Roskilde Festival 2021 (50-års jubilæum)

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

Re: Roskilde Festival 2021 (50-års jubilæum)

#371 Indlæg af yossarian » 03 jul 2020 09:46

Kong Louie skrev:
03 jul 2020 08:33
Kom det egentlig nogen sinde frem, om ofrene havde været påvirket af det ene eller det andet? Jeg kan forstå, på nogle af de ting man læser rundt omkring de her dage, at der havde været en ret aggressiv tendens, der hvor det senere fandt sted. Folk der bed hinanden og sådan noget.
Jeg har ikke set noget, så det tror jeg ikke. Jeg tror den væsentligste faktor til ulykken var crowdsurfing, hvis nogen falder/bliver mast ned med en 18-årig svenskter på 85 kilo oven på sig, så er det svært for dem begge at komme op igen, og med det pres der er foran scenen, så vil der være en stor risiko for at nogen falder oven på dem. Frank Black har lavet en sang der hedder "Mosh, Don't Pass the Guy" og det er er altså et sundt råd.

Det mest sindssyge jeg har været til på Roskilde var Marilyn Manson i '99, på Grøn. Ministry spillede tidligt om aftenen og der var ikke særlig fyldt, så jeg blev stående på 3. række efter koncerten og da MM så gik på, kom der et rush ind i teltet så os forrest blev komplet mast. Det er ret angstprovokerende ikke at kunne nå jorden når man er så klemt at man ikke kan røre armene.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Kong Louie

#372 Indlæg af Kong Louie » 03 jul 2020 09:56

yossarian skrev:
03 jul 2020 09:46
Kong Louie skrev:
03 jul 2020 08:33
Kom det egentlig nogen sinde frem, om ofrene havde været påvirket af det ene eller det andet? Jeg kan forstå, på nogle af de ting man læser rundt omkring de her dage, at der havde været en ret aggressiv tendens, der hvor det senere fandt sted. Folk der bed hinanden og sådan noget.
Jeg har ikke set noget, så det tror jeg ikke. Jeg tror den væsentligste faktor til ulykken var crowdsurfing, hvis nogen falder/bliver mast ned med en 18-årig svenskter på 85 kilo oven på sig, så er det svært for dem begge at komme op igen, og med det pres der er foran scenen, så vil der være en stor risiko for at nogen falder oven på dem. Frank Black har lavet en sang der hedder "Mosh, Don't Pass the Guy" og det er er altså et sundt råd.

Det mest sindssyge jeg har været til på Roskilde var Marilyn Manson i '99, på Grøn. Ministry spillede tidligt om aftenen og der var ikke særlig fyldt, så jeg blev stående på 3. række efter koncerten og da MM så gik på, kom der et rush ind i teltet så os forrest blev komplet mast. Det er ret angstprovokerende ikke at kunne nå jorden når man er så klemt at man ikke kan røre armene.
Det tror jeg faktisk, du har ret i. Det var også virkelig et grungefænomen, det der crowdsurfing. Jeg kan huske til nogle af de der 90er koncerter, at der tit stod nogle store fyre lige uden for mængden. Og det var så dem, der tyrede folk op. De satte en ære i det. Det var deres rolle og tjans. Bizart fænomen egentlig.

Det er sært med de der mega-mase koncerter, for det er også i mange tilfælde en fed oplevelse. Angsten, suget, at blive opslugt. Jeg kan huske til Bad Religion på Grøn i 96. Jeg sejlede rundt i menneskehavet; ikke crowdsurfing, det har jeg aldrig turdet, bare sådan skulder-ved-skulder sejlads. Pludselig sejler jeg forbi min kammerat, der ligesom mig bare gynger og vugger for vinden og bølgerne. Vi hilser og smiler og råber fed koncert og sejler videre, hver vores vej. Altså det var fedt, fedt at blive mast, fedt at miste kontrollen.
Senest rettet af Kong Louie 03 jul 2020 10:45, rettet i alt 2 gange.
Now I'm the king of the swingers

Brugeravatar
yossarian
Spotify: 113344089
Geografisk sted: fuckin' dobbelt-A
Kontakt:

#373 Indlæg af yossarian » 03 jul 2020 10:22

Nu skal det jo ikke nødvendigvis til at handle om #krænk, men jeg har tænkt over, at ét af de steder hvor #privilege virkelig manifesterer sig, er, hvor lang snor til at være et hensynsløst røvhul man får når man er en white dude. Jeg crowdsurfede til PUJ om søndagen på roskilde '00 og i dag virker det jo ikke bare helt skørt, det må også have været voldsomt angstprovokerende for de vagter, der har vidst at deres kollegaer lige har set magtesløse til ved en ulykke som dræbte ni samme sted. Men indstillingen "det lader jeg da ikke lige ødelægge min festival" var helt OK dér, der var i hvert fald ikke nogen der sagde prøv lige at tage dig sammen & hensyn.
foxtrot skrev:En internetperson, der ikke kan se hvornår man er sarkastisk, er jo bare et fjols man endnu ikke har mødt.

Brugeravatar
Kong Louie

#374 Indlæg af Kong Louie » 03 jul 2020 10:54

Jeg synes ikke, du har gjort noget forkert. Det nytter i hvert fald ikke, at dunke sig selv i hovedet med det i dag. Selvom det er vildt at se, dem, der bliver interviewet om PJ-koncerten, hvor dårlig samvittighed de har og har haft. Det er skræmmende at tænke på. En festival er jo netop også designet til, at man som ung skal kunne smide hæmningerne og opføre sig afstumpet indenfor tilladte rammer. Og det er selvfølgelig svært at finde balancen. Det er farligt, der er store risici.

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

#375 Indlæg af PeterEllermann » 03 jul 2020 10:56

Da der først kom gang i det organiserede pitlordsystem, skal jeg ellers love for, at det gik op og ned med, hvilke privilegier, man som overrislet hvid dumling kunne tillade sig at tro, man havde beholdt.
#Vidnesbyrd:
Jeg befandt mig (selvfølgelig) forrest i pitten til en Slayerkoncert på Roskilde engang i starten af 00-erne, spillet midt i #sommervarmen og v højlys dag.
Jeg husker det var varmish, men ikke brændende, lyst og (lidt for) rart, og at der nok ikke kun var én enkelt række af tilskuere, men at folk på ingen måde stod klemt, hvad også var meningen med de pits.
Da K.F.K. først får sat godt #Ild i hegnet, begynder min trancetilstand, som så mange gange før.
Luftguitaren findes frem, håret rystes, jeg begynder at svinge med arme og ben, #IldIldIld, det hele spillede, War Support, Sport The War. Jeg står lidt og ryster med #HvadGudGavMig.
LIGE INDTIL!
At en langhåret, langlemmet og kønsforrædderisk type, prikker mig på skulderen og med bestemt men kærlig mine lader mig vide - "Vi skal ikke have noget vold, eller nogle ulykker her".

I mit lange liv har jeg prøvet en del - at blive tysset på under en Slayerkoncert foran Orange Scene er altså også en af dem...
"Nachos Else Matters"

Brugeravatar
Kong Louie

#376 Indlæg af Kong Louie » 03 jul 2020 10:59

PeterEllermann skrev:
03 jul 2020 10:56
K.F.K.
Kerry Fucking King?

Brugeravatar
PeterEllermann

#377 Indlæg af PeterEllermann » 03 jul 2020 11:00

Kong Louie skrev:
03 jul 2020 10:59
PeterEllermann skrev:
03 jul 2020 10:56
K.F.K.
Kerry Fucking King?
Selvfølgelig.
Efter at han selv navngav sig sådan.
8)
"Nachos Else Matters"

Brugeravatar
Kong Louie

#378 Indlæg af Kong Louie » 03 jul 2020 11:03

ildildild!

Det har jeg også prøvet - "undskyld, men du er altså lidt for vild, kammerat" - nådada

Brugeravatar
PeterEllermann

#379 Indlæg af PeterEllermann » 03 jul 2020 11:06

Kong Louie skrev:
03 jul 2020 11:03
ildildild!

Det har jeg også prøvet - "undskyld, men du er altså lidt for vild, kammerat" - nådada
Igen og igen presses danskeren.
"Nachos Else Matters"

Brugeravatar
PeterEllermann

#380 Indlæg af PeterEllermann » 03 jul 2020 11:09

Men KFK har åbenbart lukket sin Homepage igen.
Jeg kan huske, at han åbnede Kerry Fucking King Industries og begyndte at sælge hjemmelavede sømarmbånd, med nogle ordentlige 7-tommers.
Gad vide, hvordan det gik med at få solgt dem...
"Nachos Else Matters"

Besvar