Way to miss the point igen igen igen igen igen.

Her placeres tråde, som vi har i sinde at gemme. Arkivet vil derfor blive opdateret løbende
Låst
besked
Forfatter
Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

Re: Way to miss the point igen igen igen igen igen.

#661 Indlæg af Fisker Thomas » 12 apr 2017 22:14

Det undrer mig altid lidt, når folk, der tilhører/påstår at tilhøre en eller anden subkultur, ikke kan finde ud af, at også andre subkulturer har en række interne koder, der ikke rigtig giver mening uden for subkulturen, som så at sige ikke rigtig kan forklares rationelt, men bare er sådan fordi subkultur. Af samme grund forekommer det mig rimeligt både at ville skubbe Björk ud foran et tog i den ene subkultur, og i den anden subkultur ikke ville bolle med folk, der ikke hører Björk.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
foxtrot
Geografisk sted: Grosse Pointe

#662 Indlæg af foxtrot » 12 apr 2017 22:47

Men vent lidt, vi snakker ikke om at bolle til Bjørk, vel??
You know, Mike Yanagita. Remember me?

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#663 Indlæg af Fisker Thomas » 12 apr 2017 22:57

Lyder som a contradiction in terms, så nok ikke.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

#664 Indlæg af eini » 13 apr 2017 09:34

Fisker Thomas skrev:Det undrer mig altid lidt, når folk, der tilhører/påstår at tilhøre en eller anden subkultur, ikke kan finde ud af, at også andre subkulturer har en række interne koder, der ikke rigtig giver mening uden for subkulturen, som så at sige ikke rigtig kan forklares rationelt, men bare er sådan fordi subkultur. Af samme grund forekommer det mig rimeligt både at ville skubbe Björk ud foran et tog i den ene subkultur, og i den anden subkultur ikke ville bolle med folk, der ikke hører Björk.
Mener du dermed, at dem der ikke vil skubbe Björk ud foran et tog, burde skride tilbage til deres egen subkultur?

Hvis jeg tilhører nogen subkultur, er det svingninger, det er i hvert fald ikke queer/punk/feminisme-subkulturen, eller hvad det er du forestiller dig. Så vidt jeg ved findes der ikke nogen subkultur hvor man ikke boller med folk der ikke hører Björk.

Så: Hvad gør man, hvis man efter at have været alene hele sit liv finder en "subkultur" hvor man faktisk føler sig hjemme, men man tror de ikke vil have en, fordi de vil skubbe Björk ud foran et tog? Forsøger man at argumentere for sin ret til at være der, eller skrider man igen og opgiver idéen om at have venner? Eller fatter man bare, at det er okay, at man ikke passer ind i enhver forstand, og forsøger at være sød ved andre mennesker og respektere deres koder samtidig med at man holder fast i sine egne? Det sidste er jo for helvede det jeg forsøger.

"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#665 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 13 apr 2017 09:57

Man kan sige, at hvis man nogensinde oplever, at man passer ind i en subkultur i enhver forstand, så burde alarmklokkerne ringe.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
eini
Geografisk sted: ønskeøen

#666 Indlæg af eini » 13 apr 2017 10:05

Fra nu af vil jeg da referere til det her sted som "subkulturen svingninger".
Senest rettet af eini 13 apr 2017 10:09, rettet i alt 1 gang.
"Hvis musikken afspejler tiden vi lever i, må det eddermamen være trist at være ung i dag. For det lyder som om man sidder som en mumie inde på sit børneværelse og der står en ude på gangen og råber ind til dig, ikke et party råb, men i en tone der er lige så trist som dit eget liv."

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

#667 Indlæg af PeterEllermann » 13 apr 2017 10:06

Min subkultur er SMC, men de svigter mig ved ikke at komme med lyttetips til MMF!
Frugtprovokatøren - - Svingninger 3.0

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Brugeravatar
Kong Louie

#668 Indlæg af Kong Louie » 13 apr 2017 10:19

secondtoughestintheinfant skrev:Man kan sige, at hvis man nogensinde oplever, at man passer ind i en subkultur i enhver forstand, så burde alarmklokkerne ringe.
Ja, de lyder fanme skræmmende, de der safespaces.
Now I'm the king of the swingers

Syme

#669 Indlæg af Syme » 13 apr 2017 10:42

eini skrev:Så: Hvad gør man, hvis man efter at have været alene hele sit liv finder en "subkultur" hvor man faktisk føler sig hjemme, men man tror de ikke vil have en, fordi de vil skubbe Björk ud foran et tog? Forsøger man at argumentere for sin ret til at være der, eller skrider man igen og opgiver idéen om at have venner? Eller fatter man bare, at det er okay, at man ikke passer ind i enhver forstand, og forsøger at være sød ved andre mennesker og respektere deres koder samtidig med at man holder fast i sine egne? Det sidste er jo for helvede det jeg forsøger.
Man indordner sig. Gør dit hjerte hårdt og giv hende et ordentligt los, eventuelt med blanke øjne for mindernes og nærbilledets skyld.
There the butcher's shop stinks to the leaden sky;
There the fish shop stinks differently, but worse.

Brugeravatar
PeterEllermann
Spotify: 114022072
Geografisk sted: Working class hero.

#670 Indlæg af PeterEllermann » 13 apr 2017 10:53

Den påske, hvor vi slog Björk og vores fortidsjeg ihjel.
Frugtprovokatøren - - Svingninger 3.0

Norge, Norge, Norge
(Screaming)

Låst