Heartland Festival 2019

besked
Forfatter
Brugeravatar
Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

Heartland Festival 2019

#1 Indlæg af Hr. Oberheim » 20 dec 2018 11:13

Smashing Pumpkins med Jimmie Chamberlin tilbage, og Kris Kristoffersen m. band. Ikke først med det nye, men umiddelbart bedre navne end sidste år.

Brugeravatar
00Void

Re: Heartland Festival 2019

#2 Indlæg af 00Void » 20 dec 2018 17:29

Men stadig rigtigt dårligt
fire hang out with me

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#3 Indlæg af Hr. Oberheim » 22 dec 2018 18:40

Ja, det er ret tyndt.

Der er det bare de fleste steder, efter min mening. Programmet er ikke væsensforskelligt fra fx Primavera 2019 (bortset fra den gamle cowboyder Kris K.), der også synes at folk skal belemres med Solange, og også mener at vi skal høre Interpol for 500. gang. Gab det er uoriginalt.

Men som jeg har sagt før, hvis folk ikke længere kan tåle at høre mere rå musik, fx. rock eller seriøs elektronisk musik (ikke fucking James Blake eller Radiohead eller whatever), så må det være sådan. Derfor har jeg selv og de fleste i min vennekreds opgivet at tage til større danske festivaller og forvente samme musikalske intensitet som vi oplevede i 90'erne. Dertil er musikken blevet for pæn og, undskyld mig, feminiseret. Kun post-grunge rock er nu accepteret, så derfor er det den samme lille cirkel af bands der hyres år efter år efter år. Skuespilleren Nick Cave, megahippe Arcade Fire, Qotsa osv. Det virker faktisk mere konservativt nu end før, ærligt talt, formentlig fordi der er gået identitetspolitik i alt, til dels fordi bookerne i virkelighed nok mest er til pop, poppet hip-hop og latte-indie.

Vi har derfor valgt Heartland, de senere år, pga festivalpladsen. Desværre hørte jeg fra de andre sidste år, hvor jeg ikke var der, at Heartland er blevet for store, forstået på den måde at amfi-scenen er blevet erstattet af en større men flad og ucharmerende scene. Øv.

Roskilde er naturligvis federe, musikmæssigt, men publikum er for unge, for fordrukne, og der er for mange på pladsen, en plads som i øvrigt allerede er brugt og færdig under ugen op til.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#4 Indlæg af Jallan » 22 dec 2018 20:56

Hr. Oberheim skrev:
22 dec 2018 18:40
Ja, det er ret tyndt.

Der er det bare de fleste steder, efter min mening. Programmet er ikke væsensforskelligt fra fx Primavera 2019 (bortset fra den gamle cowboyder Kris K.), der også synes at folk skal belemres med Solange, og også mener at vi skal høre Interpol for 500. gang. Gab det er uoriginalt.

Men som jeg har sagt før, hvis folk ikke længere kan tåle at høre mere rå musik, fx. rock eller seriøs elektronisk musik (ikke fucking James Blake eller Radiohead eller whatever), så må det være sådan. Derfor har jeg selv og de fleste i min vennekreds opgivet at tage til større danske festivaller og forvente samme musikalske intensitet som vi oplevede i 90'erne. Dertil er musikken blevet for pæn og, undskyld mig, feminiseret. Kun post-grunge rock er nu accepteret, så derfor er det den samme lille cirkel af bands der hyres år efter år efter år. Skuespilleren Nick Cave, megahippe Arcade Fire, Qotsa osv. Det virker faktisk mere konservativt nu end før, ærligt talt, formentlig fordi der er gået identitetspolitik i alt, til dels fordi bookerne i virkelighed nok mest er til pop, poppet hip-hop og latte-indie.

Vi har derfor valgt Heartland, de senere år, pga festivalpladsen. Desværre hørte jeg fra de andre sidste år, hvor jeg ikke var der, at Heartland er blevet for store, forstået på den måde at amfi-scenen er blevet erstattet af en større men flad og ucharmerende scene. Øv.

Roskilde er naturligvis federe, musikmæssigt, men publikum er for unge, for fordrukne, og der er for mange på pladsen, en plads som i øvrigt allerede er brugt og færdig under ugen op til.
Hvad er det for noget 'rå' musik folk ikke længere kan lide? Kan vi få nogle eksempler på, hvordan folk bedre kunne lide rå musik i gamle dage?
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#5 Indlæg af Hr. Oberheim » 23 dec 2018 10:17

Er det noget i teksten der er uklart?

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#6 Indlæg af Pete Rock » 23 dec 2018 10:38

Hr. Oberheim skrev:
22 dec 2018 18:40
der også synes at folk skal belemres med Solange
Har du hørt hende live? Utroligt kompetent og fyldt med god energi, uanset hvad du så mener om musikken.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#7 Indlæg af Pete Rock » 23 dec 2018 10:39

Hr. Oberheim skrev:
23 dec 2018 10:17
Er det noget i teksten der er uklart?
Ja, meget. Det er så fint.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
00Void

#8 Indlæg af 00Void » 23 dec 2018 10:40

The Cult og sådan noget
fire hang out with me

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#9 Indlæg af Hr. Oberheim » 23 dec 2018 10:49

Altså, er det uklart, eller upopulært, det jeg har skrevet? Skal lige have problemet helt defineret før det giver mening at svare..

Nå, men men der er da godt at høre at Solange er sådan en rigtig rørig og rask pige.

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#10 Indlæg af Hr. Oberheim » 23 dec 2018 10:50

00Void skrev:
23 dec 2018 10:40
The Cult og sådan noget
Ja, det vil jeg væstenlig hellere høre end hipster-mannequinerne Interpol.

Besvar