Hardcore tråden

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
makrel
Geografisk sted: A place called Candied Island!
Kontakt:

Re: Hardcore tråden

#371 Indlæg af makrel » 13 sep 2021 16:37

Jon A skrev:
10 sep 2021 10:28
Haha, jeg var ret tæt på at indlede posten med: "Kærestebrev fra Jon A til Makrel."
:yellowheart:
Jon A skrev:
12 sep 2021 17:49
makrel skrev:
07 sep 2021 13:58
Bootlicker - s/t (Static Shock Records, 2021)
- Vrede d-beat/hardcore-gutter fra Vancouver. Det svinger godt nok!
Noget ved det rockede og de skrig, han laver, minder mig om, at jeg er kommet fra at høre Los Huaycos' 'Savage Monstrosities' fra forrige år så tit, som jeg gjorde sidste år, og det er en skam. Bootlicker er fint nok, jeg kan egentlig godt lide det, men jeg går død på Motorhead-tendenserne.
Åh. Fuck. Nu skal jeg huske tilbage, haha! Jeg har kun hørt den én gang, og husker det faktisk ikke engang som særlig Motörhead-agtigt. Synes bare at det var ret fedt, hurtigt og lidt bistert. Måske faktisk slet ikke bistert og hys nok, Bootlicker. Los Huaycos kan jeg heller ikke huske, haha, jeg blev bare blæst over af Paranoid fra Sverige, der crustede og d-beatede for hårdt og retfærdiggjorde sig nok til metaltråden.

Nåh, men det er ikke dét som det handler om. Bootlicker skal jeg have fulgt op på igen, men både C4 og Blood Sermon fra tidligere, husker jeg allerede meget bedre. Det var også langt mere bøllet.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
makrel
Kontakt:

#372 Indlæg af makrel » 17 sep 2021 08:45

Drill Sergeant er der edermame smæk på. Det er jo næsten grind. Den kunne jeg sagtens finde på at fiske hjem. Brandgodt tip! Det samme med Candy Apples. De ramte også noget godt. Altså det gjorde de andre anbefalinger også, men der var klart mest smæk på de to. Er nået til Rot Away, som jeg får hørt i løbet af formiddagen.

Det er godt nok stærkt at starte fredagen ud med musik der vælter ting.
Tom D. Warrior

Brugeravatar
Dialingleft
Geografisk sted: Middlebro(w)

#373 Indlæg af Dialingleft » 17 sep 2021 10:27

Rot Away. Er det det danske bølle-core fra vestegnen?
Jimmi Jazz skrev:
12 feb 2021 19:42
Note to self: kom aldrig mere med friske kommentarer til en sociolog om hans sko.

Brugeravatar
makrel
Kontakt:

#374 Indlæg af makrel » 17 sep 2021 10:31

Der er også lidt post-tendenser i det jeg hører. Der er jeg ikke så meget for tiden, men det er da velspillet, det er slet ikke dét. Jeg vil jo bare gerne have ægte bøller som C4 og Drill Sergeant. Dem der skubber og giver lussinger!
Tom D. Warrior

Brugeravatar
satirejohn
Kontakt:

#375 Indlæg af satirejohn » 17 sep 2021 10:34

Er det ikke bare Vestegnen-cosplay? Det er fucking elendigt ihvertfald.

Har desværre været et lidt pauvert hardcore-år (ud fra mine præferencer, ihvertfald) men vil varmt anbefale to demoer.

Indre Krig
https://indrekrig.bandcamp.com/releases

Ready Armed System
https://roachlegrecords.bandcamp.com/al ... ystem-demo

Brugeravatar
Dialingleft

#376 Indlæg af Dialingleft » 17 sep 2021 10:48

satirejohn skrev:
17 sep 2021 10:34
Er det ikke bare Vestegnen-cosplay? Det er fucking elendigt ihvertfald.

Har desværre været et lidt pauvert hardcore-år (ud fra mine præferencer, ihvertfald) men vil varmt anbefale to demoer.

Indre Krig
https://indrekrig.bandcamp.com/releases

Ready Armed System
https://roachlegrecords.bandcamp.com/al ... ystem-demo
Vestegnen cosplay. :lol: :rockout:

Tak for links, Satire. Dem glæder jeg mig til at høre. Hvad tænker i egentlig om det store nye hardcore --> mainstream håb, Turnstile Deres nye skive? Kan vi snakke om det her i tråden uden Secondtoughest kommer væltende og metadiskuterer det :-)
Jimmi Jazz skrev:
Note to self: kom aldrig mere med friske kommentarer til en sociolog om hans sko.

Brugeravatar
satirejohn
Kontakt:

#377 Indlæg af satirejohn » 17 sep 2021 11:03

Dialingleft skrev:
17 sep 2021 10:48
Tak for links, Satire. Dem glæder jeg mig til at høre. Hvad tænker i egentlig om det store nye hardcore --> mainstream håb, Turnstile Deres nye skive? Kan vi snakke om det her i tråden uden Secondtoughest kommer væltende og metadiskuterer det :-)
Jeg er ikke så meget til Turnstile. Jeg kan egentlig godt lide deres bounce-riffs og de er gode til at opbygge effektive numre og sådan (Mystery er sgu et meget godt hit f.eks.), men vokalen står jeg af på. Melodierne er for letkøbte (mange laaaange grundtoner og sådan) og leveringen får mig til at tænke på en kristen rockudgave af Zack de la Rocha. Pop-elementerne i produktionen fungerer fint nok nogle steder, og andre steder synes jeg det bliver påklistret.

Kan godt lide idéen om et lettilgængeligt og opløftende pop-hardcore band, egentlig, men her bliver det lidt for jovialt og fesent for mig. Jeg bryder mig desværre heller ikke om Angel Dust, Fiddlehead, Glitterer og sådan noget der, selvom jeg egentlig gerne ville. The Armed synes jeg er forfærdeligt.

Brugeravatar
satirejohn
Kontakt:

#378 Indlæg af satirejohn » 17 sep 2021 11:15

Det skal dog siges, at jeg hylder at de bliver talt om langt udover de normale hardcore-cirkler - samtidig med at der også er rigtig mange af dem, som jeg f.eks. selv omgås der elsker dem. Ville elske hvis den plade der blev en stor omfavnende gateway-ting, selvom jeg ikke selv er til den. Men ved ikke rigtig om det mest bare er nogle andre ældre mænd end normalt, der er på, eller om den også appellerer til unge mennesker?

Brugeravatar
Dialingleft

#379 Indlæg af Dialingleft » 17 sep 2021 20:10

Det er jeg helt enig. Og min begejstring daler lidt ved 2 halvdel af glow on. Men stadigvæk er det spændende. Og så glædes man over de tydelige inspirationskilder. Alle nævner Rage, men jeg kan også høre tydelige Fugazi ekkoer især i baslinjerne (er der en rimelig tung Joe Lally inspi) og endda en del af dem fra Dayans Anarctic Monkeys lytteklub. De virker som #fans det kan jeg godt lide.
Deres 2018 Time and Space synes jeg på mange måder er bedre end glow on, men den er også lige det hårdere. Men stadig meget melodisk.

Generelt virker Baltimore /DC bare som et sted der kommer meget fedt ud af. Bedste Youth Crew band meget længe Mindset (forsangeren fra Turnstile), Praise (Rites of Spring og Embrace to the max) og War On Women som jeg også synes er geniale bare for at nævne de 'store'.
Jimmi Jazz skrev:

Naser Khader

#380 Indlæg af Naser Khader » 18 sep 2021 10:55

Brendan Yates var (er?) ikke med i Mindset, det er trommeslageren fra Turnstile der er
satirejohn skrev:
17 sep 2021 10:34
Har desværre været et lidt pauvert hardcore-år (ud fra mine præferencer, ihvertfald)
Jeg er meget enig, hvilket står i kontrast til at man konstant får tudet ørerne fulde om at vi skulle være midt i guldalder for hardcore. Er det fordi Turnstile får mange streams eller et det på grund af åndsvage hypebands som Gulch og Sunami?

Anyway jeg lytter til den sidste Rotting Out-plade for tiden. Den led under at blive udsendt lige inden corona hvilket er en skam, da den stort set holder niveauet fra inden de gik i opløsning. Godt sted at kigge hen hvis man ikke gider cosplay og RUC-hardcore ha ha ha

Besvar