Country

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

Re: Country

#471 Indlæg af Tonic Satan » 20 aug 2019 17:49

Jeg håber, nogen vil æde nogle solæg, hamre lidt Fuglsang på Hagges og frem for alt hive mig med til nogle koncerter, for jeg er rimeligt blank. Skal i hvert fald også se Daniel Norgren.
yesoffense skrev:
27 nov 2019 13:41
jeg vasker trods alt ikke hitler.

Brugeravatar
rabu
Geografisk sted: nørre

#472 Indlæg af rabu » 21 aug 2019 20:57

<3
come gather the pieces all scattered and lost,
the lie in what's holy, the light in what's not

Brugeravatar
eini

#473 Indlæg af eini » 25 aug 2019 18:25

Glæder mig til Tomic Satan-rapport fra Tønder.
Remember, the algorithm only learns from you. Do not thank the algorithm. You are here because you are you.

Brugeravatar
rabu

#474 Indlæg af rabu » 26 aug 2019 00:53

Willer
Geografisk sted: dk

#475 Indlæg af Willer » 26 aug 2019 08:23

Man kan ikke være helt uenig :-)

Brugeravatar
Hagemann
Geografisk sted: 2500

#476 Indlæg af Hagemann » 26 aug 2019 12:31

Ja, de fleste sønderjyder er vel bare kommet for at bunde bajere. Det samme kan siges om alle de andre gamle røvhuller, der var der. Rimelig stor Ulfborg Marked-stemning, selvom jeg ikke lige fornemmede, at man kunne få et par på siden af hovedet, hvis det nu skulle være.

Musikken... ja, det var sgu fedt nok, det jeg fik hørt. Ruston Kelly lød som noget, der var lavet lige til radiostationerne, Tyler Childres spillede brændgodt, men det var Paul Cauthen, der tog prisen torsdag. De så fuckin seje ud og lignede allesammen nogen, der ellers kører lastbil. Spillede fedt og tungt. Fedt at stå at råbe "it's a quarter to four - do we have anymore?" fra kokainsangen Cocine Country Dancing med sin far. :)

Men min helt store oplevelse var klart Charley Crockett. Fuck, de gutter klappede til den lørdag aften i det der jam-telt. Mega fedt. Bare masser af twang og honkey tonk uden at se sig tilbage- 1-2-3 spil. Helt vildt oppe at køre over det. Så kun lige lidt med ham søndag aften, da jeg stod ovre i Saloonen og solgte Tuborg Classic og Irish Coffee.
lolmao.

Brugeravatar
rabu

#477 Indlæg af rabu » 26 aug 2019 13:35

Var Ian Noe go?

Brugeravatar
EHG
Geografisk sted: 4623
Kontakt:

#478 Indlæg af EHG » 26 aug 2019 13:57

rabu skrev:
26 aug 2019 13:35
Var Ian Noe go?
Det absolutte højdepunkt. Treo rammer plet omkring stemningen på festivalen, hvor musikken tit kommer i anden række. Der er chokerende mange mennesker alle steder - med undtagelse af scenerne.
Det var ikke tilfældet til Ian Noe. Helt tavst lokale og enorme klapsalver. Det var uden band. Bare Ian med et sammenbidt ansigt, tunge budskaber og nogle gode melodier. Han brændte virkelig igennem. Jeg endte med tårerne løbende ned af kinderne, noget jeg ellers kun har oplevet til en enkelt koncert. Han har ageret mit hoved soundtrack det sidste halve år, og at se ham levere sangene så inderligt.... Ja. Det var forløsende og meget smukt.

Ellers er jeg enig med Hagemann. Cauthen var en kæmpe overraskelse. Så meget attitude. Det fungerede bedre på klubscenen end på Open air.
Så Tyler Childers' første koncert. Enkelte ekstraordinære sange, men et konstant højt bundniveau.
Isakov startede imponerende, men blev for monotont og pænt i længden.
Old Man Luedecke var en fornøjelig historiefortæller. Mere hyggeligt end mindeværdigt dog.
Festivalens største fest (måske med undtagelse af Crockett, som jeg kun så søndag), blev leveret af Ghost of Paul Revere. Mega stærk The Band vibe. Fem sangere, kæmpe energi og publikum i deres hule hånd. Var på frivillig tjans, så måtte desværre holde et halvt øje på nødudgangen og hånden fra øllet, men selv under de omstændigheder var det mægtigt.

Daniel Norgren leverede festivalens mest tilbagelænede show søndag. Enkelte blues hits, men ellers helt underspillet og kosmisk. Perfekt musik til en lille hvidvinsbrandert i formiddagssolen.

Brugeravatar
Hagemann
Geografisk sted: 2500

#479 Indlæg af Hagemann » 26 aug 2019 14:21

Så desværre kun Noe til det der Gentlemans' Circle, hvor han da i høj grad blæst Poul Krebs og de andre bagover. Helt vild sindssyg stemme, mand. Men stod i Saloonen, mens han spillede sin egentlige koncert så nåede desværre ikke op til den anden ende af pladsen.

Hm, altså der var da fint med mennesker til Childers og Childers torsdag om ikke andet. Tænkte at det svarede meget godt til en aften på Roskilde og en af de sene koncerter. Her skal de gamle bare hjem i seng, så de kan komme tidligt op og brokke sig over manglende håndsæbe eller trykket i brusekabinen.

Norgren var præcis som EHG beskriver det søndag eftermiddag. Gad godt at have været lidt mere beruset... eller skæv.
lolmao.

Brugeravatar
Tonic Satan
Geografisk sted: Jeg er i lommen på dig

#480 Indlæg af Tonic Satan » 26 aug 2019 17:02

Vi landede desværre først ret sent torsdag, så der nåede vi ikke det store. Mine to venner var dertil endnu mere på bar bund end mig, og prioriterede også i høj grad de kolde øl og Fernet, hvilket tog livet af dem ret tidligt lørdag. Så var det jo godt, at man selv kunne daske lidt rundt. Jeg synes, at både Charlie Crockett, Childers og især Gregory Allen var virkeligt gode oplevelser, samtidig med at jeg faktisk også nød Claus Hempler-koncerten en del. Selvom det er lidt cringe, at han skal namedroppe alt muligt bohemelort, så virker den dansksprogede plade ret interessant. Og så var Niels Hausgaard-koncerten noget af det hyggeligste, jeg har oplevet.

Men altså, det fedeste for mig var da også at gå rundt og kigge på vomme og cowboyhatte, æde smørrebrød, tarteletter, solæg, drikke den kolde fad (hvorfor FANDEN var det ikke Fuglsang?! :x )og så at man kunne campere i min gymnasiekærestes baghave. Hun er redaktør for den lokale avis, så man kunne da få nogle gode røverhistorier om hvad der foregik backstage. Og så fik jeg både sagt tillykke til Hausgaard og hilst på Steffen Brandt, som sgu stadig er en af mine barndomshelte. Vejret var selvsagt helt perfekt, jeg fik luftet kænguruskindshatten, kævlet en masse på sønderjysk, men ikke hilst på så mange svingere. Jeg vil gerne afsted næste år. Vi kørte søndag eftermiddag, når nu Prine alligevel ikke kom, og man ikke lige gad se Jacob Dinesen lege Bossen.
yesoffense skrev:
27 nov 2019 13:41
jeg vasker trods alt ikke hitler.

Besvar