Heartland Festival 2019

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Svingdoeren
Geografisk sted: Landevejen

Re: Heartland Festival 2019

#31 Indlæg af Svingdoeren » 26 dec 2018 19:29

Hr. Oberheim skrev:
24 dec 2018 00:18
kulsoen skrev:
23 dec 2018 21:42
Jeg forstår ikke hvad “feminiseret” betyder her? Er det et synonym for lamt? Eller skal det forstås i modsætning til råt aka maskulint?
Roskildes (kvindelige) booker anno nu om dage drømmer om at få Beyonce.
Det er forkert, når du hentyder til, at det kun skulle være de kvindelige bookere som drømmer om det. Nogle af de mandelige bookere på Roskilde har tidligere udtrykt interesse for at booke Beyonce: https://www.dr.dk/nyheder/kultur/musik/ ... ft-beyonce

Brugeravatar
Hr. Oberheim
Geografisk sted: Rygerstuen

#32 Indlæg af Hr. Oberheim » 27 dec 2018 15:26

Oi, så kæmpes der hårdt for at bevise at RF etc sandelig ikke er blevet mere poppede. Men det I nævner kan ikke måle sig med hvad der leveres pr. selvfølgelighed nu om dage. Det der kendetegner de navne I nævner er typisk at de havde potentiale men endte på pop-siden, derfor blev de ikke gengangere (omend jeg mener det er noget af en tilsvining af den yderst elegante og følsomme sangerinde Sinead O'Connor at sammenligne hende med den hyper-kommercielle og enerverende Beyonce, Beyonce som 'synger' med samme udtryk som en rundsav). Da Sheryl Crow kom frem blev hun set som gymnasiehippie, men det blev selvfølgelig til noget andet. Rimelig sjovt at Feargal Sharkey var med, men under alle omstændigheder kan det slet ikke måle sig med den kommercielle symbolik der er indeholdt i at booke Beyonce, eller Dua Lipa.

Sidste år gav Soundvenue i øvrigt Dua Lipa 3½ stjerne på Roskilde, omtalte det som et fedt popshow, men det giver selvfølgelig god mening, Soundvenue følger RF fint, Soundvenue som "spænder .. fra den vibrerende musikundergrund til tunge navne som .. Beyoncé .. til de storbydanskere, som sætter dagsordenen, hungrer efter morgendagens soundtrack og definerer den gode stil. På Soundvenue.com tipper vi time for time læserne om de bedste tøjkøb".

Når jeg læser det interview på DR, så er det store spørgsmål hele tiden, hvorfor at RFs 'metal-booker' vil have Beyonce. Han vil bare ha' hende, siger han. Svaret kommer så, at man gerne vil have flere stærke kvinder - surprise, RFs bookere føler sig kaldet til at deltage i amerikansk identitetspolitik. Han erkender i samme ombæring at mht genrer som Hip-Hop/Heavy (og jeg medtager den toxiske rock-genre for ham, en genre han tilsyneladende intet forhold har til), er det fagligt meningsløst at ville kønsnormere. Men, super-kommerciel pop fra baptisten Beyonce er cool fordi "Det er vigtigere, at vi finder nogle kvinder, der har noget på hjerte, og de kan blive brugt som rollemodeller").

Så en tættere normering og stærkere identititspolitisk profil opnåes ved at gøre bookingerne mere pop-orienterede, dermed kan de inddrage flere kvinder, dem der 'har noget at sige', herunder, iflg RF, Beyonce.

Endnu mere tydeligt er det dog i Primaveras tilfælde.

Lige fra hestens mund, tak for citatet.

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#33 Indlæg af Hr. Oberheim » 27 dec 2018 15:57

Kickeren er så, at den gruppe jeg tager afsted med består af en kønsmæssig 50/50 split. Ingen af kvinderne i lejren gider at høre på Beyonce, eller Dua Lipa. Der er tale om kvinder som ikke gider høre radio-pop, ligesom de heller ikke læser hverken Vi Unge eller Min Hest længere, og jeg er sikker på de ikke sidder på Instagram hele dagen. De var ellevilde forrige år pga Eddie Vedder, men de fleste var dog noget skuffede over resultatet, Vedder har ikke solo-formatet som en Young eller en Cat Power.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#34 Indlæg af Pete Rock » 27 dec 2018 16:57

Så du siger at mange af dine bedste venner er kvinder?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Holberg19
Geografisk sted: DK-alt skal prøves
Kontakt:

#35 Indlæg af Holberg19 » 27 dec 2018 17:09

Stærk trolling Oberheim. Much persistent.
Mikael siger:
du har ret. holberg er en anstrengende profil.
erik siger:
jeg ved ikke helt hvad han laver på svingninger. han interesserer sig vist ikke for musik, og det virker ikke som om der er nogen der kan lide ham.
www.nting.blogspot.com

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#36 Indlæg af Hr. Oberheim » 28 dec 2018 09:54

Pete Rock skrev:
27 dec 2018 16:57
Så du siger at mange af dine bedste venner er kvinder?
Så du siger at, nårh, så du siger at, at...

Ehh?

Brugeravatar
Hr. Oberheim

#37 Indlæg af Hr. Oberheim » 28 dec 2018 09:56

Holberg19 skrev:
27 dec 2018 17:09
Stærk trolling Oberheim. Much persistent.
Giver bare mit besyv med.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#38 Indlæg af Jallan » 28 dec 2018 11:54

Hr. Oberheim er enten den bedste sockpuppet eller den bedste profil i langley tid. Super arbejde.
Med intens hilsen

Jallan

Brugeravatar
Langley
Geografisk sted: Kallipolis

#39 Indlæg af Langley » 28 dec 2018 19:59

Han er vild ja. LIdt magen til Denner bare aggressivt fremadskuende og hårdt skrivende fremfor tåget nostalgisk fabulernede

Sort pop fandtes iøvrigt ikke slet ikke i 80erne og var slet ikke nået til europa i den målestok, som sort pop har i dag, så uanet ville det have været svært at booke. Men der var masser af søvlbryllupspop som alle mulige båtnakker også den gang beklagede sig over. Udover Fergal Sharkey og at Danseorkesteret væltede grøn kan nævnes at Bjørn Afzelius på Orange samme år. Så var der sølvbryllups pop a go go. Kort efter så jeg Poul Simon med "you can call me all" turen på Orange hvilket var både poppet og kommercielt men supergodt Der var endda flere sorte mennesker på scenen!

At tale om hvad der kommercielt og hvad der ikke kommercielt er jo bare fjollet når 'rock' bands som Guns and Roses åbenlyst kun spiller på rossen hyren og iøvirgt er et superkommercielt band mens et popband som Saint Etienne har spillet masser af glimrende koncerter rundt omkring på festivalen selvom det bare et 'pop' band

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#40 Indlæg af yossarian » 29 dec 2018 00:16

Jæs, jeg så Saint Etienne, da det blev muligt at komme væk fra Pearl Jam. Det var konge
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Besvar