Respekt fra alle Svingere?

Her placeres tråde, som vi har i sinde at gemme. Arkivet vil derfor blive opdateret løbende
Låst
besked
Forfatter
Brugeravatar
palesaint

#331 Indlæg af palesaint » 10 sep 2006 23:30

Brandon bor i Odense, og denner er vel alt andet end københavnersmart?
J Spaceman skrev:
08 maj 2018 16:22
ekkokamre som svingninger

Brugeravatar
Professoren
Geografisk sted: abernes planet

#332 Indlæg af Professoren » 10 sep 2006 23:33

palesaint skrev:Brandon bor i Odense, og denner er vel alt andet end københavnersmart?
It's all the same crap to me.
"Wherever you go there is always something that hurts more or less"

Brugeravatar
Tomsen

#333 Indlæg af Tomsen » 10 sep 2006 23:34

@ Pale Saint: Ja meningen er, at du kan indstille en kandidat til udvalget som du mener kan varetage netop din holdning på en fornuftig måde. Diskussionen kan køre som en tråd hvor ku de udvalgte kan skrive. Eller hvad ved jeg ...

Hvis man virkelig gider tage sådan noget seriøst, så tror jeg netop vi kan finde HVILKE(N) KUNSTNER(E) VI ALLE KAN SAMLES OM I FÆLLES RESPEKT. Det kan jo eks. være en lille håndfuld, der repræsenterer forskellige genrer og tidsperioder -eller noget

Kald det et fucking kanon-udvag så. Og de folkevalgte er dermed Svingningers smagsdommere.
"shawty be actin' all cray cray an' shit" eller "girl, you cray cray!"

Brugeravatar
palesaint

#334 Indlæg af palesaint » 10 sep 2006 23:46

Jeg tager skam dit forslag alvorligt, men hvis vi skal have de virkelige stærke krafter på banen, er der en stor chance for, at netop disse profiler enten lade det hele gå op i hat og briller (igennem profileret smagsfascisme) eller ikke gider at diskutere en kanon. Det kan godt være, at jeg tager fejl, men du tager ikke stilling til, hvad jeg skrev. Det er jo netop ikke en kanon, der var udgangspunktet, og jeg forestiller mig en scenarie, hvor den udvalgte komité ikke kan blive enige eller vælger en kunstner, som der er adskillige brugere, der ikke kender, og det sidsnævnte holder jo ikke, hvis spørgsmålet er, hvad der samler svingninger. Jeg er langt mere med på Non-Metal Dudes forslag, hvor vi tager hul på, hvorledes vi skal definere respekt. Alle der har lyst kan deltage, men det indebærer, at folk rent faktisk forholder sig til de præsenterede argumenter, i hvilke jeg er enig med reckoner. Det er absurd, hvis det er noget, man kan forlange 95% af brugerne kender. Det er den primære grund til, at det er relativt absurd, hvis det ikke skulle være VU. Hvis man er uenig i denne kåring, bør man komme med et bud indenfor givne kriterier: hvordan bestemmer vi disse kriterier?: hvad er respekt?
J Spaceman skrev:

Brugeravatar
Professoren

#335 Indlæg af Professoren » 10 sep 2006 23:46

Jeg forstår ikke behovet med at finde frem til mest respekt fra fleste herinde logikken.

Der er virkelig så meget musik jeg elsker, som er lavet af fuldstændige outsidere, næsten ingen kender eller gider beskæftige sig med.

Det er ganske enkelt bare ikke sådan at flest mulig mennesker altid har mest muligt ret.

Brugeravatar
palesaint

#336 Indlæg af palesaint » 10 sep 2006 23:53

Jeg kan sagtens forstå, at du ikke kan forstå behovet, men at du dernæst argumenterer for, at de flertallet ikke har ret, viser blot, at du ikke forstår diskussionens princip. Det handler IKKE om, hvad der er bedst, men om hvad vi alle respekterer, eftersom svingn. som forum efterhånden huser mange flere genrebaserede profiler, der insisterer på deres personlige smag. Kald det en segmentanalyse eller whatever floats your boat, for det det handler om fællesnævneren; kedelig som den er og altid vil være.
J Spaceman skrev:

Brugeravatar
Tomsen

#337 Indlæg af Tomsen » 10 sep 2006 23:58

@professoren: Nu var det jo en gang sådan det startede - og det endte i noget rod ... Så ideen var vel at få det afsluttet på en fornuftig måde.

@palesaint: Hvis man vælger de rigtige "stærke krafter" som samtidig er fornuftige mennesker, så tror jeg man slipper for netop smagsfascisme
"shawty be actin' all cray cray an' shit" eller "girl, you cray cray!"

Brugeravatar
Professoren

#338 Indlæg af Professoren » 11 sep 2006 00:00

palesaint skrev:Jeg kan sagtens forstå, at du ikke kan forstå behovet, men at du dernæst argumenterer for, at de flertallet ikke har ret, viser blot, at du ikke forstår diskussionens princip. Det handler IKKE om, hvad der er bedst, men om hvad vi alle respekterer, eftersom svingn. som forum efterhånden huser mange flere genrebaserede profiler, der insisterer på deres personlige smag. Kald det en segmentanalyse eller whatever floats your boat, for det det handler om fællesnævneren; kedelig som den er og altid vil være.
Du har ret det er temmelig boring. Ligesom så meget andet.

Brugeravatar
palesaint

#339 Indlæg af palesaint » 11 sep 2006 00:07

Tomsen skrev:Hvis man vælger de rigtige "stærke krafter" som samtidig er fornuftige mennesker, så tror jeg man slipper for netop smagsfascisme
Fornuftige mennesker? Hvem er det præcis, du mener? Samtlige hardcoreprofiler (mht. smag, that is) herinde er relativt konstruerede. Som chris pointerer, så bliver det pludselig en fordrejet afstemning (metadebat endnu en gang), og du tager stadig ikke stilling til samtlige faktorer, som jeg nævner. Uanset om Lekkim eller Non-Metal Dude er fornuftige mennesker bag skærmen, så kan jeg ikke finde een profil herinde, der vil varetage mine interesser. Det skulle da lige være reckoner, men det er jo ikke det, denne diskussion handler om.

Jeg nævner nogle essentielle pointer mht. respekt og VU, hvori du tilsyneladende ikke kan erklære dig enig. Det kunne være spændende om, du ville være så elskværdig at forklare mig, hvorfor det er tilfældet. Hvis det ikke er VU, hvem er det så og hvorfor?

[quote=""Professoren"]Du har ret det er temmelig boring. Ligesom så meget andet.[/quote]
Præcis.
J Spaceman skrev:

Brugeravatar
dayan
- inaktiv -
Geografisk sted: Frederiksberg

#340 Indlæg af dayan » 11 sep 2006 00:33

alright, lad os nedsætte det udvalg! jeg stemmer på mig for det gør jeg hver gang, og også som BEDSTE SMIL i årsbogen!
Jeg slår dig ihjel.

Låst