen er inde på, så er det en udfordring at gå til festival i egen by. For mig er det et problem at komme hjemmefra, fordi jeg er træt. Til andre festivaler har man sædvanligvis ferie. Så er det nemt nok at koncentrere sig om at ha’ det grineren og følsomt i tre dage, men når arbejde/studie/familie/lort osv. skal passes samtidig, så kræver det for meget.

Jeg tror, at I skal kombinere alle dine forslag, wonderfulspam. Tre dages festival er meget. Måske kun to dage? Og så er det meget rigtigt, hvad kulsoen siger om de stille koncerter. Folket vil ha’ bangers fredag og lørdag aften. Det tror jeg også, at de gerne vil betale for. Så er der måske samtidig økonomi til at booke noget ungt og hipt. Unge mennesker elsker kondisko og rapmusik, så måske skal I kigge i den retning, hvis I gerne vil ha’ de kommer. I kan fx. sælge kondisko og svedbånd i merchboden?

De unge er ikke så meget på Facebook. Jeg er meget ung, så det er jeg heller ikke. Jeg kendte faktisk kun til datoerne for festivalen, fordi hitler fortalte mig dem. Hvis ingen havde fortalt mig om det, så skulle jeg oplyses gennem svingninger, og her er der trods alt ingen andre unge end mig. Har I overvejet andre kommunikationsveje? Og fx. at lave collabs (det kalder vi unge det) med nogle unge hippe typer som fx. GRO SELV? Sanke-workshops, mand. De unge elsker ukrudt og skrald.

EDIT: Nå, så var Ali først med de to dage. Ingen (j)unikke ideer herfra.
EDIT2: Glemte helt at skrive, at det jo self er den bedste festival i hele verden. Den må ikke dø! I er også de bedste, ik, nu I laver verdens bedste festival.
Great minds think HEHE
... O.K.,like, the way I feel about the Rolling Stones is the way my kids are going to feel about Nine Inch Nails, so I shouldn't really torment my mom anymore, huh?

Besvar