Way to miss the point igen igen igen igen igen.

Her placeres tråde, som vi har i sinde at gemme. Arkivet vil derfor blive opdateret løbende
Låst
besked
Forfatter
Brugeravatar
Kimer
- inaktiv -

Way to miss the point igen igen igen igen igen.

#1 Indlæg af Kimer » 25 jul 2013 20:46

Bjørk er irriterende skrigeballon og har altid været det
En moderator skrev:Denne tråd er ikke startet af Kimer. Den er udskilt fra tråden "SVINGNINGERS 90'er KANON 2013 | LISTEN", som man kan finde her.

Brugeravatar
Josti
Geografisk sted: På tønden
Kontakt:

Re: SVINGNINGERS 90'er KANON 2013 | LISTEN

#2 Indlæg af Josti » 25 jul 2013 21:16

Björk, føj for helvede. Alene coveret burde være diskvalificerende.

Bedømt ud fra de individuelle lister ser det desværre også ud til at I See a Darkness kommer højt op på listen. Er vi virkelig ikke færdig med den endnu?
"Hvorfor sidder vi to og taler om sex?"
"Fordi, vi godt kan lide at lege med ilden."

Brugeravatar
O' R'lyeh

#3 Indlæg af O' R'lyeh » 25 jul 2013 21:28

Så-så med Björkhadet. Jeg stemte på Homogenic, men det er klart for mig, at Vespertine er en bedre plade. Men der er rørende sange på Homogenic. Jogá, Bachelorette og All is Full of Love. Og hvad med Hunter og Unravel? Det er dog også sandt at den falder mærkbart i kadence fra All Neon Like (sang 6 gennem 9) for at så at ende med All is Full of Love. Jeg er nok i virkelighed ret fjendtligt indstillet overfor Alarm Call, som også stikker helt vildt ud.

I øvrigt er glad for at blive gjort opmærksom på Sackcloth'n'Ashes. Det lyder fedt. Ham der David Eugene Edwards har en ret vild vokal.

Brugeravatar
junebug
Geografisk sted: Gamle Tribune

#4 Indlæg af junebug » 26 jul 2013 01:26

per e skrev:
Antimatter skrev:Jeg rockede den plade sindssygt meget engang, men nu kan jeg ikke udstå hans musik. Mest belastende stemme i nyere musikhistorie.
Sådan noget kan jeg ikke forstå, fra den ene yderlighed til den anden - medmindre man er meget ung
Jeg kan sagtens sætte mig ind i det. Men jeg har også været meget ung.
Eksempelvis har jeg det der boxset med Björk stående et sted, men jeg ville da ikke tøve med at skubbe kællingen ud foran et tog.
the winners toil with all the answers

Brugeravatar
J Spaceman
Geografisk sted: Vesterbro

#5 Indlæg af J Spaceman » 26 jul 2013 01:40

Jeg synes ikke, hun fortjener at blive skubbet ud foran et tog. Men jeg hader hendes musik.
Jon A skrev:Bidrag med noget.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#6 Indlæg af Pete Rock » 26 jul 2013 03:04

Kimer skrev:Bjørk er irriterende skrigeballon og har altid været det
junebug skrev:Jeg kan sagtens sætte mig ind i det. Men jeg har også været meget ung.
Eksempelvis har jeg det der boxset med Björk stående et sted, men jeg ville da ikke tøve med at skubbe kællingen ud foran et tog.
Ja, drenge, det er fint I ikke kan lide Björk, men find lige en mere hensigtsmaessig maade at give udtryk for det.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
junebug
Geografisk sted: Gamle Tribune

#7 Indlæg af junebug » 26 jul 2013 03:25

Slap lige af med at være nærtagende.

Jeg ville næppe slå et menneske ihjel IRL.
Overdrivelse fremmer forståelsen. :wink:
the winners toil with all the answers

Brugeravatar
Gregor XIII
Kontakt:

#8 Indlæg af Gregor XIII » 26 jul 2013 03:41

Det er lige så meget ord som 'skrigeballon' og 'kælling' som ikke hører hjemme her. Det der aggressive had til kvinder som lidt for ofte kommer frem herinde, det klæder virkelig ikke nogen som helst.
Grundet Gregor XIII er vi alle fortabte

Kronoper!

Brugeravatar
Antimatter

#9 Indlæg af Antimatter » 26 jul 2013 04:19

Skrigeballon?? Det er da 100% kønsneutralt. Man kunne for eksempel bruge det om Dio.
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Brugeravatar
eini

#10 Indlæg af eini » 26 jul 2013 04:48

Men det gør "man" jo ikke, og det er interessant. Jeg kan godt forstå, man ikke kan lide Björks musik, men det der ekstreme behov for at give udtryk for hvor afskyelig, hun er, stinker langt væk af patriarkalsk nedernhed a la "mænd er excentriske, kvinder(/"feminine" mænd) er bare hysteriske". Det er stort set altid hendes person og ikke hendes musik, der er genstand for brok, og når man tænker på, hvor mange nederen mandlige musikere, der er, men som alligevel vurderes på deres musik, stinker det altså af forsmået macho-lort.
Med andre ord: tag jer lige sammen, for helvede! Det er fucking klam stil, det der. Hilsen fuld og sur.

Låst