Roskilde Festival 2018

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
00Void

Re: Roskilde Festival 2018

#61 Indlæg af 00Void » 05 apr 2018 19:47

CV Jørgensen - Bliver vel ok fællessang
Descendents - Same. Skal se hvis der ikke er andet.
Mogwai - Kender ikke meget til dem.
My Bloody Valentine - Var gode i 2008. Kunne godt blive en fest.
Pablo Moses - Bliver helt sikkert kedeligt efter 30 minutter, men så har man set ham
Chelsea Wolfe - God ny plade. Har aldrig set hende live før, men det skulle være tungt
Ammar 808 - Ikke nogen plade at finde endnu. Det jeg har kunne finde er fed damphammer (DGK)
Anda Union - Anbefales hvis man har det sygt over Huun Huur Tu.
Bitori - Har set dem to gange før. Bliver helt sikkert perfekt på roskilde.
Boris & Merzbow - Boris & Merzbow
Celeste - Fut i frikadellen. Afhænger af ens brandert.
Dwarfs of East Agouza - Har ævlet om dem før. Spillede en god koncert på Global sidste år. (DGK)
Gamelan Salukat - Kender ikke, men Gamelan er overdrevet fedt. Passer selvfølgelig helt fucked til en festival med stive folk.
James Holden & The Animal Spirits - Hypnotisk minimalisme slash free-jazz. For fans af Joshua Abrams. (DGK)
John Maus - Kender ikke hittet, men så en rimelig vild koncert med ham på Jazzhouse. Vil gerne opleve igen
Juana Molina - Så kan man lige have det 2006-agtigt til noget folktronica. Hvad det så skal betyde.
Kokoko! - Så kan man lige have det helt syggo til noget congodak.
Paal-Nilssen Love Free-jazz big band ensemble goes to Brazil - Kan virkelig gå begge veje. Pladen stikker i mange retninger.
Lekhfa - Tamer Abu Ghazalehs band. Kender ikke rigtigt, men lyden kan man ikke fucke med.
LLNN - Ved ikke hvorfor man skulle se noget, som man alligevel kan se hver anden måned, men det er fed ting, og måske er der ikke andet.
Nihiloxica - Bliver formentlig årets koncert. Helt overjordisk god plade. (DGK)
Oh Sees - Har hørt de skulle smadre fuldstændigt live. Har ville se dem længe.
Paal nilssen-love's japan free jazz and noise - Incapacitants og Pain Jerk!!
Richard Dawson - Har stadig ikke hørt den nye plade, og var ikke helt overbevist da jeg så ham forrige år, men han har helt sikkert lavet fede ting
Sirom - Slovensk minimalstisk drone-folk. Helt nede med pladen fra sidste år. Anbefales kraftigt!
Alex G - Lofi DIY folk. Minder mig lidt om Iron & Wine.
Super Parquet - Anbefales hvis man havde det fedt over Duo PuechGourdon på dette års FOEG. Eminent sækkepibe/banjo/drejelire-trance (DGK)
Ø - Håber, han spiller for evigt.

Af warm-up tingene skal jeg se Lød. Dem burde spacemanden tjekke ud.
fire hang out with me

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#62 Indlæg af J Spaceman » 05 apr 2018 20:05

00Void skrev:Af warm-up tingene skal jeg se Lød. Dem burde spacemanden tjekke ud.
Det er du ikke den første, der påstår. :D

Jeg tror dog ikke, jeg er der i opvarmningsdagene.

Tak for anbefalingerne i det hele taget. Der er en del på din liste, jeg aldrig har hørt om før.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
eini

#63 Indlæg af eini » 05 apr 2018 20:35

J Spaceman skrev:
eini skrev:Er Spaceman ikke til Richard Dawson? Det undrer mig.
Muligvis. Jeg tror aldrig, jeg har hørt ham.

Man skal helst også lære en håndfuld nye gode navne at kende fra line-uppet bliver offentliggjort til festivalen starter, så tak for anbefalingen! :)
Er spændt på hvad du siger til det. Det er i hvert fald ekstremt britisk.

Edit: Hov. Syr har allerede været der i HN.

Så får du en god fra Peasant også:

Senest rettet af eini 05 apr 2018 20:45, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
andreassyr
Geografisk sted: Fakultet for Komparativ Irrelevans

#64 Indlæg af andreassyr » 05 apr 2018 20:43

00Void skrev:Ø [Phase] - Håber, han spiller for evigt.
Spot On

Brugeravatar
Josti
Geografisk sted: På tønden
Kontakt:

#65 Indlæg af Josti » 05 apr 2018 20:51

Jeg skal på Roskilde for første gang siden 2011, hvis man ser bort fra endagsbilletten i 2014, og jeg glæder mig helt vanvittigt. Jeg håber, at Mogwai spiller midt om natten og åndssvagt højt.

Richard Dawson så jeg i oktober, og det var skide godt. Jeg kan dog godt tvivle lidt på, hvordan det fungerer på en festival, men det kan være, at det er noget andet med band.
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Brugeravatar
00Void

#66 Indlæg af 00Void » 05 apr 2018 21:05

J Spaceman skrev:Der er en del på din liste, jeg aldrig har hørt om før.
I dit tilfælde vil jeg i særdeleshed gerne fremhæve James Holden & The Animal Spirits. Han har vist primært været producer og DJ, og har remixet en del tunge drenge, blandt andre New Order.
I 2015 lavede han pladen Marhaba med Maalem Mahmoud Guinia og Floating Points, som er et sindssygt stærkt opkog af gnawa og techno (i en lidt anden boldgade, men bestemt også anbefalelsesværdig). Hans sidste projekt med The Animal Spirits er et rimelig naturligt næste skridt, hvor insisterende rytmik spiller op ad hylende saxofoner og rumklangstykke synthesizerflader. Det er både storslået, kitsch og sindssygt medrivende. Tænk Tangerine Dream som møder the Contortions sammen med Spiritualized, Joshua Abrams og Pharao Sanders, og så tager de på bakken.

Ej-roskilde-aktuel anbefaling:
fire hang out with me

Brugeravatar
Sublim Pixel

#67 Indlæg af Sublim Pixel » 06 apr 2018 02:24

Har skrevet lidt før om Heilung og hvor fedt det (potentielt) bliver, angiveligt klokken lort om natten.
Der skal fandme være plads til gak på Roskilde, og Heilung er bestemt i den ende, men så opdagede jeg Super Parquet!

Af andre ting, jeg skal se (i prioriteret rækkefølge):
Oh Sees
Heilung
Massive Attack
My Bloody Valentine
Mogwai
De Underjordiske X Fribytterdrømme
Slaves
Fever Ray
CABAL
Ammar 808
Super Parquet
Nine Inch Nails
Gamelan Salukat
Anda Union
7 x Pigs

Brugeravatar
Kong Louie

#68 Indlæg af Kong Louie » 06 apr 2018 08:07

Det er fedt det der. Og et dejligt kikset fransk bandnavn; Super Parquet!
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
Svingdoeren
Geografisk sted: Landevejen

#69 Indlæg af Svingdoeren » 06 apr 2018 09:17

Musik jeg glæder mig til:

Oh Sees. Psych/Garage/Punk. Det har altid været godt, når jeg har set dem live. Deres bagkatalog spænder vidt: fra folk til hårdtslående punk, næsten metal, faktisk. Men til deres koncerter medbringer de ikke meget af den søde folk mere. Det bliver moshpit for alle pengene.

Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs Pigs. Psych/Space-Stoner. Fjollet navn, men fed lyd. Jeg havde ikke hørt om dem før Roskilde offentliggjorde dem, men er spændt på koncerten. De er udgivet på Rocket Recordings, som bla. også udgiver Goat og Hills. Et godt tegn.

Clutch. Stoner/Blues/Øl-rock. Et af mine yndlingsbands, som for mit vedkommende hænger ved fra teenageårene. De plejer at være gode live. Dygtige musikere hele vejen rundt og en af verdens sejeste frontmænd. Tekster om bla. sci-fi og konspirationsteorier.

Mere fedt:

Anderson .Paak
Black Star
Chelsea Wolfe
James Holden (Tak for den, Void!)
Joey Bada$$
Motorsav+Nyt Liv+Ond Tro

Hvis det ikke overlapper med andet, så ville jeg nok tjekke:

Boris & Merzbow
Charlotte Gainsbourg
Kali Urchis
HVAD
Myrkur

Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

#70 Indlæg af Hr. Oberheim » 19 apr 2018 11:58

Kommer ikke afsted, men synes også det er begrænset med helt vilde navne.

Ville nu gerne se
Masive Attack (helst uden gøglet, så dem på Midtfyns i 2000, ingen gøgl, bare fremragende live-koncert.)
Mogwai
My Bloody Valentine
Boris+Merzbow
NIN
Peter Sommer
Fribytterdrømme

Altså alt det gamle.. :oops:

Undrer mig, at flere ikke nævner NIN. Ikke at jeg er stor fan, men kan ikke forestille mig andet end at det bliver en rimelig heftig oplevelse, specielt hvis man er til fede synths. Mit brugernavn hentyder i øvrigt til min kærlighed til den slags, ville se det bare for den oplevelse. Bliver ikke bare den sædvanlige Juno vi taler seriøs synth-control..

Interpol, de sidste par koncerter jeg har set har godt nok været rimelig flade. Lader ikke til at de kommer meget videre, kunstnerisk set.

PS:
Fever Ray, puha, synes godt nok det er svensk når det er værst.

The Minds Of 99, så dem på Heartland sidste år. Er de Alt-Right eller er det bare deres æstetisk? Rimelig Brøndby fremtoning, forsangeren med jugend-hår og sort rullekrave med rød nålestykket logo af en slags. Ret skabelon-baseret ala Carpark North. Men tænker mest af alt, skal vi ikke snart have lagt den engelske arbejderklasse-romantik fra 80'erne i graven? Det er så bedaget altså.

St. Vincent: Har hun sangene? Det er et ærligt spørgsmål. Lånte pladen (den første?) på bib, synes ikke rigtig det flød, virkede ret konstrueret, men mest af alt mangel på hooks.

Besvar