Respekt fra alle Svingere?

Her placeres tråde, som vi har i sinde at gemme. Arkivet vil derfor blive opdateret løbende
Locked
Tomsen

#341 Post by Tomsen » 10.09.2006 23:35:13

Ok, ups - det må du undskylde. Jeg giver dig altså ikke ret i det er VU??? Fordi jeg ikke bare har sagt: Det er VU - end of discussion!

Men hey så! Efter min mening er det IKKE VU. Jeg mener slet ikke de i så høj grad har bidraget til den efterfølgende udvikling af musik som reconer - og åbentbart du også - mener. Jeg har skam stor respekt for VU som sådan, men kan slet, slet, slet ikke stille dem op på den høje pedistal som I ønsker. Og hvis det endelig er, så er det måske i højere grad HELE det der New Yorker miljø og Andy Wahol halløj, end det er VU i sig selv. Men det ved jeg i øvrigt slet ikke nok om.
"shawty be actin' all cray cray an' shit" eller "girl, you cray cray!"

Non-metal dude

#342 Post by Non-metal dude » 11.09.2006 01:14:55

Vi har brug for Lekkim - men han tager åbenbart en pause:
Lekkim wrote:Jeg kan forstå vi har pladsproblemer
Og kan i ikke holde op med at diskutere VU for en kort bemærkning - og i stedet komme med jeres bud vedr. hvordan vi definerer 'respekt'.

Lekkim

#343 Post by Lekkim » 11.09.2006 08:21:01

Non-metal dude wrote:Vi har brug for Lekkim - men han tager åbenbart en pause:
Lekkim wrote:Jeg kan forstå vi har pladsproblemer

Pausen løb fra fredag eftermiddag til nu, hvor jeg var på landevejen mellem vor kære hovedstad og den lille flække i Blekinge, hvor man kan købe planböker i elgmuleskind, men nu er jeg her igen og er glad for, at tråden endelig har fået det kunstige åndedræt den behøvede.

Jeg vil gerne indtræde i et udvalg, der skal klargøre hvad/hvem vi som fælleskab bør respektere, og ud fra disse resultater lægge op til debat om, hvad respekt er.
Jeg kan bare ikke se, hvordan et eventuelt udvalg kan undgå at få en kanoniserende og smagsdommerisk mærkat hæftet på sig af de andre (utilfredse) brugere lang tid inden debatten i givet fald bliver påbegyndt, men lad os endelig finde ud af det.

Måske vil udvalget netop konkludere (idet dette jo er et forum for seriøs alternativ musikdebat), at en samlig om een feteret kunstner er noget kedeligt hø, men at folk, der er til guitarbaseret rock bør respektere x, mens folk med hang til lette melodier bør respektere y og folk med hang til elektrostuff bør respektere z.

...Og det er så her jeg ser kanonalarmklokkerne ringe, men igen ved jeg intet på forhånd. Jeg ved bare, at det vil være mindre booooooring, at diskutere med hensyntagen til den brede smag, der er repræsenteret hos sitets flok, end at indsnævre sig til een kunstner eller eet band.
Last edited by Lekkim on 11.09.2006 10:05:48, edited 2 times in total.
Image

Jallan

#344 Post by Jallan » 11.09.2006 09:31:38

Jeg tror ikke på man kan finde et fælles respekt-navn. Ikke indenfor musikken i hvert fald. Så mit forslag er en anden kendt person.. Fx Thorkild Tyrring eller Natasja Krone :P
KONGECUP DIKTATOR

fabriz

#345 Post by fabriz » 11.09.2006 09:42:45

kan vi ikke bare lave en ny top50

chris

#346 Post by chris » 11.09.2006 09:55:30

Der er intet "boring" over de her respekt afstemninger. Det er det bedste der er sket svingninger siden Børge
:D :D :D
*HIK*

Utah
Spotify: 113177199

#347 Post by Utah » 11.09.2006 10:13:19

chris wrote: Det er det bedste der er sket svingninger siden Børge

Hvor er han egentlig blevet af?

chris

#348 Post by chris » 11.09.2006 10:25:12

Utah wrote:
chris wrote: Det er det bedste der er sket svingninger siden Børge

Hvor er han egentlig blevet af?

var han ikke ude på en jordomrejse et par dage? han var her igår aftes for at melde sin hjemkomst. gad vide hvilke oplevelser han har mødt på sin færd?
*HIK*

palesaint

#349 Post by palesaint » 11.09.2006 16:02:25

Tomsen wrote:Ok, ups - det må du undskylde. Jeg giver dig altså ikke ret i det er VU??? Fordi jeg ikke bare har sagt: Det er VU - end of discussion! Men hey så! Efter min mening er det IKKE VU. Jeg mener slet ikke de i så høj grad har bidraget til den efterfølgende udvikling af musik som reconer - og åbentbart du også - mener. Jeg har skam stor respekt for VU som sådan, men kan slet, slet, slet ikke stille dem op på den høje pedistal som I ønsker. Og hvis det endelig er, så er det måske i højere grad HELE det der New Yorker miljø og Andy Wahol halløj, end det er VU i sig selv. Men det ved jeg i øvrigt slet ikke nok om.

Jeg er ligeglad med om, det bliver VU eller ej, og det handler ikke om at placere noget på en piedestal. Det begynder at blive irriterende, at du ikke læser mine indlæg. VU er et forslag udfra nogle parametre. Derfor holder det ikke, at du kritiserer valget af VU uden at forholde dig til disse.

Non-metal dude wrote:Og kan i ikke holde op med at diskutere VU for en kort bemærkning - og i stedet komme med jeres bud vedr. hvordan vi definerer 'respekt'.

Jeg diskuterer ikke VU men derimod valget af VU baseret på reckoners tidligere anførte kriterier; de kriterier, som jeg opfatter som den mest naturlige konklusion på Utahs oplæg i starten af denne tråd. Diskussionen om respekt kan passende tage udgangspunkt i dette ved, at nogen erklærer sig enige eller uenige i dette på en eller anden måde. jeg har en fornemmelse af, at Lekkim er enige med mig og reckoner et stykke ad vejen.
Little did he know he’d lose a rib
but staring at you now I’m glad he did.

reckoner

#350 Post by reckoner » 11.09.2006 16:52:07

Brandon wrote:Reckoner, udover alle de andre ting der er galt med din udtalelse skal du ikke fortælle nogen hvis musik er mulig på grund af andet. Måske får jeg bare en lille smule respekt for dine musikhistoriske udtalelser hvis det på et tidspunkt viste sig du rent faktisk kunne lide rock. Men det kommer du vel ikke til, for det er svært at udvikle nogen ægte lidenskab for et kunstværk når man hele tiden sidder med konceptuelle briller på og overvejer hvorvidt "det udfordrer mediet", "rejser spørgsmål om kunstens ontologi" osv, i stedet for at føle det.
jeg er faktisk meget lidt intellektuel i min tilegnelse af kunstværker. hvis du nogensinde dukkede op til de gode koncerter ville du vide, at jeg danser, synger med og generelt er alt andet end en akademikerbrille, der nikker medvidende og kradser mig i skægget, når et studentikost band 'udfordrer formerne'. hvis det ikke er lidenskab nok til dig, er jeg egentlig ligeglad. jeg har vist forøvrigt ret mange gjort klart, at jeg ikke har noget særligt forhold til velvet underground - de er udelukkende valgt ud fra nogle logiske kriterier.

hvis du med 'rock' mener, at man skal opfinde en slags entusiasme for doors, led zeppelin eller gasolin', så må jeg desværre konkludere, at jeg ikke besidder noget der minder om passion for rock. hvis dylan, stones, stooges og den slags gælder for rock, er vi ved at være der. men det er jo egentlig ret uinteressant. jeg hører mest jazz, støj, folk og pop.
Brandon wrote:[Reckoner] bliver sikkert begejstret over at se at et nyt kuld analyserobotter har taget magten herinde. :|
Brandon wrote:Shit, mand. Reckoner den skøre rad. Kunne man virkelig slippe afsted med at skrive sådan noget på Svingninger engang?

Locked