Kanye West - Yeezus

Post Reply
Alexanderjulin

Kanye West - Yeezus

#1 Post by Alexanderjulin » 17.06.2013 14:26:37

Er den nye plade ikke berettiget sin egen tråd?

Jeg er personligt OK tilfreds - med det sagt, synes jeg ikke at han har skabt endnu et mesterværk. Men jeg er glad for at hans ego, hvad angår lyrikken, blot bliver taget ud på et endnu mere sindssygt plan, at den til forskel fra MBDTF er blottet for selvindsigt, og derfor mere entydig, og for at sige det pænt: Klam.

Jeg tænker egentlig også, at første del af pladen umiddelbart er betydeligt mere spændende end anden, om end at Bound er et dejligt afslutningsnummer.

Hvad tænker resten af svingerne ? :)

mary jane

Re: Kanye West - Yeezus

#2 Post by mary jane » 17.06.2013 16:15:50

2/6

Two-Headed Boy

#3 Post by Two-Headed Boy » 17.06.2013 17:21:20

Jeg føler lidt det samme. Jeg synes at den fungerer bedst fra Black Skinhead til og med New Slaves. Ofte synes jeg dog, at Yeezus virker lidt mere som en skitseplade end et samlet værk, og ligger produktionsmæssigt såvel som lyrisk, ret langt fra den perfektionisme som Kanye ofte tilskrives. Den er, som du selv påpeger, næppe noget mesterværk, men kan mange af de ting, som en god Kanye-plade skal kunne. For mig lander den på en solid middelkarakter med en lille pil opad. Det bliver spændende at se, om den vokser.

busterask

#4 Post by busterask » 17.06.2013 19:54:21

Det er godt nok nogle hårde bedømmelser her én dag før udgivelsesdato.
Jeg synes umiddelbart den lyder virkelig spændende, den her plade! Selvfølgelig kan man trække en masse paralleller og samligninger til Twisted Fantasy, men til hvilken nytte? Det er for fanden verdens bedste album, og jeg synes nærmest, at den stråler mere taget i betragtning af at den er hans andre plader fuldkommen suveræn.
Yeezus lyder derimod som den perfekte opfølger, og som han selv siger det i et interview, så er det her jo den fuldstændig kompromisløse plade, som han har ville lave så længe. Den lefler ikke for nogen, og det er ligesom om, at de undskyldninger der finder sted på Twisted Fantasy bliver trukket i land, og bliver erstattet med komplet regretlessness.
Slutningen falder fuldstændig ved siden, selvom det måske er pladens bedste enkeltstående nummer, men tekstmæssigt er det jo et helt andet udgangspunkt end de resterende sange, og hvis der skal snakkes tekstmæssigt, så synes jeg nærmest, at han på dette album er aller stærkest!

How you gon' be mad on vacation?
Dutty wining 'round all these Jamaicans
Uh, this that prom shit
This that what we do, don't tell your mom shit
This that red cup, all on the lawn shit

EDIT:
hva fuck snakker jeg om.. hans tekster er ikke bedre her end på de andre plader, men de er stadig af-krogen.
den meget priviligeret ung mand

secondtoughestintheinfant

#5 Post by secondtoughestintheinfant » 18.06.2013 07:39:53

Det, der foregår i begyndelsen af den her tråd, ligner et meget ynkeligt forsøg på at iværksætte et Kanye-backlash, Pitchfork brækker sandheden ned og giver 9.5: http://pitchfork.com/reviews/albums/181 ... st-yeezus/

Jeg synes, det er rystende, hvor vild han er. Af og til tænker jeg, at han er den eneste virkelig relevante musiker, der findes. Vi skal prise os lykkelige for at leve i the times of 'Ye. Sådan en kunstner opstår kun et par gange hvert århundrede.
Til helvede med indiecred.

leapfrog

#6 Post by leapfrog » 18.06.2013 09:12:51

Man skal passe på med at fælde dom på svingninger for tidligt, når domsafsigelsen over dem alle ikke er offentliggjort endnu. Det har secondtoughest lært. Jeg glæder mig til at få den hørt højt på anlægget. Lidt synd pitchforkanmeldelsen ikke går mere i kødet på, hvorfor det er en 9.5-dom, men de biografiske elementer og diskussionen om latent misogyni er interessant. Vi slap heller ikke for Bon Iver denne gang :)

EDIT:
Sådan en kunstner opstår kun et par gange hvert århundrede.
Overdrivelsen fremmer forståelsen, må vist være princippet i det udsagn. Man kunne starte med at skrive musikkunstner. Og derefter kunne man snakke i årtier. Andet virker ekstremt forceret.
"inseperable does not mean identical"

The Killer

#7 Post by The Killer » 18.06.2013 10:21:41

Er dette mesterværk udkommet på vinylos?

#8 Post by secondtoughestintheinfant » 18.06.2013 10:25:59

leapfrog wrote: EDIT:
Overdrivelsen fremmer forståelsen, må vist være princippet i det udsagn. Man kunne starte med at skrive musikkunstner. Og derefter kunne man snakke i årtier. Andet virker ekstremt forceret.
Altså, sådan en kunstner der i den grad formår at smelte sammen med sin tid og samtidig rykker alle musikalske grænser inden for sin genre, optræder kompromisløst på alle måder uden overhovedet at miste taget i masserne og topper sig selv igen og igen og igen, mens de fleste musikinteresserede holder vejret. Det er klart, at musik er den eneste kunstform, der i den grad kan få tag i masserne.

Først var der Bob Dylan i 60'erne, og nu er der Kanye.

#9 Post by secondtoughestintheinfant » 18.06.2013 10:26:44

The Killer wrote:Er dette mesterværk udkommet på vinylos?
Mesterværkos!

leapfrog

#10 Post by leapfrog » 18.06.2013 10:30:47

secondtoughestintheinfant wrote:
leapfrog wrote: EDIT:
Altså, sådan en kunstner der i den grad formår at smelte sammen med sin tid og samtidig rykker alle musikalske grænser inden for sin genre, optræder kompromisløst på alle måder uden overhovedet at miste taget i masserne og topper sig selv igen og igen og igen, mens de fleste musikinteresserede holder vejret. Det er klart, at musik er den eneste kunstform, der i den grad kan få tag i masserne.

Først var der Bob Dylan i 60'erne, og nu er der Kanye.
Du er herlig. Intet mindre <3
"inseperable does not mean identical"

Post Reply