Heartland Festival 2019

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

Re: Heartland Festival 2019

#111 Indlæg af Langley » 05 jun 2019 10:58

Hr. Oberheim skrev:
05 jun 2019 10:53
Langley skrev:
05 jun 2019 10:31
Når jeg siger "jyder" mener jeg også fynboer hvis det skal komme an på det. Det var casene du fik her. Jeg var ret systematisk og vil tro jeg chattede 70-100 forskellige mennesker op og udfrittede dem om hvor de var fra og hvad de lavede. Det er nok til en nogenlunde meningsmålinger og billedet er at 75% var fra provinsen. De fleste jeg talte med fra Kbh var der for at arbejde.
Jeg kender to fra København som kom igen for 4. år i træk, et par 'jyder' (hvoraf den ene stammer fra København, den anden fra Fyn), og så en stak fynboer.

Og nej, Fyn er ikke 'det samme' som Jylland, fjols.

Men hvad er egentlig dit 'system' Langley, hvem er de rigtige mennesker i din verden, hvem er de som har fortjent at trække den samme luft som dig?
Jeg vil gerne bede om at den her profil bannet hvis han ikke kan holde den gode tone?
Senest rettet af Langley 05 jun 2019 11:01, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#112 Indlæg af Jallan » 05 jun 2019 10:59

Hr. Oberheim skrev:
05 jun 2019 10:54
Jallan skrev:
05 jun 2019 10:47
Klart, så er man jo så godt som tvunget til at tage på Heartland.
Folk må simpelthen ikke hygge sig sammen med venner, hvis musikken ikke er certificeret, eller hvad? Kom nu videre folkens..
Shit en stråmand. Tilbage i UFO-tråden eller kom i det mindste tilbage og genlæs tråden, når du har røget en bønne med din nabo.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

#113 Indlæg af Hr. Oberheim » 05 jun 2019 11:03

Hold nu op en børnehave mand, jøsses..

Brugeravatar
Preapokalypsebawler

#114 Indlæg af Preapokalypsebawler » 05 jun 2019 11:12

Langley skrev:
Når jeg siger "jyder" mener jeg også fynboer hvis det skal komme an på det. Det var casene du fik her. Jeg var ret systematisk og vil tro jeg chattede 70-100 forskellige mennesker op og udfrittede dem om hvor de var fra og hvad de lavede. Det er nok til en nogenlunde meningsmålinger og billedet er at 75% var fra provinsen. De fleste jeg talte med fra Kbh var der for at arbejde.
Fair enough. Jeg havde fået et andet indtryk. Jeg tror jeg er blevet for gammel til at anlægge den helt skarpe kritiske vinkel på en festival som Heartland. Jeg hyggede mig. Mere end jeg nogensinde har gjort til Northside eller Roskilde (#fødtsom30årig)

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#115 Indlæg af yossarian » 05 jun 2019 11:24

Preapokalypsebawler skrev:
05 jun 2019 11:12
Fair enough. Jeg havde fået et andet indtryk. Jeg tror jeg er blevet for gammel til at anlægge den helt skarpe kritiske vinkel på en festival som Heartland. Jeg hyggede mig. Mere end jeg nogensinde har gjort til Northside eller Roskilde (#fødtsom30årig)
Jeg hyggede mig også, det var fedt at de andre i køen bag mig snakkede om deres bekendte som havde kneppet barnepigen mens hans kæreste var gravid i stedet for efterskolen, og det er fedt at man kan købe en flaske afkølet hvidvin og tage den med ned på forreste række og sætte den på publikumsbarrieren men... Jeg savnede virkelig også udfordringer og overraskelser, det fede ved roskilde er jo altså også at man kan slentre ind i et telt en eftermiddag og opleve en vinkel på musik som man overhovedet aldrig har overvejet før, og at de trods alt forsøger at finde hovednavne med en vis relevans og aktualitet. Primal Scream spillede ingen sange fra 10'erne.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

#116 Indlæg af Hr. Oberheim » 05 jun 2019 11:56

Jallan skrev:
05 jun 2019 10:59
..

Shit en stråmand. Tilbage i UFO-tråden eller kom i det mindste tilbage og genlæs tråden, når du har røget en bønne med din nabo.
Jallan, stråmanden var jo, at man umuligt kunne tage på Heartland primært for at hygge sig. Det fortalte jeg dig så, at det kan man godt. Men der var ikke godtaget som muligt svar..

Kan du egentlig godt selv se hvor smålig du er, og hvor lavt du sigter, når du river sådan noget af, som ovenstående? Det er få ting mere lave end at angribe folk for at bringe noget spændende/sjovt på banen, og så mobbe dem for det. Altså at gøre grin med folk fordi de har risikeret en holdning, eller fortalt noget hvor de blotter sig. Det er virkelig småligt.

Brugeravatar
Jallan

#117 Indlæg af Jallan » 05 jun 2019 12:34

Kære Oberheim

Jeg håber du forstår det er skrevet med et særdeles stort glimt i øjet. Jeg synes det var decideret herligt, at du røg en bønne med din nabo og vendte tilbage med kærlighed efterfølgende. Jeg ved godt, at du er lidt ældre end den gennemsnitlige burger her, men du skal ikke tage ting skrevet her på nettet så tungt/personligt. Det er dig der opsætter en stråmand. Jeg skrev at Heartland har et uambitiøst lorteprogram, og det har de. Jeg har aldrig skrevet at folk ikke kunne hygge sig på festivalen, jeg ikke engang motivforsket i, hvorfor folk tager derhen. Andre kommenterede på at de rammer deres segment spot on, og det er jeg da 100% enig i. Hvorfor tror du det er så stor en kommerciel success? Fordi folk kommer for at hygge sig, men er totalt ligeglade med indholdet? Indholdet er jo i dette tilfælde også rammerne. Og med indholdet er det både talks, musik, kongekrabber og kulturel kapital. Jeg kan virkelig ikke begribe, hvordan du kan tage det personligt. Du har nogle venner der har været der og har hygget sig, det er da fint. De er jo ikke dårlige mennesker af den grund. Det er der ingen der siger. Det er en eller anden vild spiral du ruller ud af, fordi du føler dig personligt ramt. Men jeg nægter altså, at have en præmis for nogen tråd på svingninger, hvor det mest legitime emne ikke er musikken. Hvis du gerne vil diskutere atmosfæren og hyggen, så er jeg sikker på der er så rigeligt med facebook-grupper, hvor man går mere op i det. Men svingninger er nu engang et musikfora, og musikprogrammet på Heartland er uddateret, uambitiøs, ligegyldig, uinteressant, ufarlig, ren, mother.fucking lort.

Jeg håber du kommer til sommerfesten, så vil du opleve at alle svingere er helt almindelige, søde mennesker der intet ondt mener hverken dig eller dine venner. Vi elsker at hygge :drinkingcheers:

Kh
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#118 Indlæg af Langley » 05 jun 2019 12:58

Preapokalypsebawler skrev:
05 jun 2019 11:12
Langley skrev:
Jamen misforstå mig ikke: Jeg kan godt lide det publikum. Der ikke så mange ungdomsvin og de her er nemme at tale med og de går ret meget op i alt det uden om musikken. Ja hvis jeg blev skilt - gud forbyde det - så ville jeg sgu da tage på Heartland og finde mig en ny kone. Hun ville nok hedde Signe, hun er fraskilt med to børn midt i 30erne, børnene kan godt lidt friluftsliv, men her i weeekenden bliver de passet hos hendes mor fordi hun skal have sjovt med veninderne efter skilsmissen. Hun arbejder nok ved regionen med noget udviklingsprojekt af en art, hun har hestehale, cottencoat og en lang videregående, som hun har været ret ambitiøs omkring, hun har en lidt kedelig smag i litteratur men en ok smag i ferier og mad, hun har aldrig prøvet stoffer men hun er god til at drikke sig fuld og i halvmørke stadigvæk køn, så vi køber os et hus på Djurs og slår pjalterne sammen.

Min ENESTE ting ved den festival er der bare skulle være 3-4 seriøst for vilde navne og lidt flere musikoverraskelser som Rossen er så god til, så ville det være min perfekte weekend ude.

Brugeravatar
Ungfugl
Geografisk sted: Sdr. Bjert

#119 Indlæg af Ungfugl » 05 jun 2019 13:11

LANGLEY!! <3

Brugeravatar
Jallan

#120 Indlæg af Jallan » 05 jun 2019 13:22

Haha, perfekt indlæg.