Amalie-gate

Her placeres tråde, som vi har i sinde at gemme. Arkivet vil derfor blive opdateret løbende
Locked
Dan Dare

Re: Amalie-gate

#271 Post by Dan Dare » 11.05.2012 10:45:00

Hansen wrote:Jeg er i virkeligheden mere rystet over at folk jeg ellers har ting til fælles med, rent faktisk bruger tid på sådan noget lorte-TV. Jeg kan slet ikke wrappe mit hoved om, hvad interessante mennesker får ud af det. Man bliver et dårligere menneske af den slags. Og det er uanset grunden, måske bortset fra udsigten til det kan lidt fjas (noget-for-noget parforholdene).
Det her støder mig mere end den oprindelige joke. Men jeg gider ikke internetdiskussioner lige nu. Og så synes jeg iø at Hansen er rar.
I'm a good citizen, I'm a good father, I recycle and I masturbate. And I'm proud of it.

Hygger også lige med budding

Boriz
Spotify: 113178764

#272 Post by Boriz » 11.05.2012 22:16:11

Hansen wrote:Jeg er i virkeligheden mere rystet over at folk jeg ellers har ting til fælles med, rent faktisk bruger tid på sådan noget lorte-TV. Jeg kan slet ikke wrappe mit hoved om, hvad interessante mennesker får ud af det. Man bliver et dårligere menneske af den slags. Og det er uanset grunden, måske bortset fra udsigten til det kan lidt fjas (noget-for-noget parforholdene).
Det har jeg heller aldrig forstået. Det er jo forståeligt nok fra deltagernes side, der bare spiller med og får mest muligt ud af det på den konto, men det er ret ærgerligt fordi det tager plads og opmærksomhed fra alt muligt andet. Man må kunne lave et realityprogram som ikke bygget op omkring konflikter, er underholdende og hvor man bliver lidt klogere. PBS lavede jo Rough Science for nogle år siden, der godt nok ikke var rigtig reality, men trods alt lidt Robinsonagtigt.

Steve Jobs havde nok ret, da han sagde:
When you're young, you look at television and think, There's a conspiracy. The networks have conspired to dumb us down. But when you get a little older, you realize that's not true. The networks are in business to give people exactly what they want. That's a far more depressing thought. Conspiracy is optimistic! You can shoot the bastards! We can have a revolution! But the networks are really in business to give people what they want. It's the truth.
Men det var vist heller ikke det tråden handlede om...

/Troels
Da Stine blev gravid med en fyr fra sit sækkepibeorkester, blev hun frosset ud af resten af bandet.

secondtoughestintheinfant

#273 Post by secondtoughestintheinfant » 11.05.2012 23:53:43

Det er ikke så svært at lade være med at se fjernsyn. Jeg har ikke haft et tv i over 6 år, og jeg har ikke savnet det et eneste sekund. Jeg kan ikke helt se ræsonementet i at have et.
The Internet Destroyed Everything He'd Ever Loved, Everything He'd Ever Hoped For. It Only Made One Mistake. IT LEFT HIM ALIVE.

J Spaceman

#274 Post by J Spaceman » 12.05.2012 00:00:05

Jeg havde heller ikke fjernsyn i cirka seks år, og jeg havde det også fint med det. Det var min daværende protest imod Reality tv og forbrugerprogrammer.

Nu har jeg en stor fladskærmsfjernsyn med uendeligt mange kanaler, og det synes jeg faktisk er fedt. Jeg ser dog stadig ikke reality tv og forbrugerprogrammer, hvis jeg kan undgå det.
Jon A wrote:Bidrag med noget.

Viskarne

#275 Post by Viskarne » 12.05.2012 07:06:50

hvis man ikke har fjernsyn går man glip af Kender du typen. Og det er en skam fordi det er et godt eksempel på hvor rart et væsen mennesket er.
spent pride arms talking yellow age.

La Mouche
Spotify: 113192036

#276 Post by La Mouche » 12.05.2012 11:47:15

"Legendary Sin Cities" på DR2, mand! Jeg har så godtnok siden opdaget at den også ligger på youtube, men det ville jeg jo ikke have vidst hvis jeg ikke havde set den på tv først.

Mourning Star

#277 Post by Mourning Star » 12.05.2012 12:26:18

secondtoughestintheinfant wrote:Det er ikke så svært at lade være med at se fjernsyn. Jeg har ikke haft et tv i over 6 år, og jeg har ikke savnet det et eneste sekund. Jeg kan ikke helt se ræsonementet i at have et.
Egentlig er det lidt overraskende, at der skulle så mange sider til, før der var en, der smed "jeg har ikke tv"-kortet.
You know it gets hard again when I'm far away from you

Jonas
Spotify: masshaste

#278 Post by Jonas » 12.05.2012 12:32:04

I munterhedens tjeneste vil jeg derfor lige bringe en anekdote.

Vi har aldrig rigtigt haft et fjernsyn hjemme hos os – eller det vil sige, vi har haft et gammelt TV med måske i alt 4 pixels, som vi kunne koble diverse aggregater til. For et par måneder siden lykkedes det mig uden at vide det at få lungebetændelse, mens jeg traskede omkring i Holland. Da vi kom hjem, var jeg totalt færdig og brugte nogle uger på at ligge på sofaen, grynte og kigge på de billeder, vi har hængende, herunder et kort over Chicago og et billede fra en opsætning af Henry V, hvor en meget ung Helen Mirren spiller sammen med en mand, som jeg efter ugelang granskning kun kan betegne som en blanding mellem Jim Carrey og en mongol. Desuden tabte jeg 10-12 kilo muskelmasse og et åbenbart betragteligt fedtlag omkring diverse organer.

Men jeg kom efterhånden i bedring og måtte indse, at den unge dame nok havde ret, når hun blev ved med at sige, at hun gerne ville have et fjernsyn, så vi besluttede, at det måtte vi få styr på. Og hvad gør en tåbe så, når han ikke rigtigt ved noget om den slags? Går på internettet! Stedet hvor enhver kan udgive sig for at være ekspert! Jeg fandt en slags formel, der på fornem vis kunne udregne den optimale skærmstørrelse på baggrund af afstanden mellem øjne og underholdningsflade. Det viste sig, at skærmen skulle være omtrent 52”. Eftersom ingen af os nogensinde havde kigget på fjernsyn før, og da slet ikke fjernsynsspecifikationerwtf, lød det ikke fuldstændig sindssygt, så kiggede i den blå avis og fandt et passende TV hos en mand i Åbyhøj, som var villig til at give afslag.

Stadig nogenlunde febril og udsultet ringede jeg til min ven Ukulele-Kristian og spurgte, om vi måtte låne hans bil om aftenen, og det måtte vi i hvert fald. Og så kørte vi ud til Åbyhøj og ankom til et paladslignende hus, hvor en venlig mand ved navn Jan tog imod os og førte os et par etager op, hvor fjernsynet stod. Endnu engang wtf, for hvorfor er det nu, man angiver skærmstørrelsen i tommer og ikke de mere almene, gennemskuelige centimeter (her: meter)? Inde i rummet stod en slags badmintonbane lænet op ad væggen. Flere tanker fór gennem mit hoved: Kan det overhovedet være i en Fiat Punto? Hvordan får vi det op på fjerde sal? Kan gulvet holde til det?

Med Jans hjælp fik vi (dvs. jeg) bakset det her monstrøse underholdningsredskab ned til bilen, hvor det overhovedet ikke kunne være. Fiat har åbenbart ikke taget højde for, at man også gerne skal kunne transportere et par billiardborde i deres biler. Jan var dog utrolig flink og tilbød at køre det for os, så jeg hoppede med i hans bil – fordi jeg ikke har kørekort; vil hellere være fuld – mens min frøken fulgte efter i den benzindrevne radiobil.

Jan er forsvarsadvokat, og efter en smule googlestalking konstaterer jeg, at han også er en yderst succesfuld mediedarling, som blankt indrømmede, at han indtog en hel del måltider i sin bil. Jeg erindrer at have forklaret ham, at vi altså ikke var sådan nogle økoflippere, men at vi ikke lige havde prioriteret fjernsynsunderholdning hjemme hos os. Han selv var ved at opgradere til et 3D-fjernsyn.

Vi takkede ham for handlen, hjælpen og venligheden, og så begyndte vi at slæbe satanistkonstruktionen op på fjerde. Den unge dame er en lille smule Robocop og har en metalskinne i sin ene arm, og jeg var syg (og er i forvejen rimelig slap), men med masser af pauser undervejs fik vi det bakset ind i stuen, hvor hun udbrød: ”Der kan det simpelthen ikke stå…”

Men det kunne det. Fandme. Efter en tur i Ikea efter et fjernsynsmøbel – en i øvrigt helt igennem dekadent opfindelse; sidder du godt, Sony? Mere rødvin? – fik vi det nogenlunde placeret, men jeg må erkende, at vores hjem er irreversibelt forandret, forulempet og fucked. Fra at være et hjem, vores gæster beskrev som udpræget kulturradikalt, har vi nu fået ”et hjem med fjernsyn”. Enhver indretningsarkitekt med professionel selvrespekt ville græmme sig. Men ved I hvad? Det er fucking awesome! Når jeg i aften sidder i en (moderat) koger og ser Frozen Planet i HD, så er indretningsarkitekter og kulturradikalisme ikke længere relevanskriterier. Fucking grineren pingviner er det eneste, der tæller.

Sandheden om alt. Fat det. God weekend. Peace.

La Mouche
Spotify: 113192036

#279 Post by La Mouche » 12.05.2012 12:37:51

Ja, BBC's "Planet Earth" og "Frozen Planet" er noget af det bedste i hele verden, ever!

Hagemann

#280 Post by Hagemann » 12.05.2012 13:10:42

En rørende fortælling om en mand og hans hang til HD. Fantastisk.
lolmao.

Locked