Metal Magic Festival 2020

besked
Forfatter
Brugeravatar
Kongen af Danmark
Kontakt:

Re: Metal Magic Festival 2020

#11 Indlæg af Kongen af Danmark » 08 jan 2020 09:01

I er sgu så dejlige allesammen. Det er næsten ikke til at bære at der er SÅ lang tid til...
makrel skrev:
07 jan 2020 10:53
Overvejer en dagsbillet pga. Macabre. Håber de spiller hele Dahmer-pladen plus classics. Missede dem den sommer de spillede i Esbjerg (var det ikke sådan noget i den stil? For 4-5 år siden.) Og at det er samme dag som Denial of God. Synes ikke rigtig der er så meget der trækker i år som sidste år. Men hold kæft, jeg elsker MMF alligevel.
Det er godt nok ved at være en 15-17 år siden jeg hørte Macabre live, men det var marenmuleme fedt. Virkelig en glædelig overraskelse at de har booket dem.
Håber bestemt også på Dahmer-pladen, men mon ikke det er et longshot?
Fisker Thomas skrev:
19 mar 2019 18:51
Var engang til Volbeat-koncert i Forum.

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#12 Indlæg af makrel » 08 jan 2020 09:08

Kongen af Danmark skrev:
08 jan 2020 09:01
I er sgu så dejlige allesammen. Det er næsten ikke til at bære at der er SÅ lang tid til...
makrel skrev:
07 jan 2020 10:53
Overvejer en dagsbillet pga. Macabre. Håber de spiller hele Dahmer-pladen plus classics. Missede dem den sommer de spillede i Esbjerg (var det ikke sådan noget i den stil? For 4-5 år siden.) Og at det er samme dag som Denial of God. Synes ikke rigtig der er så meget der trækker i år som sidste år. Men hold kæft, jeg elsker MMF alligevel.
Det er godt nok ved at være en 15-17 år siden jeg hørte Macabre live, men det var marenmuleme fedt. Virkelig en glædelig overraskelse at de har booket dem.
Håber bestemt også på Dahmer-pladen, men mon ikke det er et longshot?
Lige over <3

Øhm, jo. "Temaet" er jo 35 års jubilæum, så går da ud fra at det bliver en hitparade i stedet, men der er jo fandeme også mindst 5 gode numre på hver plade de har lavet. Det er fandeme et fedt band! Jeg hiver bare oftest Dahmer frem og loller og loller over teksterne og rimene. Det er fremragende!
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Kontakt:

#13 Indlæg af Kongen af Danmark » 08 jan 2020 09:37

Ja, de er nogle af de eneste der sådan rigtigt får blandet "børnesangs"-rim og melodier med metal på en måde hvor det faktisk bliver godt (og let foruroligende) og ikke bare kikset.
Jeg må tilstå at jeg ikke har fulgt de sidste par plader, men jeg synes også generelt niveauet har været ret højt, omend måske også med tendens til at svinge lidt i løbet af den enkelte plade.

Havde faktisk ikke luret at der var 35 års jubilæum på tapetet, men så vil jeg da #krydsefingre
Fisker Thomas skrev:

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Kontakt:

#14 Indlæg af Kongen af Danmark » 08 jan 2020 09:43

simonvt skrev:
07 jan 2020 10:43
Slough Feg kender jeg ikke så godt, men det lyder rocking. Macabre kender jeg sket ikke, er det noget ved.
Jeg kan vildt godt lide Slough Feg, nok særligt "Down Among the Deadmen", som jeg ikke ved om er generelt anerkendt som Albummet™, men som i hvert fald er den, jeg personligt har hørt mest.

Macabre har jeg hørt ret massivt for en del år siden (de var nok én af mine mange gateways til annihilation/ting der lyder mere ekstremt end standard 90er død). Jeg synes det er virkelig godt og hvis man er på spotten er der kun ét album, "Sinister Slaughter", som man til gengæld roligt kan høre. Hovedværket er nok "Dahmer", men "Sinister Slaughter" har jeg nok hørt ligeså meget og antager at den også leverer nogle hits til livesettet.
Fisker Thomas skrev:

Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

#15 Indlæg af makrel » 08 jan 2020 09:53

Det er da godt nok en skandale at Spotten har pillet Dahmer ned. Jeg hørte den sidst da 00'er-listen blev lavet, og et par gange efter. Skandale!

Jeg giver dig helt ret i, at de er næsten de eneste der laver børnesangsrim/sange på en lol måde. "Scrub a dub dub" er et KLASSEeksempel:
Scrub A Dub Dub Three Men In A Tub
Jeffrey Dahmer Took Showers
With Dead Men In His Tub
He Was Too Tired To Cut Them Up
So He Put Them In Cold Water
With Disinfectant

First There Was One And
Then There Was Two
Dead Men In His Tub And Then
The Stench Grew
He Was Too Exhausted To Cut Them Up
So He Stored Them In His Bathtub

With Dead Men In His Tub
So He Stored Them In His Bathtub

With Dead Men In His Tub
So He Put Them In Cold Water
With Disinfectant
Det fede ved Macabre er at det er en slags tidlig totalmetal. Der er death, thrash, grind over det i ét stort virvar. Og en anden sej ting er at de ikke har skiftet besætning siden '85, hvor de startede!
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Kongen af Danmark
Kontakt:

#16 Indlæg af Kongen af Danmark » 09 jan 2020 18:04

I dag er der kun et halvt år til det går løs!
Fisker Thomas skrev:

Besvar