Svingninger top 100 anno 2009

Her placeres tråde, som vi har i sinde at gemme. Arkivet vil derfor blive opdateret løbende
Låst
besked
Forfatter
Brugeravatar
gigantic
Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

Re: Svingninger top 100 anno 2009

#81 Indlæg af gigantic » 22 apr 2009 23:40

junebug skrev:jeg troede det ville blive mere obskurt desto tættere på toppen man nærmede sig
?

Brugeravatar
kjb
Geografisk sted: Ydre NB

#82 Indlæg af kjb » 23 apr 2009 08:57

secondtoughestintheinfant skrev:Pointen i mit indlæg var, at jeg ved, der er en, der har indsendt en liste med Down Colorful Hill som nummer et.
Nu kiggede jeg listen igennem. Og DCH er ikke nummer et på nogen af dem. kan du ikke pb hvem der har lavet den liste, så skal jeg tjekke om den overhovedet er med i optællingsarbejdet?

Brugeravatar
fatcap
Geografisk sted: århusss - 7 maj 1973
Kontakt:

#83 Indlæg af fatcap » 23 apr 2009 09:42

Gregor XIII skrev:Dang altså, allerede nu 4 Smog plader og 5 Bob D.Tror jeg vil foreslå om to år, at man laver en liste, hvor der kun kan komme en enkelt plade pr kunstner på.
Det ville sku' da blive en lorte liste.... Hvis nu eks 5 dylan plader er blandt de 100 bedste ever, så ville det da være synd at undlade dem. det handler da om de bedste plader, og så har dylan pladerne sin berettigelse på listen... måske forholder det sig anderledes med smog, omend jeg elsker smog.
secondtoughestintheinfant skrev:Pointen i mit indlæg var, at jeg ved, der er en, der har indsendt en liste med Down Colorful Hill som nummer et.
det er jo forrykt, når det ikke engang er den bedste RHP plade.

Brugeravatar
jegharfangetmigenmyg
Geografisk sted: Din mor

#84 Indlæg af jegharfangetmigenmyg » 23 apr 2009 10:01

Hvordan kan man tage en Top 100 uden Captain Beefheart seriøst?
Rolling Stone skrev:Modern Trivia: Michael Jackson claims he wrote many of his hits in a tree.

per e

#85 Indlæg af per e » 23 apr 2009 10:16

jegharfangetmigenmyg skrev:Hvordan kan man tage en Top 100 uden Captain Beefheart seriøst?
Fordi, når man laver sin egen top50, så er det ikke sikkert der lige er plads til ham - humøret på givne tidspunkt spiller ind

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#86 Indlæg af Fisker Thomas » 23 apr 2009 10:40

Den mangler i den grad Current 93, den liste. Ellers en af de bedre lister, tror jeg nok jeg synes.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Gregor XIII
Kontakt:

#87 Indlæg af Gregor XIII » 23 apr 2009 11:00

fatcap skrev:
Gregor XIII skrev:Dang altså, allerede nu 4 Smog plader og 5 Bob D.Tror jeg vil foreslå om to år, at man laver en liste, hvor der kun kan komme en enkelt plade pr kunstner på.
Det ville sku' da blive en lorte liste.... Hvis nu eks 5 dylan plader er blandt de 100 bedste ever, så ville det da være synd at undlade dem. det handler da om de bedste plader, og så har dylan pladerne sin berettigelse på listen... måske forholder det sig anderledes med smog, omend jeg elsker smog.
Alt i alt endte der med at komme 7 Bob D plader på. Jeg kan ikke argumentere imod dig, hvis du mener Bob D har stået for 1/14 af al den bedste musik i verden - smag og behag er forskellig - men jeg synes det er røv uinteressant med så mange gengangere. Og jeg skal måske ikke snakke, når nu der også er tre Animal Collective og 1 Panda Bear (bortset fra jeg altså kun stemte på en enkelt af dem, og det ville være den rigtige der blev, hvis man lavede 1 plade pr kunstner liste), men jeg tror bare vi ville se en mere interessant liste med plads til lidt flere genrer, hvis man forsøgte sig med andre regler.

Derudover synes jeg også det er en udmærket liste. Zombies slår Love præcis som det skal være. At Here Comes the Indien slår Person Pitch med et enkelt point luner mit AC-hjerte.
Grundet Gregor XIII er vi alle fortabte

Kronoper!

Brugeravatar
Danny Hey

#88 Indlæg af Danny Hey » 23 apr 2009 11:40

1 plade per kunstner ville klæde listen, men kun fordi der var så få deltagere.
Listen får 8,2 herfra.
Og at andre RHP-plader skulle toppe DCH er omtrent ligeså sjovt, som at Lookout Mountain, Lookout Sea ligger nummer 51.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#89 Indlæg af J Spaceman » 23 apr 2009 12:38

morteno skrev:Sjovt nok er 3'eren fra dengang ikke med på denne liste.
Love: Forever Changes

Jeg vidste, at plade med tiden ville få en mere retfærdig dom.
gigantic skrev:
junebug skrev:jeg troede det ville blive mere obskurt desto tættere på toppen man nærmede sig
?
Sådan vil det aldrig være. Det giver jo ikke nogen mening. En plade, der ligger i toppen, er en som flere brugere har placeret højt på deres liste, og sådan en plade vil altid være kendt af mange herinde.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#90 Indlæg af J Spaceman » 23 apr 2009 13:01

Gregor XIII skrev:Alt i alt endte der med at komme 7 Bob D plader på. Jeg kan ikke argumentere imod dig, hvis du mener Bob D har stået for 1/14 af al den bedste musik i verden - smag og behag er forskellig - men jeg synes det er røv uinteressant med så mange gengangere.
Jeg er helt klart imod en plade pr. kunstner idéen, da enhver begrænsning af listen vil give et forkert billede af folks yndlings albums. Så skulle f.eks Ladies & Gentlemen, On Avery Island og Closer ikke kunne være på min liste, hvor f.eks en Pavement plade, eller noget andet, som ikke betyder det store for mig, ville være nødt til at snige sig ind.

Det er altid sjovt med en top 100, og der er sikkert endnu engang et par nye plader, jeg skal tjekke ud. Hvis der er et problem med denne liste, er det selvfølgelig at for få har indsendt, så en persons smag påvirker listen for meget. Eller er det et problem? Problemet er måske, at for mange (forholdsvis) med lidt for ens smag har lavet lister. For meget Smog, Silver Jews og Bob Dylan, ikke fordi de ikke er gode, men de er overrepræsenterede fordi for mange fra Mons klanen (og for få andre) har indsendt lister.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Låst