Fanø Free Folk Festival 26.-28. juli 2019

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Morten
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

Fanø Free Folk Festival 26.-28. juli 2019

#1 Indlæg af Morten » 24 jul 2019 14:59

https://www.facebook.com/fanofreefolk/
http://fanofreefolk.dk/

Jeg kører fra Rødovre til Fanø på fredag og har god plads i bilen, hvis der er nogen som vil med.
Simplify

Brugeravatar
Sille...sille...

Re: Fanø Free Folk Festival 26.-28. juli 2019

#2 Indlæg af Sille...sille... » 25 jul 2019 14:01

Eini skrev på Facebook efter et lift!
whose fool are you?

infinity

#3 Indlæg af infinity » 25 jul 2019 14:26

Har skrevet til hende på facebook der er lift her - hvis jeg ikke kommer afsted i dag vil jeg også gerne have et lift med i morgen -og giver gerne benzin/bropenge - og kolde ualkoholiske drikke til chaufføren - og alkohol på Fanø til eventuelle medpassagerer :)

Brugeravatar
eini

#4 Indlæg af eini » 25 jul 2019 18:42

Vi ses 8)
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
Morten
Geografisk sted: Hovedstadsområdet

#5 Indlæg af Morten » 29 jul 2019 19:16

For Fanø hvor var det nogle dejlige dage - tak for det :worship:
Optog lidt af nogle koncerter:
https://www.youtube.com/watch?v=rLESzRc ... 7HY7cWSsvr
Simplify

Brugeravatar
eini

#6 Indlæg af eini » 30 jul 2019 15:17

Det var fuldstændig forrygende. Jeg har det lidt som om at Burd Ellen har ændret mit liv.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
eini

#7 Indlæg af eini » 30 jul 2019 15:30

Det slår mig i øvrigt hvor utrolig god mening det giver, at det er i folkemusikken man finder de sejeste kvinder. Og hold da kæft, hvor var der mange af dem i år. Og det gør altså et eller andet ved selvtilliden. Jeg havde samme oplevelse sidst jeg var på Fanø: at jeg føler mig set og spejlet som kvinde på en måde der giver mig mere lyst til at være kvinde. Hvor det ikke føles som et fængsel, men som en styrke.

Debbie Armour fra Burd Ellen er i øvrigt også doula. Gav babytips til de andre festivalgængere. Hvor sej kan man være.

Nå. Det var langt fra min mening at afspore tråden med kønssnak som det første, for det er en langt mere kosmisk følelse der fylder på den festival, en følelse af komplet samhørighed med universet og menneskeheden. I takt med at den følelse drives ud af mange andre steder, føles Fanø nærmest livsvigtigt.

For første gang syntes jeg faktisk at alt var godt. Men højdepunkterne var Burd Ellen, Pefkin og Bas Jan. Og den joint som en venlig sjæl delte med mig lige inden Praed. NØJ. Skriver mere om musikken når jeg har afleveret min tredjesidste Politiken-anmeldelse. At være å festivalen bekræftede mig også i hvor ubetvivleligt rigtig en beslutning det er at have sagt op på den avis. Ikke kun fordi så mange ønskede mig tillykke med beslutningen, men fordi jeg å den festival kunne mærke hvordan det er at kunne lide sit liv.

Arrangørerne er mine helte. Glæder mig til 2020.

Brugeravatar
eini

#8 Indlæg af eini » 30 jul 2019 15:36

Konge-videoer i øvrigt! Tak for dem.

Besvar