Respekt fra alle Svingere?

Her placeres tråde, som vi har i sinde at gemme. Arkivet vil derfor blive opdateret løbende
Låst
besked
Forfatter
Brugeravatar
Utah
Spotify: 113177199

Respekt fra alle Svingere?

#1 Indlæg af Utah » 08 aug 2006 12:29

Jvf. Frank Black tråden, er der nogle, der mener, at der er visse kunstnere/bands, som alle Svingere respekterer. Det er sandsynligvis i høj grad Tordenskjolds soldater - My Bloody Valentine, Sonic Youth, Pixies, Radiohead, Townes Van Zandt osv. Vi lytter ikke nødvendigvis til lortet, og Radio synes det meste er ulideligt, men er der noget om snakken? Er der Artister, der i det hele taget- på et meta-kulturelt og objektivt plan - er fredede når alt kommer til alt? Og hvad er respekt i det hele taget?

Brugeravatar
Fabbe

#2 Indlæg af Fabbe » 08 aug 2006 12:36

Sonic Youth har altid kedet mig noget så grusomt. Måske er det bare mig der er tunghør, men jeg klarer mig fint. Noget siger mig, jeg nok går glip af noget når så mange er så begejstrede, alligevel siger noget mig også, at det jeg ikke går glip af nogen vital livsberigelse. Jeg slentrede ligegyldig bort fra Arena på Roskilde i '05 efter at ham der knejten havde kneppet sin guitar. Jeg foretrækker til enhver tid Bon Jovi fremfor Sonic Youth.

Brugeravatar
Utah
Spotify: 113177199

#3 Indlæg af Utah » 08 aug 2006 12:41

Att Perkins :arrow: R.E.M.? Not bloody likely

Brugeravatar
Jon A
Kontakt:

#4 Indlæg af Jon A » 08 aug 2006 12:46

Slayer.
Findes der nogen der ikke respekterer Slayer - osse selvom de ikke nødvendigvis hører deres musik?
kulsoen skrev:MÆND (læs: Jon A)
Briller af stål

Brugeravatar
Jodok
Geografisk sted: willemoesgade, bare kom fordi
Kontakt:

#5 Indlæg af Jodok » 08 aug 2006 12:49

jeg hader teknik metal så ja, nul respekt herfra.
Billede

Brugeravatar
Lekkim
Geografisk sted: next to a pink princess with my hair in a mess
Kontakt:

#6 Indlæg af Lekkim » 08 aug 2006 12:49

Af de fem kunstnere du nævner er der kun en af dem jeg kan tælle som værende decideret udenfor min pædagogiske fatteevne og dermed udenfor min beskedne dommer-hånd, men de resterende 4 er hverken hellige, fredede eller på anden måde helgenkårede i Casa del Lekkim, så på en måde har du allerede dit svar.

Jeg anerkender dem som dygtige bands og musikere alle til hobe, men ingen af dem har en udvalgt høj status på CD hyllen.

Edit: Du leder efter et navn, vi kan blive enige om - sorry. Det ved jeg s'gu ikke... Bonnie Prince Billy? Wire?
Senest rettet af Lekkim 08 aug 2006 12:52, rettet i alt 1 gang.
Billede

Brugeravatar
Perkins

#7 Indlæg af Perkins » 08 aug 2006 12:51

Fabbe skrev:Sonic Youth har altid kedet mig noget så grusomt. Måske er det bare mig der er tunghør, men jeg klarer mig fint. Noget siger mig, jeg nok går glip af noget når så mange er så begejstrede, alligevel siger noget mig også, at det jeg ikke går glip af nogen vital livsberigelse. Jeg slentrede ligegyldig bort fra Arena på Roskilde i '05 efter at ham der knejten havde kneppet sin guitar. Jeg foretrækker til enhver tid Bon Jovi fremfor Sonic Youth.
Det bliver bloodflower glad for at høre :D

Brugeravatar
Perkins

#8 Indlæg af Perkins » 08 aug 2006 12:56

Utah skrev:Att Perkins :arrow: R.E.M.? Not bloody likely
Så mozart da...

Man skal da være både døv, blind og retarderet for ikke at holde af og respektere Bob Dylan.
Respekt! -Så kunne man vel passende inddrage debatten om sub/obj-vurdering af musik. Hvor ofte står man ikke uforstående overfor en anerkendt kunstner, der skråler ny lyd og svær poesi?...Hvis en Frick f.eks. ser magi ved et habengut orkester fra det nordlige skotland, som majoriteten af musik-kendere holder af, men ikke en selv. Så giver det da alligevel respekt, om man kan lide dem eller ej.

Leif Erektion

#9 Indlæg af Leif Erektion » 08 aug 2006 12:57

Johnny Cash, Neil Young, Led Zeppelin og Interpol!

Eller måske ikke lige..

Brugeravatar
Rock Action
Geografisk sted: kbhØ

#10 Indlæg af Rock Action » 08 aug 2006 13:00

Leif Erektion skrev:Johnny Cash, Neil Young, Led Zeppelin og Interpol!

Eller måske ikke lige..
jeg er med på de tre første og hva med Hendrix?
andersthode skrev: Jeg elsker alt, til og med Rock Action

Låst