GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR- live, Tivolis Koncertsal 7 aug.

Her placeres tråde, som vi har i sinde at gemme. Arkivet vil derfor blive opdateret løbende
Låst
besked
Forfatter
Brugeravatar
Russell

Re: GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR- live, Tivolis Koncertsal 7

#161 Indlæg af Russell » 08 aug 2013 01:22

Rahrs skrev:lyden var i top
Mener du virkelig det? Jeg synes, lyden var ret mudret og alt for domineret af trommerne. Det var dog som om, der kom bedre styr på det efter de første to numre (men det var så også halvvejs i koncerten). Generelt er jeg enig med Svaelg: Det var ok, men ikke tilnærmelsesvis så vedkommende som første gang de spillede i DK. Og hvad skete der lige for de der slut-90er visuals.?

Billede
One of the painful things about our time is that those who feel certainty are stupid, and those with any imagination and understanding are filled with doubt and indecision.

Brugeravatar
bering
Geografisk sted: ...

#162 Indlæg af bering » 08 aug 2013 01:29

Hæ hæ, ja der kørte også "hope" på deres show sidst. Underligt.

Brugeravatar
Rahrs
Geografisk sted: Solen

#163 Indlæg af Rahrs » 08 aug 2013 07:54

Det er første gang jeg ser dem, så jeg har intet at sammenligne med. Så på den baggrund var det en god oplevelse. Ja jeg synes lyden var ret god, også selvom vi sad bagerst i salen. Det kan nu også være fordi lyden til smashing pumpkins i sidste uge var rent til grin

Brugeravatar
Ian Ziering
Geografisk sted: Nørrebro
Kontakt:

#164 Indlæg af Ian Ziering » 08 aug 2013 09:16

De der visuals skal dø, selvom det var en imponerende samling af klichéer de havde fået samlet sig, lige fra jernbane til smeltende smalfilm - og så endda i sorthvid. Hope, mand.

Nå, musikken, en solid oplevelse, men ikke nok til at give mig en stivert på.
Luk dig!

Brugeravatar
alditropa
Geografisk sted: CCEbGGD - Marilyn Moore

#165 Indlæg af alditropa » 08 aug 2013 09:38

4/6 på kuldegys-skalaen.
Jeg blev kun momentvis bjergtaget desværre. Lyden var, som tidligere nævnt, jævnt mudret med trommerne alt for langt fremme i lydbilledet og for lidt guitar simpelthen.
Det ændrede sig dog et stykke henad vejen - efter teknikerinden havde tonset frem og tilbage et utal af gange.
Det skal dog siges at jeg endnu ikke har nærlyttet den nyeste plade i det omfang det kræves før at sangene/konstruktionerne har kunnet bide sig fast med modhager i samme grad som på de eksisterende udgivelser - hvoraf da sekvenser fra disse blev spillet, udløste ren og skær uforfalsket fryd (især "where are we going/where are we going"- parten var eminent, dog ikke højt nok. Aldrig højt nok. Det skal være højere, vildere. Mere intimiderende, tak.

Havde det været en bedre lydmæssig oplevelse i kirken?

Jeg havde en god aften og selvfølgelig var mine forventninger umulige at indfri. Selvsagt.

Ja, det bliver kun til en 4/6.
Her skal man skrive noget der gerne må være smart eller humoristisk. Det har jeg set at de andre gør på Svingninger.dk

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#166 Indlæg af Jallan » 08 aug 2013 09:38

Rahrs skrev:lyden var i top
Er du sikker på det var den rigtige koncert du var til?

Det nærmeste vi kom apokalypsen den aften var godt nok lydmandens trommemix. Hold da kæft mand. Jeg græd lidt, da der i over et kvarter i træk var digital overstyring på stortrommen i første nummer. Det rangerede fra katastrofalt over skandaløst til et stykke under middel hen mod afslutningen, hvor en eller anden må have losset lydmanden over skinnebennet. Det er vildt at have så gode forhold og fucke dem så meget op. Skuffende aften.
secondtoughestintheinfant skrev:LANGLEY

Brugeravatar
bering

#167 Indlæg af bering » 08 aug 2013 09:46

Og hvad skete der lige for fadølsboden?! Kors hvor amatøragtigt. Men hyggelig aften trods alt.

Brugeravatar
Jallan
Geografisk sted: Fanget i en barometerlomme

#168 Indlæg af Jallan » 08 aug 2013 09:48

Og hvad skete der for alle de folk, der rendte frem og tilbage hele tiden? Det er sguda vildt at man ikke kan tage halvanden time ud af sit liv og sidde på sin røv og vidne apokalypsen uden konstant at skulle hente nye fadbamser.
secondtoughestintheinfant skrev:LANGLEY

Brugeravatar
bering

#169 Indlæg af bering » 08 aug 2013 09:54

Og halløj - Halvanden time? Gik de af scenen i protest? Alt for kort koncert.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#170 Indlæg af Tonic Satan » 08 aug 2013 10:01

Det var sgu lidt skuffende. Ikke nok med at jeg skulle bruge det første kvarter på at tænke over, hvordan jeg ville ødelægge krop, karriere og mentalt helbred på en åndssløv spasser, der med sit plabren og ynkelige brokken ad nauseam fik held med at genne Jonis (og dermed jeg) væk fra de/den plads, hvor vi havde siddet over et kvarter, fordi otte mand lige skulle ud at ryge uden at markere deres tomme pladser (Du har taget Sarahs plads! Sarahs plads!), så var lyden også et stykke tid om at komme igang, og koncerten var ærligt talt alt for kort. Tivoli skulle jo lukke.

Så start koncerten en time tidligere og lad være at åbne med et kvarters formålssløs drone, altså.

Det tog mig også noget tid at finde ud af, at det faktisk var Mladic, der var i gang, grundet førnævnte lydmudder. Men hey, fedt med The Cowboy, noget værre lort med ølkøerne/priserne og i det hele taget lidt pruttet, det hele. Bortset fra det søde Tivoli-personale.

Men hold op, hvor var det et skægt sammensat publikum. Det virkede som om at 75 % var autister, 5% var fnisende, svenske piger og resten var anmeldere/svingere. Det overlapper så nok også med autisterne, og så ved jeg egentlig ikke, hvad resten var. Det var nok ham, der skulle have tæsk, samt hans møgbelortede emokid-venner.

Jeg er vist stadig en smule knotten. :ugeek: Jeg vil se dem et sted uden stole og hvor man må ryge næste gang.
Antimatter skrev:
En eller anden nobody kaldte det Jørgen de Mylius time.

Låst