Dolly Parton - Forum - 25/09

Her placeres tråde, som vi har i sinde at gemme. Arkivet vil derfor blive opdateret løbende
Locked
J Spaceman

Re: Dolly Parton - Forum - 25/09

#151 Post by J Spaceman » 30.08.2011 22:13:40

00'erne er det bedste popårti. Alle, der ikke kan se det må være gamle og blinde. Suk. :(

Eini: I bliver også ved med den samme kamp. Hvad skal vi andre så gøre? Overgive os og give jer ret? :lol:
Jon A wrote:Bidrag med noget.

okker

#152 Post by okker » 30.08.2011 22:27:50

ok, svings. kun lolcats og gif'er af folk der falder ned fra ting fra mig fremover.

Ali Pilfinger

#153 Post by Ali Pilfinger » 30.08.2011 22:29:53

J Spaceman wrote:00'erne er det bedste popårti. Alle, der ikke kan se det må være gamle og blinde. Suk. :(
En af de ting, jeg stejlede mest over tidligere i tråden, var denne her retorik, som Jon A også benyttede sig af: Fx en ironisk, forsimplende kommentar, der siger det samme, som modparten angiveligt mener, og så især det der sigende der-slog-jeg-velnok-hovedet-på-sømmen-udråbstegn som suk, flot, hej-hej el.lign., det er simpelthen så åndssvagt. Gode svingere gør det, ekkovoid har gjort det, og nu fx også A og Spaceman, og det er til at blive deprimeret af.

Noget helt andet er, at jeg synes, det er noget nær en befrielse for Svingninger, at indiesnobbetheden eller whatever er blevet godt og grundigt demonteret. Jeg husker, hvordan jeg i tidernes morgen som en lille grønskolling skrev i en HN-tråd, at jeg hørte Degüello med ZZ Top, bl.a. fordi jeg godt vidste, det ikke var comme il faut, og jeg var lige ved at blive defenestreret af pygmalion. Siden er ZZ Top blevet Svingninger-stuerene, det manglede bare, og nu er der sågar ved at være godt gang i Shu-bi-dua-tråden. Svingningers spidskompetence hverken er eller skal naturligvis være hverken ZZ Top, Shu-bi-dua eller Dolly Parton, men jeg synes, det klæder stedet, at der er blevet lidt højere til loftet ved at lade der være lidt lavere til loftet, så tak for det.

J Spaceman

#154 Post by J Spaceman » 30.08.2011 22:51:59

Jeg kan ikke helt se problemet med det. Okker bliver ved med at påstå, at 00'erne er det bedste popårti og at man kun kan være uenig, hvis man er en gammel sur rockist. Det er en elendig måde at argumentere på, og i øvrigt er for mit vedkommende helt forkert. I situationen resumerede jeg bare kort for hans holdning, uden forsøg på at ændre på meningen, og min eneste kommentar i situationen var et 'suk' fordi jeg synes, det bør være klart, at hans kommentar var helt ved siden af.
okker wrote:ok, svings. kun lolcats og gif'er af folk der falder ned fra ting fra mig fremover.
Det er fint nok. Svingninger-gøgl er meget sjovt. Jeg tror også, at dine manglende udtalelser om musik vil forbedre gennemsnitsniveauet i musikdebatterne herinde. ;)

Gregor XIII

#155 Post by Gregor XIII » 30.08.2011 23:06:01

J Spaceman wrote:
okker wrote:og bagefter vil jeg lave et 'overfladisk pop 101' mix til dig, jon. ok?
Ved du overhovedet noget om popmusik fra før år 2000? Eller har du bare tænkt dig at smide de sidste par års r'n'b hitlister på en cd, og så sætte dig hen i et hjørne og råbe 'rockist!' efter enhver, som anfægter mixens værdi?
Her har jeg direkte trykket citér. Okker skriver en ting til jon. Der er ingen kamp i det, der er ingenting, det er et spørgsmål, endda med en selvironisk kommentar om at det er 'overfladisk pop'. Hvorfor fuck mener du, rummand, at du skal kommentere på det? Og så med den nedladende stil? Hvad helvede er der i vejen med dig? Har du ikke et speciale, du kan bruge tid på, i stedet for at sabotere når andre forsøger at skrive sammen? For helvede, hvor er du egentlig blevet ubehagelig på det seneste.
Grundet Gregor XIII er vi alle fortabte

Kronoper!

AnnaNoir

#156 Post by AnnaNoir » 30.08.2011 23:10:00

Jeg var i gang med at skrive noget lignende. Flere Okker-indlæg, færre bad-vibes. Og så er specialet vist afleveret, så Spaceman kunne passende bruge den ekstra tid på at gennemlæse sine indlæg og overveje om de BIDRAGER MED NOGET.

Tonic Satan

#157 Post by Tonic Satan » 30.08.2011 23:20:32

Ork, I bidrager skam alle med en satans masse lige nu. :D

Svingninger 2001: Radiohead --> Svingninger 2011: Dolly.

Image
Antimatter wrote:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

J Spaceman

#158 Post by J Spaceman » 30.08.2011 23:56:23

Det var syresødsovs kommentaren, som gjorde, at jeg blandede mig. Jeg synes, at både Okker og flere andre var ret onde i den situation, og når han så selv bringer det frem igen ved at tage pis på ham, så synes jeg ikke, det bør gå ubemærket hen.

Jeg forstår ikke, at I synes, jeg har været så ond? Jeg har taget debatten i rockisme tråden, men jeg synes, at både eini og gregor overreagerer helt vildt! Den eneste, jeg har været hård imod er Franco, men det var da oplagt med en portion sarkasme, som han da også besvarede med et smil.

phisteria

#159 Post by phisteria » 31.08.2011 05:48:05

Haha, pas på spaceman, du er popmafiaens næste target.
Jeg har ikke valgt transmission fra.

eini

#160 Post by eini » 31.08.2011 07:26:03

J Spaceman wrote: Eini: I bliver også ved med den samme kamp. Hvad skal vi andre så gøre? Overgive os og give jer ret? :lol:
Hvor er det lige, du ser "os" kæmpe en kamp? (edit: ja, what Gregor said) Jeg har ikke skrevet om eller hørt moderne popmusik i en del måneder nu. Fordi jeg bevæger mig hele tiden, og forskellige ting appellerer til mig på forskellige tidspunkter. Nu hører jeg f.eks. mest powerpop og new wave.

Det siger meget om forstokketheden, at du ikke har lagt mærke til det og at du i øvrigt kategoriserer, som du gør. Okker og jeg er f.eks. uenige om ret meget musik. Det, der primært binder os sammen, er, at vi skal høre på dit m.fl. forpulede pis hele tiden.

Vi har aldrig bedt nogen om at give "os" "ret", vi har bare bedt jer om at lade være med at opføre jer som reaktionære idioter, bare fordi vi kan lide noget, I ikke forstår.

I øvrigt mener jeg, at Ali Pilfinger har helt vildt meget ret.

Locked