GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR- live, Tivolis Koncertsal 7 aug.

Her placeres tråde, som vi har i sinde at gemme. Arkivet vil derfor blive opdateret løbende
Locked
Gregor XIII

Re: GODSPEED YOU! BLACK EMPEROR- live, Tivolis Koncertsal 7

#31 Post by Gregor XIII » 12.07.2013 21:42:50

Man er godt nok idiot hvis man vil have sine penge tilbage på grund af candyfloss-faktoren. Så ved man absolut intet om københavnsk musikhistorie. Og det siger jeg naturligvis lidt som én der har sunget i salen flere gange end jeg har tal på, med hat-og-brille musik som händel, händel, händel (det var lidt en tradition i drengekoret) verdi og wagner. Og hvis far har været chef for tivolis symfoniorkester, det skal måske også lidt med. Elgars cello-koncert derinde, mand, det er sgu en af de største spirituelle musik-oplevelser jeg har haft.
Grundet Gregor XIII er vi alle fortabte

Kronoper!

secondtoughestintheinfant

#32 Post by secondtoughestintheinfant » 12.07.2013 21:47:47

Hvad fuck har det med københavns musikhistorie at gøre, at man havde købt billet for at se bandet i en kirke og derfor ikke havde kalkuleret med at skulle igennem Tivoli for at se dem. Det er "Tivoli", der er the operative word i Tivolis Koncertsal, ikke "koncertsal".
The Internet Destroyed Everything He'd Ever Loved, Everything He'd Ever Hoped For. It Only Made One Mistake. IT LEFT HIM ALIVE.

Gregor XIII

#33 Post by Gregor XIII » 12.07.2013 21:53:53

Fordi Tivoli er et helt centralt sted i københavnsk musikhistorie. Hvis man hører 'musik i tivoli', og med det første tænker på candyfloss, så har man været til for mange blå mandage, og for få koncerter.

Kronoper!

secondtoughestintheinfant

#34 Post by secondtoughestintheinfant » 12.07.2013 22:10:43

Jesus, mand. Det svarer jo til at forsvare Roskildes placering af koncerten med Iceage på Arena med alle de fantastiske navne, der har spillet på Arena i årenes løb.
The Internet Destroyed Everything He'd Ever Loved, Everything He'd Ever Hoped For. It Only Made One Mistake. IT LEFT HIM ALIVE.

Gregor XIII

#35 Post by Gregor XIII » 12.07.2013 22:36:45

Øh, nej?

Kronoper!

jegharfangetmigenmyg

#36 Post by jegharfangetmigenmyg » 12.07.2013 22:42:21

Jeg er altså med Tuffy hér. Tivolis Koncertsal er da et fint sted, og jeg er ikke for snobbet til at høre musik dér, bare fordi den tilfældigvis ligger i Tivoli. Men jeg kan da sagtens forstå, at man gerne vil have pengene tilbage, hvis man har købt billet i forventningen om, at man skulle se Gybe i en kirke, for det ville da have været en helt anderledes oplevelse. Nu har jeg primært set "akustiske" navne som Diamanda Galas og Void ov Voices der (begge dele har været fantastisk), men for et par måneder siden så jeg Manorexia derinde. Der var masser af dyb bas og buldrende slagtøj, og det rumlede perfekt i bænkene. Der er ingen grund til at tro, at Marmorkirkens lydforhold ikke ville have klædt koncerten noget nær perfekt.
Rolling Stone wrote:Modern Trivia: Michael Jackson claims he wrote many of his hits in a tree.

Gregor XIII

#37 Post by Gregor XIII » 12.07.2013 22:44:52

Det er så også ret præcist hvad jeg har sagt, myg... Altså bortset fra at jo mere jeg tænker over det, jo mere kommer jeg frem til at gybe simpelthen ikke har været interesseret i at give den koncert der gik godt til kirkelyd, men det er så også det jeg er ked af.

Kronoper!

Russell

#38 Post by Russell » 13.07.2013 11:11:57

Gregor XIII wrote:
jegharfangetmigenmyg wrote:Men jeg kan da sagtens forstå, at man gerne vil have pengene tilbage, hvis man har købt billet i forventningen om, at man skulle se Gybe i en kirke, for det ville da have været en helt anderledes oplevelse.
Det er så også ret præcist hvad jeg har sagt, myg...
Det er svært at læse det her indlæg sådan:
Gregor XIII wrote:Tivolis koncertsal er nu altså en af Danmarks mest velrenommerede koncertsale, hvor jazz og klassisk spiller fint år ud og år ind. Jeg tror ikke man kan få pengene tilbage fordi man er dum og ignorant omkring musik-historien, men i er velkomne til at prøve.
Jeg har ikke spor imod hverken candyfloss, Tivoli eller dets Koncertsal; jeg har bare set GY!BE et par gange før og havde glædet mig til at se dem på et anderledes venue. Uanset hvor mange gange du har sunget der, hvor dybt du mærker musikhistoriens vingesus eller dine paternale bindinger til stedet, så bliver den koncertsal bare aldrig en lige så sakral setting som et af landets smukkeste kirkerum. Jeg kan ikke rigtigt se, hvordan det gør mig ignorant at tænke sådan, men måske du vil oplyse mig, oh orakel?
One of the painful things about our time is that those who feel certainty are stupid, and those with any imagination and understanding are filled with doubt and indecision.

The Killer

#39 Post by The Killer » 13.07.2013 13:29:28

Det må være oplagt med svingertræf i Rasmus Klumps pandekagehus... :wink:

Gregor XIII

#40 Post by Gregor XIII » 13.07.2013 13:38:32

Russell wrote:
Gregor XIII wrote:
jegharfangetmigenmyg wrote:Men jeg kan da sagtens forstå, at man gerne vil have pengene tilbage, hvis man har købt billet i forventningen om, at man skulle se Gybe i en kirke, for det ville da have været en helt anderledes oplevelse.
Det er så også ret præcist hvad jeg har sagt, myg...
Det er svært at læse det her indlæg sådan:
Gregor XIII wrote:Tivolis koncertsal er nu altså en af Danmarks mest velrenommerede koncertsale, hvor jazz og klassisk spiller fint år ud og år ind. Jeg tror ikke man kan få pengene tilbage fordi man er dum og ignorant omkring musik-historien, men i er velkomne til at prøve.
Jeg har ikke spor imod hverken candyfloss, Tivoli eller dets Koncertsal; jeg har bare set GY!BE et par gange før og havde glædet mig til at se dem på et anderledes venue. Uanset hvor mange gange du har sunget der, hvor dybt du mærker musikhistoriens vingesus eller dine paternale bindinger til stedet, så bliver den koncertsal bare aldrig en lige så sakral setting som et af landets smukkeste kirkerum. Jeg kan ikke rigtigt se, hvordan det gør mig ignorant at tænke sådan, men måske du vil oplyse mig, oh orakel?
Nah, jeg vil bare be hvem end det nu er der har hånden oppe i røven på dig denne gang om at skride ud af den her debat, oh ligegyldige sokkedukke. Og lad være med at citere ude af sammenhæng.

Kronoper!

Locked