Festival of Endless Gratitude [FoEG]

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
gigantic
Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

Re: Festival of Endless Gratitude [FoEG]

#1231 Indlæg af gigantic » 15 sep 2019 09:43

Enchilada Soul Crew, hva'?
krea skrev:
12 dec 2019 13:02
[Nisser] er uregerlige, de driller, de hygger, de er YOLO, vitalitet og modkultur. Dem kan over-autoriteten, JULEMANDEN, sgu ikke helt holde styr på.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#1232 Indlæg af Jallan » 15 sep 2019 10:04

Igår var klart den musikalsk set mest interessante synes jeg. Stadig i chok over at cognac var fredag og jeg missede det. Udover Jonas havde jeg i det hele taget en fornemmelse af, at der var flere af the usuals, der ikke var der i år. En lidt mere mellow, lidt mindre astral oplevelse end normalt rent socialt tror jeg. Det kan vel også være noget personligt.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
phisteria

#1233 Indlæg af phisteria » 15 sep 2019 11:37

Jeg havde samme oplevelse, fredag var lidt mat i det.

Men som altid et fantastisk arrangement.
Jonas skrev: jeg kalder mig selv fascist

Brugeravatar
ven
Geografisk sted: tórshavn

#1234 Indlæg af ven » 15 sep 2019 13:42

det var så fucking lækkert at være tilbage i remisen siden 20fucking14. håber ikke der går så længe imellem igen, gisp! erk. tak til jer som hilste og var søde personer = alle svingere jeg så, nye som gamle. aw, en god lille gruppe I er. i går var klart den fedeste dag, programmæssigt. orkede ikke at være vågen til al den dronen ud om fredagen... måske min fejl; husker at nasse flere tennistabletter næste gang! — pis var så fedt! klart noget jeg vil lolle/lytte mere til. tror ikke jeg har set et foeg-crowd danse så streetet, sådan, nogensinde. <3 disarmer var fantastisk! av! fed stil. lyra valenza var siiiiccckkkkk. kunne godt have spillet en time mere. g & d var bare vidund. erligt. ikke så meget at sige. mit jeg er pt halveret, så jeg blabla, resten ligger hos foeg. tak til gruppen bag, I er så fucking gode, ord kan ikke være nok. <3 <3 <3 elsker jer i stedet!!!!!!!! glæder mig til 2020!!!! <3
never worked a day in my life!

Brugeravatar
eini

#1235 Indlæg af eini » 15 sep 2019 16:39

Jandek dansede til OK Grineren. Svingninger er slut.
All in.

Brugeravatar
stilhed
Geografisk sted: on a mountain
Kontakt:

#1236 Indlæg af stilhed » 15 sep 2019 18:16

eini skrev:
15 sep 2019 16:39
Jandek dansede til OK Grineren. Svingninger er slut.
:crown: fortæl noget mer'! har gøjseren over ikke at kunne være der igår.
der har altid eksisteret et misforhold mellem de små folks kår og den betydning, de tillægger deres egen eksistens

Brugeravatar
00Void

#1237 Indlæg af 00Void » 15 sep 2019 18:47

Det var en FED Jandek-koncert. Totalt telegraph melts og modern dances stemning. Der var fandme breaks og det hele. Ren greatest hits.
Jeg ved ikke med Emilio. Det så jeg slet ikke, men virkede til folk havde det ok lolleren over det.
Jeg vågnede klokken 16 i dag og jeg drikker aldrig igen.
fire hang out with me

Brugeravatar
eini

#1238 Indlæg af eini » 15 sep 2019 19:23

Jeg kunne også godt lide Jandek. Bandet spillede fedt og han havde vist en eller anden form for optur på.

EMILIO HESTEPIS var til gengæld fuldstændig vildt fedt. Jeg er dræbt. Han havde 100p styr på hvad han lavede. Sagde "De sange jeg spiller i aften kommer fortrinsvis til at handle om at læse bøger" og så spillede han hele Bygget kun 4 læsehest til perfektion. Hans teknik, formkendskab og originalitet er uovertruffen i dansk sammenhæng. Fuck, han har hørt mange plader og siddet og stenet meget hip hop på Youtube.
Ja, det er lol, men god hip hop har alle dage været lol. Pis søger ikke lol på bekostning af alvor sådan som nogle irriterende rappere gør. Han søger heller ikke alvor på bekostning af lol sådan som andre irriterende rappere gør. Han gør det bare fedt.
Og ja, han laver en karakter som han rapper igennem, men det er også hip hop 101 at gøre dét. Det latterlige ved sådan nogle LOC-typer er jo at de tror at de ér deres rapper-figur, at de ikke har distance til den, eller mister den distance, og derfor heller ikke kan forme den med stil. Det nye er måske at han kan skifte mellem karakterer mere end man har kunnet før. Og dermed også mellem genrer. Det er vildt spændende hvordan det kan udvikle sig videre herfra.

Jeg synes også den sociale ånd var mindre astral end den plejer at være. Det var sværere at komme i flow. Tilskrev det også først mig selv og skammede mig behørigt, men tror egentlig at flere ydre ting spiller ind. Vi bliver ældre. Der sker et generationsskifte, og jeg ved ikke hvem der skal føre ånden videre. Det virker mærkeligt, fordi der ikke er noget der burde være i højere kurs lige nu end det nærvær man kan finde på foeg. Men selvom foeg er et af de kærligste, mest generøse og åbentsindede steder jeg kender, så er vi jo nogle forskræmte introverte hippier når det kommer til stykket. Og måske er det svært at skille de to ting ting ad i dag. I hvert fald i byen. Byen er så hård at man bliver nødt til at være introvert for at blive ved med at være kærlig og åben. For at beskytte det åbne må man lukke sig lidt om det.

Jeg havde inviteret min kærestes datter med derud lørdag. Hun er tyve år gammel og har lige rejst alene ned gennem Østafrika. Ekstremt cool og 100% hippie. Nysgerrig, selvstændig og åbentsindet. Ikke fastlåst i nogen subkultur eller identitet. Ejer ikke en mobiltelefon. Målgruppen til at føre ånden videre, tænker jeg. Hun var helt overvældet lige da hun kom fordi hun aldrig havde set noget der så så fedt ud i København. Overstadigt glad og lettet over at det fandtes. Men jeg kunne se at hun mistede modet i løbet af aftenen, og jeg tror det skyldtes to ting: Det var svært for hende at falde i snak med folk, hvilket hun ellers i almindelighed har let ved, og musikken blev gradvist mere og mere indadvendt i løbet af aftenen. Vi ved at vi kan stå i hver vores rustning og beame til hinanden, men det vidste hun ikke, og det var svært at vise hende hvordan man gør.

Og den sværhed rammer måske også os lidt alligevel. Det er et svært sted foeg befinder sig: Der er en helt særlig styrke ved at være introverte sammen, men når ængsteligheden i samfundet (byen!) generelt stiger, og det mener jeg at den gør, er det sværere at føle sig tryg uden ydre social bekræftelse. Efter Hestepis var stemningen boblende af kærlighed og sammenhold, men der skal nok noget mere udadvendt musik til for at folk kan slappe af. Og med mere udadvendt mener jeg vel at mærke ikke mindre avanceret. Hvis Disarmer havde spillet efter Hestepis, havde det været ren :balloons: .

Men altså, der er få mennesker i verden jeg respekterer mere end folk der knokler for at lave en festival som foeg. Jeg ville ønske at jeg selv var mindre kaotisk, så jeg også kunne gøre det. Det er det smukkeste man kan give verden. En kærlighedsfest. Hér, kom og hør det musik jeg synes er fedt. Hér, tag en øl. Hér, få et kram. Jeg elsker mennesker på den måde. Jeg elsker jer.
All in.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#1239 Indlæg af Jallan » 16 sep 2019 07:45

eini skrev:
15 sep 2019 19:23
EMILIO HESTEPIS var til gengæld fuldstændig vildt fedt. Jeg er dræbt. Han havde 100p styr på hvad han lavede. Sagde "De sange jeg spiller i aften kommer fortrinsvis til at handle om at læse bøger" og så spillede han hele Bygget kun 4 læsehest til perfektion. Hans teknik, formkendskab og originalitet er uovertruffen i dansk sammenhæng. Fuck, han har hørt mange plader og siddet og stenet meget hip hop på Youtube.
Ja, det er lol, men god hip hop har alle dage været lol. Pis søger ikke lol på bekostning af alvor sådan som nogle irriterende rappere gør. Han søger heller ikke alvor på bekostning af lol sådan som andre irriterende rappere gør. Han gør det bare fedt.
Og ja, han laver en karakter som han rapper igennem, men det er også hip hop 101 at gøre dét. Det latterlige ved sådan nogle LOC-typer er jo at de tror at de ér deres rapper-figur, at de ikke har distance til den, eller mister den distance, og derfor heller ikke kan forme den med stil. Det nye er måske at han kan skifte mellem karakterer mere end man har kunnet før. Og dermed også mellem genrer. Det er vildt spændende hvordan det kan udvikle sig videre herfra.
Ok, det er alligevel længe siden jeg har læst noget oversolgt i vild en grad. Han er da netop bare grineren. Kan slet, slet ikke forstå at du kan finde nogen kunstnerisk kvalitet i det. Det er et vildt gennemført hobby/lol-projekt. Altså, jeg synes da eksempelvis også at Radiohead er et grineren nummer, men det er stadig bare en dude der rapper om Radiohead indover en instrumental version af Creep.
Hans teknik, formkendskab og originalitet er uovertruffen i dansk sammenhæng
Det siger så heller ikke så meget, men hvis man skal lave den ultimativt mest åbenlyse sammenligning, så er Marvelous Mosell, da langt bedre på stort set alle niveauer.

Når jeg læser dit indlæg er det lidt ligesom at møde en der har haft en samtale med klassens sjoveste fyr, og omtaler ham som en verdensomstyrtende filosof.

Men jeg er enig i, at der (stadig) bliver booket for meget introvert musik, som man sammen har optur over i forhold til at få skudt raketten helt af. Sådan en dag som lørdag var det eneste musik der skabte en stemning af "Yo, let's für it auf" Emilio Hestepis, og vel netop derfor var det også bare et super dejligt indslag. Jeg stod godt nok lidt tilbage med armene over kors og 'hehe'-ede lidt, men værdsatte da showet. Selv sådan noget som Lyra Valenza (klart festivalens bedste koncert synes jeg) er jo på en eller anden måde musik der tager mere end det giver mentalt. Jeg savner sgu nok bare lige at der kommer lidt rock. Både lidt rock med riffs og soloer, men måske også noget rock (eller måske pop) med fede hooks og sange. Men altså, det er jo en gammel sang, der bliver booket som der bliver booket, og nok mere med hensyn til kunstnerisk indhold (med visse undtagelser) end at have en grineren festival, og det må man selvfølgelig også have respekt for. Hvis man vil drikke sig stiv kan man selvfølgelig tage på Heidis Bierbar.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Morten
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

#1240 Indlæg af Morten » 16 sep 2019 08:05

Playliste helt renset for Jandek og Hestepis:
https://www.youtube.com/watch?v=UUY7S4Z ... 7yMJfmSlZf
Simplify

Besvar