Postpunk, med udgangspunkt i Phistens liste

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
phisteria

Re: Postpunk, med udgangspunkt i Phistens liste

#171 Indlæg af phisteria » 17 apr 2018 16:42

I det hele taget ; hvad man end synes om Wayne Hussey, så er det sgu ret vildt det han leverer til den koncert der.
Jeg har ikke valgt transmission fra.

Brugeravatar
Hansen

#172 Indlæg af Hansen » 18 apr 2018 14:28

Det er så ujævnt et album på alle måder. Kunne de ikke bare have lavet 1 side med kopier af Some Kind of Stranger, og så én med Marian? Det er alligevel ikke variation der er deres force, og det er klart pladens højdepunkter.
Gad SÅ godt have set dem live dengang, men det missede jeg. Nogen af jer der så dem i den periode? Derefter er det jo så godt som ligegyldigt, men i '85? Shiiet en koncert!

Brugeravatar
phisteria

#173 Indlæg af phisteria » 18 apr 2018 21:50

Også en kæmpe ærgrelse for mig, den der black october tour i 84 - der skulle man have fanget dem, men de kom aldrig til Danmark.

Jeg så dem på Roskilde i den senere formation, og det var så skod at jeg bad-trippede på et bæst af en microdot. Og speaking of ; spøjst at den der macho cock-rock ting lå så meget lige om hjørnet at de to bands der virkelig breakede fra den sene postpunk uk scene ; Sisters & Cult - begge røg den vej. Hvad skete der lige for det?

Fun fact - Sisters har alle dage haft en dedikeret skare. Tjek den dude her der har 55(!) forskellige press af First And Last And Always :shock:

Billede

Brugeravatar
phisteria

#174 Indlæg af phisteria » 01 maj 2018 23:34

Ønsker i tråden inden den kradser af :

- noget vidende om nowave scenen (metaldude?)

- Simple Minds 78-82 fra Spaceman

- En klog gennemgang af et eller andet fra Hansen

Ja?

Brugeravatar
Hansen

#175 Indlæg af Hansen » 02 maj 2018 00:58

Jeg ser nu ikke tråden som truet. Der er bare ikke så travlt på boardet når det kommer til musik-snakke for tiden.
Kan vi ikke snuppe et kapitel mere om Sisters? Lige et par ord om de forfærdelige år? På en måde er jeg glad for at de ikke kom til Danmark i 1984. Jeg var ikke klar til dem på det tidspunkt, og ville ikke kunne holde ud at høre på alle dem der havde været der.
Jeg vil gerne sige kloge ting, men der er ikke så mange ting jeg ved noget i seriøs dybde om. Mere sådan en masse om det hele. Men jeg smider gerne ord i puljen hvis nogen går i gang med no wave. Det kunne være fedt at få afdækket specielt jazzen og postpunkens møde. DNA og Contortions og den slags. Shiet nogle vilde plader og koncerter!
Vi har også en Suicide-diskografi til gode.

Og hvis vi skal være helt trve postpunk: Hvem ved noget konkret om Ian Curtis/Throbbing Gristle rygterne? Det burde være mig, men jeg stoler ikke på nogen af de kilder jeg har læst (primært Genesis P. og hans følgesvende).

Brugeravatar
phisteria

#176 Indlæg af phisteria » 02 maj 2018 13:39

Ja for pokker - vi mangler i den grad noget nowave, er det metaldude der ved noget der?

Jeg har leveret hvad jeg kan om Sisters-Of-Fucking-Mercy, hvis nogen ønsker at tage over fra 87 og frem, så go for it - det k' være sjovt (om ikk' andet for at pisse Spaceman af).

Suicide tjek, og TG / Curtis tjek.

Hvem er frisk?

Brugeravatar
phisteria

#177 Indlæg af phisteria » 14 maj 2018 23:04

Nåmen lidt ikke-kendt goth rock :

Flesh For Lulu som brændte klart og meget kort. Ikke alt var lige godt, men den her...

Anthem!!!

Brugeravatar
phisteria

#178 Indlæg af phisteria » 14 maj 2018 23:06

Kom fra endnu mindre kendte Wasted Youth (jaja), ikke desto mindre havde de den her :

Brugeravatar
phisteria

#179 Indlæg af phisteria » 14 maj 2018 23:11

I får oss' lige link til deres album, i kan takke mig senere :

Besvar