Country

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
gigantic
Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

Re: Country

#321 Indlæg af gigantic » 09 mar 2018 12:19

Lorteliste. Johnny Cash og R.E.M er fandme da ikke southern rock.

Og angående ovenover: Ja, de har lavet gode sange, men niveauet er generelt meget højere hos Pistol Annies.

Brugeravatar
La Mouche
Spotify: 113192036
Kontakt:

#322 Indlæg af La Mouche » 09 mar 2018 15:08

Damn, nå så får I dette link i stedet.

Wine, Women and Song: the History of Honky Tonk

Kitty Wells sang about its angels, the Rolling Stones sang about its women and Waylon Jennings sang about its heroes. The mere mention of honky tonk conjures up images of neon lights, a smoky bar, a never-ending river of whiskey and beer and lonely hearts that can only be mended with a steel guitar. But what does honky tonk really mean?

http://www.wideopencountry.com/wine-wom ... in=wocfeed

Brugeravatar
Utah
Spotify: 113177199

#323 Indlæg af Utah » 12 mar 2018 13:56

gigantic skrev: Og angående ovenover: Ja, de har lavet gode sange, men niveauet er generelt meget højere hos Pistol Annies.
Det er simpelthen så fjollet, at du mener det. Har du hørt Miranda's "Running Just In Case", "Tin Man", "Over You", "The House That Built Me", "Oklahoma Sky" og "What About Georgia?"? Hele hendes "Four The Record" nailer hele Pistol Annies-kataloget.

Brugeravatar
gigantic
Geografisk sted: Up in Bryant-Denny / with a couple of fine women / in my Crimson Tide linen

#324 Indlæg af gigantic » 12 mar 2018 15:10

Utah skrev:
gigantic skrev: Og angående ovenover: Ja, de har lavet gode sange, men niveauet er generelt meget højere hos Pistol Annies.
Det er simpelthen så fjollet, at du mener det. Har du hørt Miranda's "Running Just In Case", "Tin Man", "Over You", "The House That Built Me", "Oklahoma Sky" og "What About Georgia?"? Hele hendes "Four The Record" nailer hele Pistol Annies-kataloget.
OK, jeg giver hende en chance mere. Jeg har mest hørt The Weight of These Wings, som ikke har gjort det for mig. Men lad mig så lige slå et slag for "Housewife's Prayer". Fantastisk nummer:

Brugeravatar
Utah
Spotify: 113177199

#325 Indlæg af Utah » 12 mar 2018 16:11

Jeg hev sgu lige en top ti over Miranda-sange ud af røven.

1. The House That Built Me (fra Revolution)
2. Love Is Looking For You (fra Kerosene)
3. Runnin' Just In Case (fra The Weight of These Wings)
4. What About Georgia? (fra Kerosene)
5. Over You (fra Four The Record)
6. Oklahoma Sky (fra Four The Record)
7. Tin Man (fra The Weight of These Wings)
8. Me And Charlie Talking (fra Kerosene)
9. I've Got Wheels (fra The Weight of These Wings)
10. Nobody's Fool (fra Four The Record)

Faktisk er Platinum imponerende nok hendes eneste halvsløje plade

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#326 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 13 mar 2018 20:25

OK, Cocaine and Rhinestones-podcasten er godt nok fed. Spade Cooley-afsnittet :shock:
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#327 Indlæg af Pete Rock » 13 mar 2018 20:31

Uh, hørte lige et par minutter. Bliver du ikke irriteret over den måde han snakker på?
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
secondtoughestintheinfant
Geografisk sted: Jerusalem

#328 Indlæg af secondtoughestintheinfant » 13 mar 2018 20:39

Jo, jeg var sygt irriteret de første 3-4 minutter, men nu elsker jeg hans stemme. Det er jo tit et problem med amerikanske podcasts, ellers. Jeg holdt aldrig op med at fucking hade Sarah Koenigs fucking stemme i Serial, og jeg havde det godt nok også svært med Brian Reed i S-Town.
Jeg tager tit fejl, men jeg tror jeg tager lidt mindre fejl end de fleste andre herinde, fordi jeg er grundig.

Brugeravatar
Pete Rock
Geografisk sted: Stanford University

#329 Indlæg af Pete Rock » 13 mar 2018 20:57

Okay, så man skal bare drikke kool-aid'en og vente på at irritationen går over. Det gør jeg så. Tak for tippet.
Dance encourages the body to move without permission. That's a fundamental flaw. It must be solved.

Brugeravatar
Antimatter

#330 Indlæg af Antimatter » 13 mar 2018 23:08

secondtoughestintheinfant skrev:OK, Cocaine and Rhinestones-podcasten er godt nok fed. Spade Cooley-afsnittet :shock:
Er der et afsnit om Spade Cooley? Den podcast lyder om noget for mig. Nu får jeg lyst til at læse Country Music USA igen. Bringer de nogle historier og vinkler som er interessante for en der har læst en del om country i forvejen, eller er det mere en indføring for nye lyttere?
Glaucoma, iritis, cataract, crystallised cataract, a nebula in the pupil, conjunctivitis, torn retina, blood accumulation and abscesses

Besvar