Sejeste guitarsolo!!

Leif Erektion

Sejeste guitarsolo!!

#1 Post by Leif Erektion » 09.10.2004 13:34:10

Ja. Sådan må det være. Der mangler nogle, strengt subjektive, meninger om noget der vedrører musik. Ikke bare musik, men individuel ego-onani på en strømførende spade.
Og jeg lægger for med en top 3!
1. Jimmy Page: Since I've been loving you
2.Bernard Butler: We are the pigs
3. David Gilmour: Comfortably Numb

Bring it oooooon.

Edith. Fedt. Er så bagstiv at jeg plasker emnet ned i en forkert tråd. Jaja.

bourdon

#2 Post by bourdon » 09.10.2004 14:03:29

Der er kun 1 solo.
Steve Lukather, Slash, Jeff Beck og Joe Satrianis kombi-solo på Spinal Tap: Break Like The Wind
] bourdon [

It ain't an honor to be on TV and it ain't a duty either
the only good thing about TV is shows like 'leave it to Beaver'
-grandpa Greene

ekkovoid

#3 Post by ekkovoid » 09.10.2004 14:24:23

elvis costello - i want you

anmad02

#4 Post by anmad02 » 09.10.2004 14:29:39

bob hund - rock´n´roll tar död på mig (igen)

Søren
Spotify: 116195305

#5 Post by Søren » 09.10.2004 14:33:21

Jeg er totalt ligeglad. Jeg sværger altid til rytmeguitar, for soloer er bare spild af tid mellem vers og omkvæd. Og kun for blærerøvsguitarister med læderbukser. Og Guns & Roses t-shirts. Føj.

Men OK, af soli (eller er det soloer?) kan nævnes "Catch The Sun" med Doves fordi det passer så godt med resten af sangen. Der er også "Listen The Snow is Falling" med Galaxie 500. G500 er i det hele taget verdens bedste band, når det gælder soli. End of discussion!

verboten

#6 Post by verboten » 09.10.2004 14:38:30

Søren wrote:Jeg er totalt ligeglad. Jeg sværger altid til rytmeguitar, for soloer er bare spild af tid mellem vers og omkvæd. Og kun for blærerøvsguitarister med læderbukser. Og Guns & Roses t-shirts. Føj.
har du ikke skrevet det indlæg før?

jeg bider ikke så meget mærke i guitarsoloer mere...kan ikke lige komme i tanke om nogen
nu mener jeg forretning!

fatcap

Re: Sejeste guitarsolo!!

#7 Post by fatcap » 09.10.2004 14:46:14

Leif Erektion wrote:1. Jimmy Page: Since I've been loving you
Fine nok men også lidt halvkedelige....

Nej generelt er jeg heller ikke til guitarsoloer, da der ofte er total mangel på sjæl i det der bliver spillet. Neil Young har lavet nogle fantastiske på Everybody Knows this is nowhere og på enkelte sange op gennem 70'erne.....

Men favoritten må uden sammenligning være Richard Thompson, der efter min mening er den mest interessante guitarist, og han er altid interessant at lytte til. Følgende numre beviser meget godt hans værd som guitarist:

The Way that it shows (fra Mirror Blue)
Hard On me (fra Mock Tudor)
Jealous Words (fra The Old Kit Bag)

Kunne nævne mange andre, men tror ikke der er så mange der lytter til manden alligevel herinde.

Der er da også andre interessante guitarister. Tom Verlaine er en fantastisk guitarist, men han er tydeligt meget inspireret af Thompson.... Det samme er Chuck Prophet (ex. green on red), der på sin debut Brother Aldo, spiller en fantastisk solo i nummeret Scarecrow, som alle burde høre....

Leif Erektion

#8 Post by Leif Erektion » 09.10.2004 15:09:30

fatcap wrote:
Leif Erektion wrote:1. Jimmy Page: Since I've been loving you
Fine nok men også lidt halvkedelige....

Nej generelt er jeg heller ikke til guitarsoloer, da der ofte er total mangel på sjæl i det der bliver spillet. Neil Young har lavet nogle fantastiske på Everybody Knows this is nowhere og på enkelte sange op gennem 70'erne.....

Men favoritten må uden sammenligning være Richard Thompson, der efter min mening er den mest interessante guitarist, og han er altid interessant at lytte til. Følgende numre beviser meget godt hans værd som guitarist:

The Way that it shows (fra Mirror Blue)
Hard On me (fra Mock Tudor)
Jealous Words (fra The Old Kit Bag)

Kunne nævne mange andre, men tror ikke der er så mange der lytter til manden alligevel herinde.

Der er da også andre interessante guitarister. Tom Verlaine er en fantastisk guitarist, men han er tydeligt meget inspireret af Thompson.... Det samme er Chuck Prophet (ex. green on red), der på sin debut Brother Aldo, spiller en fantastisk solo i nummeret Scarecrow, som alle burde høre....
Lidt kedelige. Tjo. Valgte bare 3, hvor soloerne vokser uafhængigt af nummeret og ikke bare drøner derudaf som bare helvede. Følelse er nøgleordet. Neil Young, der har vi jo Cowgirl in the Sand. Fremragende. Intet mindre. Og Cinnamon Girl er verdens sjoveste solo.
Men hvis jeg skal vælge en af 80'er heltene, så må det være Slash på November Rain. Jeg vil sgu også have en bjergtop at spille på.

Jodok

#9 Post by Jodok » 09.10.2004 17:22:00

bourdon wrote:Der er kun 1 solo.
Steve Lukather, Slash, Jeff Beck og Joe Satrianis kombi-solo på Spinal Tap: Break Like The Wind
adadadadadadadadad. det er da røvballe gange 100? kan du også li yngwie eller hva?

Jodok

#10 Post by Jodok » 09.10.2004 17:24:05

Leif Erektion wrote:Ja. Sådan må det være. Der mangler nogle, strengt subjektive, meninger om noget der vedrører musik. Ikke bare musik, men individuel ego-onani på en strømførende spade.
Og jeg lægger for med en top 3!
1. Jimmy Page: Since I've been loving you

Bring it oooooon.

Edith. Fedt. Er så bagstiv at jeg plasker emnet ned i en forkert tråd. Jaja.
soloen på Pulse med david gilmour, videoversionen er bedste, er fuldstændig vanvittig. ikke fordi han er sindssygt hurtig. det er bare, den elegance og storhed som han er i stand til at lave, kan slå benene helt væk under mig.
ellers. så må det vil være soloen i sumemrbabe. 8)

Post Reply