In Gowan Ring og Birch Book

besked
Forfatter
imaginaryband

#11 Indlæg af imaginaryband » 29 nov 2006 17:14

Sia skrev:Er in gowan ring egentlig så meget værd? Skal man købe denne flotte plade? ... jeg blev noget skræmt af den Blood Axis split som virkelig er ringe.
hvad er der galt med den? jeg synes, det er noget af b'eirths bedste. (desuden er det ikke en split, men en kollaboration).

eth

#12 Indlæg af eth » 29 nov 2006 17:27

Sia skrev:Er in gowan ring egentlig så meget værd? Skal man købe denne flotte plade? ... jeg blev noget skræmt af den Blood Axis split som virkelig er ringe.
"Så meget"? 27 dollars, fragt inkl., er da ikke meget for en begrænset udgave i 88 eksemplarer med bonus-CD.

In Gowan Ring er fremragende, men dette er jo Birch Book. Det er stadig fremragende, men ikke på samme måde. Mindre drone, færre bjælder, mere konventionelt etc.

Edit: Smagsprøver her.
Senest rettet af eth 29 nov 2006 20:15, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Sia
Geografisk sted: Other lives and greater times
Kontakt:

#13 Indlæg af Sia » 29 nov 2006 19:33

imaginaryband skrev:
hvad er der galt med den? jeg synes, det er noget af b'eirths bedste. (desuden er det ikke en split, men en kollaboration).
Jeg giver den en lytter når jeg kommer hjem fra arbejde (Hvis jeg stadig har den liggende) og så kommer jeg med hvorfor jeg ikke kan fordrage den... kan skam også være jeg har skiftet mening - husker bare den giver mig samme dårlige oplevelse som Changes.

Brugeravatar
Sia
Kontakt:

#14 Indlæg af Sia » 29 nov 2006 20:32

Ok - kan ikke tage mere af den Blood Axis/In Gowan Ring ting mere... Jeg håber på om de ikke bare snart kunne få et depression og smide det der happy joy joy folk helvede lukt ud i skraldespanden. Er nogen få gode ting på.

Tilgengæld synes jeg hazel steps through a weathere lyder som noget der er værd at lytte på.

Har købt Birch Book guld fætteren nu - giver den en chance... kan vel altid sælge den hvis giver mig samme følelse som ovennævnte.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#15 Indlæg af Fisker Thomas » 04 dec 2006 13:05

Sia skrev:Ok - kan ikke tage mere af den Blood Axis/In Gowan Ring ting mere... Jeg håber på om de ikke bare snart kunne få et depression og smide det der happy joy joy folk helvede lukt ud i skraldespanden. Er nogen få gode ting på.

Tilgengæld synes jeg hazel steps through a weathere lyder som noget der er værd at lytte på.

Har købt Birch Book guld fætteren nu - giver den en chance... kan vel altid sælge den hvis giver mig samme følelse som ovennævnte.
Sia, altså...
Det er altså ikke happy joy joy folk - det er sådan noget psych-folk (Blood Axis er vel på vej mod mere traditionel folk).
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Brugeravatar
Sia
Kontakt:

#16 Indlæg af Sia » 05 dec 2006 16:12

Fisker Thomas skrev:
Sia skrev:Ok - kan ikke tage mere af den Blood Axis/In Gowan Ring ting mere... Jeg håber på om de ikke bare snart kunne få et depression og smide det der happy joy joy folk helvede lukt ud i skraldespanden. Er nogen få gode ting på.

Sia, altså...
Det er altså ikke happy joy joy folk - det er sådan noget psych-folk (Blood Axis er vel på vej mod mere traditionel folk).
Heh ... same shit! ;)

Brugeravatar
morteno

#17 Indlæg af morteno » 06 dec 2006 10:28

Birch Book Vol I er go'. Nogen der har hørt Vol II (Fortune & Folly)?

Brugeravatar
morteno

#18 Indlæg af morteno » 22 mar 2007 19:37

Hail the Spring Tide!

[Birch Book / In Gowan Ring NEWS - VERNAL EQUINOX '07]

Greetings from the greener side of the Pacific Northwest!

We have been making retreat in the small town of Naselle where we will be tending a small flock of ducks, a pair of doves as well what myriad verdurey that may choose to sprout...

[summer shows]
In the midst of our springtime planting frenzy (what with radishes, peas, kale, arugula, poppies etc...) we wish as well to sew seeds for to ripen in the coming summer's adventures. This year we hope to engage in many more personable performances and semi-private house concerts. If you would like to participate or bring us to your area write to us at lune@ingowanring.com.

[musicians needed]
Our summer's gallivant may require some assistance in the way of musically capable persons to help our sounds along. If you or someone you know may have the requisite frivolity, write to us to explain your predicament at above email.

[LIVE DVD available for limited time]
Our work on the Birch Book live DVD to complement last year's Alder Ring edition of 'Fortune & Folly' is finally complete (thanks to everyone waiting for your extreme sense of spaciousness!).

Since many have asked, we have decided to offer the DVD in a second edition via this email. The DVD is available by sending 15$/Euro by paypal to: b@ingowanring.com and mention 'Birch Book Live DVD' in the notes. This is not for sale on the website or anywhere else.

[Gold Leaf edition - 'Fortune & Folly']
There are a few of these left from the 88 that were made up - if interested, please see mailorder website: www.lunemusic.com

[upcoming releases]
We have a slew of upcoming sundries for the summer - not to be too particular at present, but what might be coming along could be in the order of : Exists & Entrances reconstituted double cd reissue through Steinklang > 10" vinyl In Gowan Ring Live on VPRO 2003 through Clear Spot > 7" vinyl through Little Somebody > 12" Vinyl edition of 'Fortune & Folly' with extra material through Helmet Room > and??? well, we suppose that is quite enough...

Thanks to everyone for kind notes and love.

We wish to give back to you our

Blessings in Shades of Green,
B'ee

www.birchbook.com
www.ingowanring.com
www.lunemusic.com
www.helmetroom.com
Fortune & Folly er skide god, og jeg sidder og hører den nu, mens jeg lægger en ordre på live DVD'en.

Brugeravatar
Hylle

#19 Indlæg af Hylle » 23 mar 2007 10:59

morteno skrev:Fortune & Folly er skide god, og jeg sidder og hører den nu, mens jeg lægger en ordre på live DVD'en.
De er begge supergode, omend enkelte numre virker lidt "tynde" ...uden de lettere psych-undertoner og med lidt for kedelige melodier. - 2. halvdel er bedst på Fortune & Folly - og The Carnival Is Empty pladens højdepunkt. Sublimt nummer.

Brugeravatar
Fisker Thomas
Geografisk sted: Institut Benjamenta
Kontakt:

#20 Indlæg af Fisker Thomas » 24 mar 2007 11:45

Men er Fortune & Folly ikke langte mere IGR end stilen på den første Birch Book? Sådan tykkes det ihvertfald mig. Glimrende plade alligevel.
"Det provokerer mig, at vores nuværende regering har det som formål, at vi allesammen skal leve tre år længere.
Hvad med i stedet at give tilladelse til eutanasi, for så sjovt er livet trods alt heller ikke."

Jytte Nørtoft Jensen, Silkeborg.

Besvar